Apple repareert lamme voet 27-inch iMac gratis

Raymon op 30 november 2016 15 reacties Laatste door hatolex

Apple is een reparatie­programma gestart voor de voet van de 27-inch iMac geproduceerd tussen 2012 en 2014. Door een fabricagefout breekt de scharnier van het scherm soms af. Dit zorgt voor een krakend geluid, waarna het scherm lam naar beneden hangt.

Dit probleem komt al geruime tijd voor, zo zijn er talloze vermeldingen in ons forum. Apple repareert dit nu gratis en consumenten die al voor een reparatie betaald hebben, kunnen hun geld terugvragen.

In tegenstelling tot het reparatie­programma voor de uitvallende iPhone 6s dat onlangs gestart werd, communiceert Apple niet publiekelijk voor dit het programma voor de iMac. MacRumors ontdekte het en OMT heeft dit bij Nederlandse geautoriseerde Apple-serviceproviders geverifieerd.

Als je in het verleden voor een reparatie hebt betaald, kun je contact opnemen met Apple (Telefoonnummer Nederland: 0800 0200 570 – België: 0800 80 407) voor een terugbetaling. Heb je een iMac met een lam scherm? Maak van een afspraak bij de Genius Bar bij een Apple Store of zoek een Apple Authorized Service Provider in de buurt om te checken of je iMac in aanmerking komt voor gratis reparatie.

Raymon is vaste redacteur bij OMT, maar noemt zich liever redactieninja. Ook te volgen op Twitter en wekelijks te horen in de TechSnacks Podcast. Lees meer artikelen van Raymon.

En nu?

15 reacties

Profielfoto

hatolex op 30 november 2016

Hoeveel terugroep annex reparatie programma’s lopen er ondertussen.?

Profielfoto

Q-collective op 30 november 2016

@hatolex De meeste programma’s zijn hier terug te vinden.

Profielfoto

Shmoo op 30 november 2016

Kun je dit niet oplossen door gewoon een rondje in knuffelhouding met je iMac door het huis te wandelen?

Ik heb ook wel eens een lamme voet, als ik er een tijdje op heb gezeten.

Profielfoto

penseel op 30 november 2016

Shmoo deze oplossing is niet relevant.

Profielfoto

Hydræ op 30 november 2016

Gelukkig maken ze hun OS wel lekker stabiel, hè Shmoo;-)

Profielfoto

hatolex op 30 november 2016

@ q-collective, aardig lijstje voor een bedrijf dat zich graag als kwalitatief als hoogstaand ziet. 😒

Profielfoto

MEEUW op 30 november 2016

Dus die arme mensen zitten met hun overpriced mac al 2 a 3 jaar met een kapotte mac.

Helemaal mee eens @hatolex
Kunnen we hard samsung uitlachen met galaxy, maar apple maakt het ook aardig triest…
En dan hebben we nog geen eens de app die niet in de appstore te vinden is : Find the iphone without broken glass.

Profielfoto

Q-collective op 30 november 2016

Beetje vreemde opmerkingen. Elk merk gaat miskleunen hebben, een beetje zoals elke software bugs heeft. De relevante vraag is hoe je daarmee als bedrijf omgaat. En zo bezien doet Apple het helemaal niet slecht. Sterker: ze pakken het aardig netjes op met deze programma’s, iets wat ik van een A-merk verwacht.

Overigens, ik kan het helaas niet verifiëren, maar ik geloof dat dit probleem toch al een aantal jaar door Apple gratis werd gerepareerd. De concrete verandering lijkt hem te liggen in de meer publieke communicatie erover (hoewel, het staat echter nog steeds niet op de pagina), waardoor OMT het opeens ook oppakt.

Profielfoto

hatolex op 30 november 2016

Vreemde opmerking, ik heb hier een acer laptop staan die werkt voortreffelijk en is nog nooit terug geroepen. En ik kan je verzekeren dat die minder dan de helt kost van wat een MacBook moet kosten. En het snoertje is ook nog niet aan vervanging toe. 😊

En ik ben toch blij dat mijn auto een stuk minder vaak voor een terugkom actie wordt gevraagd😀

Profielfoto

Q-collective op 30 november 2016

Je vergelijkt trends met je eigen, incidentele, ervaring met een Acer laptop? Sorry, maar je begrijpt er niet veel van hatolex. Fijn dat je bij de 99% zit waar de Acer laptop prima werkt. Wat doet Acer precies bij die 1% waar het niet bij werkt? Laten we hopen dat je er niet achter hoeft te komen, want van de tien grote jongens die Laptopmag heeft gereviewed op klantenservice, scoort Acer een magere zesde plek.

Profielfoto

Lauwrence op 01 december 2016

Goh, waar zijn nu de Apple boe roepers over slechte garantie regelingen?

Profielfoto

hatolex op 01 december 2016

@ q-collective, ik had dezelfde incidentele ervaring met 21,5 inch iMac hoor, mijn HD moest worden vervangen, en mijn superdrive stopte er na een jaar mee.

En inderdaad, terugroep acties zijn bijna een trend bij Apple, en bij acer kennelijk incidenteel.

Je mag toch hoop ik wel verwachten van een bedrijf wat zich laat voorstaan op o.a. kwaliteit dat die zijn zaken beter voor elkaar heeft. En zeker gezien de prijs die Apple voor die producten wordt gevraagd.

En over service en garantie, ik zou zeggen grasduin eens wat rond op dit forum, is heel leerzaam.

Maar ik ben blij dat jij het wel begrijpt tenminste. 😏

Profielfoto

Moriarty op 01 december 2016

Het is een domme productiefout…

Apple heeft de hinge zo gemaakt dat de twee veren die in het scharnier zitten al hun kracht kwijt moeten op 2 plastic retainers.

Als je dat ook ziet, dan snap je wel dat dit onherroepelijk een keer gaat gebeuren.

Mocht je zelf heel handig zijn, dan kun je die twee plastic houdertjes ook vervangen door eentje van metaal over de gehele breedte, maar het blijft een lastige klus aangezien het moederbord uit de machine moet en de poot eraf om dit te kunnen repareren.

Ter verduidelijking:

Profielfoto

Ruwepit op 01 december 2016

En over service en garantie, ik zou zeggen grasduin eens wat rond op dit forum, is heel leerzaam.

Maar ik ben blij dat jij het wel begrijpt tenminste. 😏

Wat begrijp je niet tussen het verschil van wat grasduinen op een forum tot een onderzoek wat hij laat zien?

Profielfoto

hatolex op 01 december 2016

Ja hier spreekt de ervaring van Apple met storingen in het voordeel van Apple.

Ik weet alleen niet of dat nu zo positief is voor Apple. 😃

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?