Apple Watch mag zich bewijzen in restaurant

Door: Raymon Mens - 5 reacties

Met de lancering van de Apple Watch 2 vorige maand, richt Apple zich meer dan ooit op sporten en gezondheid. Een restaurant in New York ziet een hele andere functie voor de Apple Watch en gaat zijn wijnkelners en floor managers van de Watch voorzien.

Het gaat om het Union Square Café in New York. Het dertig jaar oude etablissement opent binnenkort zijn deuren na een modernisering en gaat de Apple Watch inzetten om de bediening soepeler te laten verlopen.

iPad en Apple Watch

Maureen Cushing, verantwoordelijk voor het experiment, zegt tegen Eater dat obers geen Apple Watch krijgen: “Alleen floor managers en wijnkelners krijgen een Apple Watch, zodat obers zich op de gasten kunnen focussen en niet afgeleid worden door notificaties op hun pols.” Floor managers krijgen bijvoorbeeld een alert wanneer een VIP wordt verwacht of een tafel langer dan gebruikelijk op een bestelling moet wachten. Wijnkelners krijgen via de bediening direct bestellingen door en kunnen zo snel de juiste fles naar een tafel brengen.

Union Square Cafe-001
Exterieur van het Union Square Café in New York.

Het systeem is gemaakt door de startup Resy en bestaat uit een iPad voor de¬†backoffice en Point of Sale, deze communiceert met de Apple Watches. De app die gebruikt wordt heet ResyOS en moet in de toekomst ook feedback op een Uber-achtige manier gaan verzamelen en reserveringen via SMS en apps aan kunnen nemen. Vooralsnog dient Apple Watch √©√©n achterliggend doel:¬†“Het belangrijkste is dat de technologie operationele hiccups gaat wegnemen,” zegt de manager.

resyos
ResyOS op de iPad die als POS-systeem dient. (klik/tap voor groter)

Reacties

5 reacties
  • Profielfoto
    kasuja

    En zo wordt hospitality langzaamaan weg geautomatiseerd.
    Aan de ene kant knap dat het kan Maar treurig als je het nodig hebt als restaurant.

    Als het zo ver moet komen dat je een Apple watch nodig hebt voor klantgerichte bediening dan is het wel heel erg met je restaurant.

    Dit is bijna net zo onpersoonlijk als die Shushi keten waar je vanaf een tablet bestellen moet en het personeel dat je eten komt brengen niet eens weet wat ze serveren. eens maar nooit weer.

    en volgens mij is het nou juist om je klanten tevreden te houden zodat ze nog eens terug komen. Geen idee of een Apple Watch hier succesvol in kan bijdragen.

  • Profielfoto
    Nickalicious

    Knekkie, waarom zou technologie niet bij kunnen dragen in goede hospitality? Is dat niet het doel van technologie ook, ons leven (/werk) een stukje beter en makkelijker te maken?

  • Profielfoto
    ibla

    Knekkie, dat ligt niet aan de tablet hoor. Eerder gristen ze het aanvinklijstje van je tafel en wisten ze ook niet wat ze uitserveerden. Die tablet zorgt er in elk geval nog voor dat je eerder geserveerd wordt en dat ze minder fouten maken….

  • Profielfoto
    iNicholas

    Super handig ! Ben dat al langer aant zoeken, zou voor een goeie communicatie tussen keuken en zaal kunnen zorgen zodat de keuken kan doorgeven welke tafel klaar staat om in te zetten ! Met grotere terrassen is dat zeker een aanrader ! Minder over en weer lopen naar de keuken en meer tijd voor de gasten !

  • Profielfoto
    kasuja

    Je wilt toch graag persoonlijk behandeld worden. niet als een nummertje in hun systeem.

    Krijgt de ober de notificatie:
    “pling” statistisch gezien heeft tafel 5 nu ongeveer zijn bord leeg.

    “pling” statistisch gezien heeft tafel 9 nu ongeveer lege glazen.

    “pling” statistisch gezien heeft tafel 1 nu zijn toetje op.
    Laat de valet parking de Jag maar voor rijden.

    Bij zo’n restaurant zou ik niet eten hoor. Dat zou in hun systeem moeten zitten. Ze hebben niet voor niets een opleiding voltooid. gastvrijheid en hospitality kan je niet vervangen met computers. ondersteunen snap ik nog maar het ziet er erg gehaast, asociaal en onpersoonlijk uit als het personeel steeds op hun horloge aan het kijken is.

    Goed personeel houdt zelf het overzicht. Maar ik ben een beetje ouderwets.