Super Mario Run in Apple Store te proberen

Door: Raymon Mens - 12 reacties

Nintendo’s eerste échte smartphone-game Super Mario Run komt 15 december uit en Apple is volop bezig met de promotie. De game is nu op alle iPhones in de Apple Stores te proberen en maakte zijn TV-debuut bij de Amerikaanse Jimmy Fallon Show.

De game is gratis met vier levels, om de in totaal 24 levels (17 gewone, 7 boss-levels) te spelen, is een eenmalige in-app aankoop van € 9,99 nodig. Dit zijn de eerste gameplay-video’s:

Mario in Apple Store

Niet in de buurt van de Apple Store in Den Haag, Haarlem, Amsterdam of Brussel? De mannen van IDB hebben een uur in een Amerikaanse Apple Store doorgebracht en een video-impressie van de game gemaakt. Super Mario Run laat een positieve indruk achter.

Super Mario Run is een compleet nieuwe game en geen port van een oud spel met de bekende loodgieter. Mario rent automatisch en de werelden zijn geoptimaliseerd voor een smartphone-scherm, wat inhoudt dat het vooral veel springen en in de hoogte werken zal zijn. Je hoeft niet alleen dom te springen, maar er zijn ook backflips nodig en je kunt de loodgieter met swipes naar links en rechts sturen.

Mario bij Jimmy Fallon

Onder toeziend oog van Shigeru Miyamoto, de ontwerper van onder meer Mario, Donkey Kong, The Legend of Zelda, Pikmin en Splatoon, mocht Jimmy Fallon in zijn populaire Tonight Show de game live op de Amerikaanse televisie proberen.

  • Super Mario Run is vanaf 15 december exclusief op iOS verkrijgbaar. Je kunt je in de App Store aanmelden voor een notificatie zodra de game beschikbaar is.

Reacties

12 reacties
  • Profielfoto
    Olieboer

    Niet goedkoop, maar alleen al voor de nostalgie koop ik hem sowieso.

  • Profielfoto
    Mona

    3 biertjes, prima.

    Maar nu wil ik ook Mario Kart!!;-)

    En Zelda én Donkey Kong…

  • Profielfoto
    Shmoo

    Ik wil ‘m wel proberen, kan niet wachten maar de kans dat ik 10,- ga betalen zal niet groot zijn of het moet al echt ver boven mijn verwachtingen uitstijgen.

    Dit soort Runner -speleltjes zijn er genoeg op iOS en die hebben dan ook nog een Apple TV versie (wat Mario niet heeft). Ze zijn leuk voor een paar weekjes maar daarna is het plezier er ook wel weer heel snel vanaf. Wat ik graag wil testen is dat gedeelte dat je dit spelletje echt met één hand zou kunnen/moeten spelen.

    Tot nu toe vind ik Alto’s Adventure toch nog altijd het beste spelletje in deze categorie.

  • Profielfoto
    Shmoo

    Update:

    Dit spelletje gaat dus aan mijn deurtje voorbij. Jammer.(n)

  • Profielfoto
    Hydræ

    Yep, dat is Nintendo! Kopieerbeveiliging sinds 1983.

  • Profielfoto
    Olieboer

    @shmoo: is dat een principe kwestie?

  • Profielfoto
    Shmoo

    Klopt.

  • Profielfoto
    Ruwepit

    Klopt.

    Goed principe! Ff €10 aftikken voor een App en dan ook nog regels stellen?
    Opzouten met je App.

  • Profielfoto
    Imade

    Yep, dat is Nintendo! Kopieerbeveiliging sinds 1983.

    Dat is voor mij ook een principe kwestie… wilde hem downloaden… nu dus niet meer.

  • Profielfoto
    SvS

    Principe kwestie: voor mij ook. Kom aan….
    Lego iOS games (bijv. Star Wars Force Awakes en Jurassic World) zijn veel leuker en vooral dynamischer. En de helft goedkoper.

  • Profielfoto
    html-junky

    Super vet!

  • Profielfoto
    recoiller

    Leuk om terug te lezen:

    https://www.wired.com/2011/08/nintendo-e-shop-digital-delivery/

    We have repeatedly investigated whether social games, as well as smartphones, are actually affecting our business. We got the same results in our latest research that there are no causal correlations. … On the other hand, it is the fact that a great variety of games are available at very low prices for smartphones. Naturally, consumers will choose more affordable ones if the video games we provide do not have much more value than those available for smartphones. However, no causal correlations have been confirmed because we think there are consumers who acknowledge that the value of what we offer does not equal to that of those available for smartphones and that what we offer holds unique value.

    http://www.idownloadblog.com/2013/08/10/nintendo-pres-on-mario/

    http://www.theverge.com/2013/6/12/4422020/why-nintendo-wont-make-smartphone-games

    Ruim een jaar geleden overleed de beste man en daar is ook de draai in beleid tot stand gekomen:

    http://fortune.com/2015/09/16/nintendo-president-challenges/

    ook leuk:

    https://www.wired.com/2011/08/nintendo-e-shop-digital-delivery/

    …under Nintendo’s set of values “charging money just for changing the parameters to unlock something or to allow some large advantage,” is a totally different earnings structure that is not compensation for creative work and, while pursuing this may create short-term profits, Mr. Miyamoto and I discussed that we should not use this type of billing system since we think that we will not be able to make long-term relationships with our consumers.