Apple repareert lamme voet 27-inch iMac gratis

Door: Raymon Mens - 15 reacties

Apple is een reparatie­programma gestart voor de voet van de 27-inch iMac geproduceerd tussen 2012 en 2014. Door een fabricagefout breekt de scharnier van het scherm soms af. Dit zorgt voor een krakend geluid, waarna het scherm lam naar beneden hangt.

Dit probleem komt al geruime tijd voor, zo zijn er talloze vermeldingen in ons forum. Apple repareert dit nu gratis en consumenten die al voor een reparatie betaald hebben, kunnen hun geld terugvragen.

In tegenstelling tot het reparatie­programma voor de uitvallende iPhone 6s dat onlangs gestart werd, communiceert Apple niet publiekelijk voor dit het programma voor de iMac. MacRumors ontdekte het en OMT heeft dit bij Nederlandse geautoriseerde Apple-serviceproviders geverifieerd.

Als je in het verleden voor een reparatie hebt betaald, kun je contact opnemen met Apple (Telefoonnummer Nederland: 0800 0200 570 – België: 0800 80 407) voor een terugbetaling. Heb je een iMac met een lam scherm? Maak van een afspraak bij de Genius Bar bij een Apple Store of zoek een Apple Authorized Service Provider in de buurt om te checken of je iMac in aanmerking komt voor gratis reparatie.

Reacties

15 reacties
  • Profielfoto
    hatolex

    Hoeveel terugroep annex reparatie programma’s lopen er ondertussen.?

  • Profielfoto
    Q-collective

    @hatolex De meeste programma’s zijn hier terug te vinden.

  • Profielfoto
    Shmoo

    Kun je dit niet oplossen door gewoon een rondje in knuffelhouding met je iMac door het huis te wandelen?

    Ik heb ook wel eens een lamme voet, als ik er een tijdje op heb gezeten.

  • Profielfoto
    penseel

    Shmoo deze oplossing is niet relevant.

  • Profielfoto
    Hydræ

    Gelukkig maken ze hun OS wel lekker stabiel, hè Shmoo;-)

  • Profielfoto
    hatolex

    @ q-collective, aardig lijstje voor een bedrijf dat zich graag als kwalitatief als hoogstaand ziet. ?

  • Profielfoto
    MEEUW

    Dus die arme mensen zitten met hun overpriced mac al 2 a 3 jaar met een kapotte mac.

    Helemaal mee eens @hatolex
    Kunnen we hard samsung uitlachen met galaxy, maar apple maakt het ook aardig triest…
    En dan hebben we nog geen eens de app die niet in de appstore te vinden is : Find the iphone without broken glass.

  • Profielfoto
    Q-collective

    Beetje vreemde opmerkingen. Elk merk gaat miskleunen hebben, een beetje zoals elke software bugs heeft. De relevante vraag is hoe je daarmee als bedrijf omgaat. En zo bezien doet Apple het helemaal niet slecht. Sterker: ze pakken het aardig netjes op met deze programma’s, iets wat ik van een A-merk verwacht.

    Overigens, ik kan het helaas niet verifiëren, maar ik geloof dat dit probleem toch al een aantal jaar door Apple gratis werd gerepareerd. De concrete verandering lijkt hem te liggen in de meer publieke communicatie erover (hoewel, het staat echter nog steeds niet op de pagina), waardoor OMT het opeens ook oppakt.

  • Profielfoto
    hatolex

    Vreemde opmerking, ik heb hier een acer laptop staan die werkt voortreffelijk en is nog nooit terug geroepen. En ik kan je verzekeren dat die minder dan de helt kost van wat een MacBook moet kosten. En het snoertje is ook nog niet aan vervanging toe. ?

    En ik ben toch blij dat mijn auto een stuk minder vaak voor een terugkom actie wordt gevraagd?

  • Profielfoto
    Q-collective

    Je vergelijkt trends met je eigen, incidentele, ervaring met een Acer laptop? Sorry, maar je begrijpt er niet veel van hatolex. Fijn dat je bij de 99% zit waar de Acer laptop prima werkt. Wat doet Acer precies bij die 1% waar het niet bij werkt? Laten we hopen dat je er niet achter hoeft te komen, want van de tien grote jongens die Laptopmag heeft gereviewed op klantenservice, scoort Acer een magere zesde plek.

  • Profielfoto
    Lauwrence

    Goh, waar zijn nu de Apple boe roepers over slechte garantie regelingen?

  • Profielfoto
    hatolex

    @ q-collective, ik had dezelfde incidentele ervaring met 21,5 inch iMac hoor, mijn HD moest worden vervangen, en mijn superdrive stopte er na een jaar mee.

    En inderdaad, terugroep acties zijn bijna een trend bij Apple, en bij acer kennelijk incidenteel.

    Je mag toch hoop ik wel verwachten van een bedrijf wat zich laat voorstaan op o.a. kwaliteit dat die zijn zaken beter voor elkaar heeft. En zeker gezien de prijs die Apple voor die producten wordt gevraagd.

    En over service en garantie, ik zou zeggen grasduin eens wat rond op dit forum, is heel leerzaam.

    Maar ik ben blij dat jij het wel begrijpt tenminste. ?

  • Profielfoto
    Moriarty

    Het is een domme productiefout…

    Apple heeft de hinge zo gemaakt dat de twee veren die in het scharnier zitten al hun kracht kwijt moeten op 2 plastic retainers.

    Als je dat ook ziet, dan snap je wel dat dit onherroepelijk een keer gaat gebeuren.

    Mocht je zelf heel handig zijn, dan kun je die twee plastic houdertjes ook vervangen door eentje van metaal over de gehele breedte, maar het blijft een lastige klus aangezien het moederbord uit de machine moet en de poot eraf om dit te kunnen repareren.

    Ter verduidelijking:

  • Profielfoto
    Ruwepit

    En over service en garantie, ik zou zeggen grasduin eens wat rond op dit forum, is heel leerzaam.

    Maar ik ben blij dat jij het wel begrijpt tenminste. ?

    Wat begrijp je niet tussen het verschil van wat grasduinen op een forum tot een onderzoek wat hij laat zien?

  • Profielfoto
    hatolex

    Ja hier spreekt de ervaring van Apple met storingen in het voordeel van Apple.

    Ik weet alleen niet of dat nu zo positief is voor Apple. ?