Apple brengt nieuwe Support-app uit

Door: Raymon Mens - 9 reacties

Na een vernieuwde Apple Store-app heeft Apple nu ook een nieuwe Apple Support-app uitgebracht. De app bevat de mogelijkheid om problemen met apparaten te melden, de FAQ in te zien, reparaties aan te melden en een Genius Bar-afspraak te maken.

De app vereist inloggen met een Apple ID en toont daarna direct een overzicht van alle apparaten. De structuur is grotendeels gelijk aan Apple’s Support-website waar ook problemen gemeld kunnen worden.

support-001
Overzicht van apparaten en details per apparaat – Klik/tap voor groter.

De app brengt ook de mogelijkheid om een afspraak bij de Genius Bar te maken terug naar mobiel. Voorheen was dit mogelijk via de Apple Store-app, maar de laatste update verwijderde dit. Het is ook mogelijk om een afspraak voor telefonische ondersteuning te plannen en de garantiestatus van je producten te checken.

support-002
Garantie checken en een afspraak bij de Genius Bar of telefonische support maken – Klik/tap voor groter.

Nederland is het eerste land waar de app beschikbaar is en deze zal langzaam wereldwijd uitgerold worden. Prima app, maar wel een om in een mapje te stoppen en alleen te openen als je ‘m echt nodig hebt.

Reacties

9 reacties
  • Profielfoto
    Nummer 38

    Fijn dat mij draadje tot reactie leidt:)

  • Profielfoto
    THX-1138

    Ze doen maar. Sinds 15 jaar weer een Windows laptop gekocht. Jammer, maar waar.

  • Profielfoto
    Q-collective

    Ik hoor voor het eerst van een Support app (of is deze dan niet vernieuwd maar een introductie? Het artikel is wat vaag). Hij ziet er erg gelikt uit. Maar ik zie geen Genius Bar opties. Misschien is dat omdat ik zo’n 200 km van de Randstad woon en Brussel en Düsseldorf ook niet helemaal op de hoek zijn;)

  • Profielfoto
    Raymon Mens

    @Q-collective: De Apple Store-app is onlangs vernieuwd en de Support-app is helemaal nieuw.

  • Profielfoto
    jkooman

    @THX dan ben ik wel benieuwd wat je gekocht hebt.

  • Profielfoto
    html-junky

    @thx dat worden heel wat productieve uurtjes voor jou

  • Profielfoto
    GoeieDag

    Jammer, maar waar.

    Jammer? Voor wie? Niet voor jou, want jij hebt gekozen. Voor ons? Omdat je nu lekker op een Windows forum gaat zitten en hier verdwijnt?

  • Profielfoto
    Polonium-210

    Er wordt wel eens () geklaagd over Apple de laatste tijd, ook door mij maar ik moe tzeggen dat ik héél, goede ervaringen heb met de telefonische ondersteuning. Wachttijd, terugbellen, geduld van de telefonist, behulpzaamheid, oplossing allemaal dik in orde ? ??

  • Profielfoto
    gnimiurc

    Jammer dat hierdoor al mijn andere apparaten (iPod, Time Capsule, etc.) verdwenen zijn uit mijn Support Profile.