Apple wint award voor beste webcare

2 reacties

Sinds maart van dit jaar is Apple met een eigen webcare-account op Twitter aanwezig en @AppleSupport doet het onlangs zijn korte bestaan al erg goed. Twitter heeft Apple onderscheiden met een award voor de beste klantervaring op het medium.

Twitter schrijft dat @AppleSupport uitstekende feedback van klanten krijgt, veel sneller antwoord geeft dan de gemiddelde 17 uur die een webcare-account nodig heeft en de betrokkenheid hoog is.

Apple versloeg DHL Mexico en de Franse Bank Société Générale die ook in de race waren voor de gouden #customer award. DHL werd met een Twitter-bot die het traceren van pakketjes mogelijk maakt tweede en Société Générale kreeg met zijn webcare-account dat binnen 30 minuten
antwoord geeft het brons.

De award is een initiatief van Twitter en bij de beoordeling werd gebruik gemaakt van data over de betrokkenheid en tevredenheid van klanten en de innovativiteit van het webcare-kanaal.

Op Twitter is @AppleSupport iedere dag beschikbaar van vijf uur in de ochtend tot acht uur in de avond (lokale tijd). Heb jij een positieve ervaring met Apple’s webcare?

Reacties

2 reacties
  • Profielfoto
    Shmoo

    Wel slecht dat OMT dit soort dingen niet doet maar bovenaan de website een Labs item heeft dat compleet out of date is alleen omdat iCentre is gestopt met sponsoren.

    Ik las dit bericht gisteren ergens online en ben toen meteen dit Twitter-Account gaan volgen. volgens mij komen er best wel goeie tips voorbij dus we zullen het eens in de gaten houden.

  • Profielfoto
    html-junky

    Apart dat als er positief nieuws is over apple echt helemaal niemand reageert, alleen klagen willen mensen tegenwoordig nog