Apple vervangt accu uitvallende iPhone 6s gratis

34 reacties

Apple is gestart met een raparatie­programma voor de accu van de iPhone 6s en erkent de problemen met toestellen die onverwacht uitvallen. Er waren de laatste tijd veel klachten over de iPhone 6s die ook met een volle accu onverwacht uitviel.

Volgens Apple gaat het om een kleine hoeveelheid toestellen die tussen september en oktober 2015 zijn geproduceerd. De accu van toestellen die door dit defect zijn getroffen, wordt gratis vervangen.

iPhone inleveren bij servicepunt

Apple meldt niet om welke serienummers het gaat. Consumenten worden uitgenodigd hun iPhone naar een Apple Store of erkend servicepunt (zoals een Apple Premium Reseller) te brengen voor een check. Via deze website kun je een erkend servicepunt in de buurt zoeken. Het is ook mogelijk om met AppleCare te bellen (0800 0201 581) en een vervanging te regelen.

De accu wordt gratis vervangen.

Indien je al betaald hebt voor vervanging van de accu, betaalt Apple deze kosten terug. In dat geval is het het handigst om AppleCare direct te bellen. Gratis vervanging is mogelijk tot september 2018, oftewel drie jaar na de verkoopstart van de iPhone 6s. Goed om te weten: telecomproviders doen niet mee met het serviceprogramma. De aankondiging op de Apple-site met alle details is hier te vinden.

Reacties

34 reacties
  • Profielfoto
    Jonez

    Ik heb dit met mijn Iphone 6 (geen s), val jammergenoeg uit de boot.

  • Profielfoto
    diedrikringenier

    Meteen een afspraak gemaakt. Had hier sind een paar weken last van.

  • Profielfoto
    Soulshaker

    ah , toch nog gratis ?

  • Profielfoto
    GertJan

    Ik neem aan dat je hiervoor dus ook bij een Amac winkel terecht kunt?

  • Profielfoto
    Raymon

    Ik neem aan dat je hiervoor dus ook bij een Amac winkel terecht kunt?

    Dat is een Apple Premium Reseller, dus jazeker!

  • Profielfoto
    GertJan

    Ik neem aan dat je hiervoor dus ook bij een Amac winkel terecht kunt?

    Dat is een Apple Premium Reseller, dus jazeker!

    Top Dankje! Ik heb geen ervaring met dergelijke reparaties , maar is bekend of ze dan direct de accu kunnen vervangen, of beter nog, het toestel vervangen?

  • Profielfoto
    mekkeronly

    Apple geeft overal een mooie twist aan. We “vervangen uw accu gratis” door toedoen van een fabricage fout.

  • Profielfoto
    A_A

    raparatie­programma voor de accu van de iPhone 6s:)

  • Profielfoto
    Maccie23

    Heb dit met de SE, in principe een 6s? ?

  • Profielfoto
    Henk Groot Wassink

    Het gaat om de volgende serienummers:
    Vaststellen of uw iPhone voldoet
    Houdt het serienummer bij de hand om te zien of uw iPhone 6S in aanmerking komt voor dit programma. Het 4e en 5e teken van uw serienummer dient overeen te komen met onderstaande tekens:

    Q4
    Q5
    Q6
    Q7
    Q8
    Q9
    QC
    QD
    QF
    QG
    QH

    Bron: Card Services Zwolle

  • Profielfoto
    Nicolas

    Ik heb hetzelfde probleem met de iPhone 6. Dat wordt gewoon genegeerd ofwat?

  • Profielfoto
    Nummer 44

    Zou je ook een belletje kunnen doen naar Apple Support ter verificatie van het serienummer?

  • Profielfoto
    bassbug

    Wat een gezever.
    Apple doet het gratis dus waar zeuren mensen toch in hemelsnaam om?…
    Moet je eens aankomen bij een ander merk met een jaar oud toestel.

  • Profielfoto
    Wauters

    Mijn 6s is van maart 2016 en ik heb er ook last van. En nu?

  • Profielfoto
    Henk Groot Wassink

    @Nummer 44: Dat kan natuurlijk altijd.

  • Profielfoto
    aartjan

    Telecomproviders doen niet mee: betekent dat dat als je het toestel bij je abbo hebt, dat deze regeling dan niet geldt? Of betekent het dat je niet naar tmobile moet maar naar de Apple Store?

    En weet iemand of 6S+ wel meedoet?

  • Profielfoto
    aartjan

    Zo te zien doet 6S+ niet mee en betreft het ook maar een klein deel van de 6S

  • Profielfoto
    Flesh

    Mijn oude 6S, nu in het bezit van mijn vriendin, heeft hetzelfde probleem maar valt ook niet onder de betreffende serienummers (er van uitgaande dat die juist zijn)… Toch maar contact met Apple opnemen dan.

  • Profielfoto
    fransie

    Heb hier ook al een tijd last van. Gelukkig heeft mijn telefoon het juiste serienummer ( of helaas, want dan had ik het probleem niet). Net met Amac gebeld en ze gaven aan dat vervangen 1 tot 2 weken duurt en ze hebben geen vervangend toestel.. Niet echt handig.

  • Profielfoto
    pim939

    Wordt de batterij direct vervangen? Of ben ik mijn iPhone een paar dagen kwijt als ik de batterij laat vervangen?

  • Profielfoto
    dpower717

    Ik ook helaas met een 6 :(, overigens geen touw aan vast te knopen.
    Gaat compleet random, of het nu 12, 20, of 50% is, dat wordt weer een ouderwetse wekker kopen;-)

  • Profielfoto
    Henk Groot Wassink

    Vandaag is de batterij vervangen. Snel en goed. Eindelijk verlost van die onbetrouwbare batterij.

  • Profielfoto
    Mrwhoopie

    Hebben de gekende serienummers allen last?Mijn toestel heeft een vermeld serienummer maar ik heb geen uitvallende iPhone.Hij is wel eens spontaan heropgestart maar denk niet dat dit “het” probleem is.

  • Profielfoto
    queenfan

    Even langs de iCenter in Groningen geweest, vroeger toen dit nog Bossina/MacMe/MaxMe was repareerde men ter plekke. Nu moet ik mijn iPhone opsturen en ben hem twee weken kwijt.

    Apple bellen is ook een drama, wat zijn die slecht bereikbaar. Drie pogingen gedaan via het 0800 nummer en een afspraak. Een keer viel mijn iPhone uit (aan de lader en accu was 73%) en drie keer heel lang in de wacht gestaan.

    Een keer dik 30 minuten een keer bijna een uur en de laatste keer heb op gehangen na 20 minuten ivm eten en tijd voor zoonlief.

    Ik doe straks nog een poging maar ben bang.

  • Profielfoto
    Kevin

    Wat een vreselijk merk is dit geworden. Mijn telefoon heeft QP in het serienummer, en komt daarmee niet in aanmerking. Maar heb ook gewoon last van dit probleem.

  • Profielfoto
    JeroenApple

    Vanmiddag contact gehad met iCentre.. Die meldden dat je je telefoon wel kunt afleveren bij een winkel van iCentre, maar dat die hem opsturen naar Apple en dat het 2 weken zou duren voor ik hem weer terug heb. Dat terwijl Apple zegt dat iCentre zelf ook accu’s vervangt in hun winkels. Iemand anders ervaring mee?

  • Profielfoto
    tinus_omt

    Je kunt ook chatten met de support, dan ben je sneller aan de beurt en je kunt achteraf ook nog eens op je gemak alles nalezen.

    Bij de meeste opties duurt het inderdaad erg lang voordat je telefoon terug is. Ik heb er niet zo heel veel last van, ik wacht wel een paar weken tot de drukte voorbij is.

  • Profielfoto
    tinus_omt

    Ik weet trouwens niet of je het ze gevraagd hebt maar het zou misschien wel netjes zijn als je er gewoon bij zet dat je het plaatje van iFixit hebt geleend.

  • Profielfoto
    McShamus

    De dichtstbijzijnde Card services zit voor mij in Utrecht. Ook niet naast de deur en zeker niet als je er ’s ochtends voor 10 en ’s middags na 17:00 heen moet voor brengen en halen.

    Kent iemand winkels in de buurt van Eindhoven die een klaar-terwijl-u-wacht of reparatie op één dag service hebben? Dan zou ik vanuit mijn werk mijn 6S kunnen brengen en halen.

  • Profielfoto
    Bata4

    Zou ook met het scherm moeten gebeuren…
    Heeft me bom duiten gekost…

  • Profielfoto
    pwissink

    Heb nu voor de 2e keer meegemaakt dat mijn iPhone 6s nog 65% aangeeft en niet (verder) wilt opladen. Een harde reset uitgevoerd en weer opgestart en dan geeft deze nog maar 13% batterij percentage aan maar laadt wel weer op. Kan dus zijn dat bij mensen de telefoon uitvalt omdat deze echt leeg is maar de batterij indicatie aan geeft dat deze nog voldoende is. Dit is sinds ios 10, hiervoor nooit last van gehad. Mijn iPhone 6s (64Gb) is trouwens van januari 2016.

    (update) Is vandaag (30november) via Vodafone opgestuurd voor reparatie. Bleef bij 3% hangen met opladen. Zou binnen 1 a 2 weken terug zijn. Ben benieuwd.
    (update) vandaag (6 december) een omruil toestel gekregen. Een nieuw toestel zonder doos (refurbished?). Wat er nou precies aan defect was, konden ze me bij Vodafone niet vertellen. Al met al ik kan weer verder met me iPhone.

  • Profielfoto
    Mooi is dat

    Mijn iPhone 6s viel ook binnen het programma (gelukkig dacht ik …) Contact gehad met apple en a-mac. accu’s waren niet leverbaar in december zou bericht krijgen. In Januari kreeg ik netjes bericht en heb mijn iphone 26 jan afgegeven. krijg 30 januari bericht dat hij wordt teruggestuurd en total loss is verklaard (kosten reparatie overstijgen de waarde van het toestel = nieuw 10/10/15 = € 849) en ik moet € 42,50 betalen voor onderzoekskosten. Wat blijkt dat het glas 1 x is vervangen door een niet erkend apple service bedrijf en dat ze daarom de accu niet vervangen.

    Geloof best dat een bedrijf regels heeft maar door een productiefout van Apple zit ik met een niet werkende iphone.

    Nu vraag ik of ze enige coulance hebben. “bedoel 42,50 betalen voor onderzoek terwijl duidelijk was dat het probleem bij de accu ligt” en dus je telefoon afgeven, deze wordt niet gerepareerd en er bestaat ook geen mogelijkheid om hem onder het programma van apple te laten reparen…. vindt ik heel slecht.

    Als ze me nu gebeld hadden en dit aangegeven dan was ik best bereid om de reparatie te betalen (niet de accu)

    Heeft iemand enig idee wat hier aan gedaan kan worden.

  • Profielfoto
    Edwin

    Ik kopieer en plak het iMei nummer zoals beschreven staat. Krijg ik de volgende melding: Dit is geen geldig serienummer van een Apple product. Voer het nummer nogmaals in. Neem contact met ons op als u nog steeds problemen hebt.
    ?