99+ luftbalons in nieuwe Apple-commercial

Door: Raymon Mens - 14 reacties

Maar liefst 60 seconden, het dubbele van de normale duur van Apple-commercials, gebruikt Apple om een van de nieuwe iMessage-effecten van iOS 10 uit te lichten. Geen Nena, wel het gevoelige I Will Follow You van Toulouse op de achtergrond.

De commercial toont het ballonnen-effect, een van de vijf effecten van de berichten-app in iOS 10. Apple noemt het “bijna magisch”.

https://www.youtube.com/watch?v=XR6JtMIdMuU

Op de iPhone 6s of nieuwer (met 3D Touch) gebruikt de nieuwe iMessage-effecten door stevig op de blauwe verzend-pijl te drukken. Op andere iOS-apparaten leg je je vinger kort op de toets, waarna de geavanceerde opties getoond worden. Naast ballonnen is er ook confetti, lasers, vuurwerk en een vallende ster. Daarnaast zijn er animaties voor het berichten-venster.

effect-001
Klik/tap voor groter.

Laten de effecten en animaties zich niet zien? Dan staat waarschijnlijk verminder beweging bij de toegankelijkheids­instellingen aan. Dit schakelt de iMessage-effecten uit.

Reacties

14 reacties
  • Profielfoto
    Barney Visser

    *luchtballons

  • Profielfoto
    bartvdv

    “Luftballons”… twee fouten in één woord, tsss.

  • Profielfoto
    Waffle ಠ_ಠ

    Ik vind deze reclame wel heel slecht…:mrgreen:

  • Profielfoto
    Bumba86

    10.000 luchtballonnen kleuren de horizon;-)

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Apple noemt het “bijna magisch”.

    .
    Het is inderdaad bijna magisch dat je 90 seconden kunt vullen met één van de meest onnozele opties die je hebt kunnen toevoegen aan je software.

  • Profielfoto
    strigoi

    Ik vind deze uit 2008 van Sony (Bravia) toch echt veel beter:
    https://www.youtube.com/watch?v=-zOrV-5vh1A

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    Het is inderdaad bijna magisch dat je 90 seconden kunt vullen met één van de meest onnozele opties die je hebt kunnen toevoegen aan je software.

    +1

  • Profielfoto
    pannekoek

    Die virale campagne is echt veel sterker. # jeux de boules.
    Ik nomineer die ballonnen voor de Loden Leeuw.;)

  • Profielfoto
    Gijs Raggers

    Enige gevoeligheid is nodig om dit te waarderen.

  • Profielfoto
    pannekoek

    @ Gijs, mooie hak.:)

    Ik mis serieus het ingredient originaliteit bij de iPhone makers. De lat ligt heel hoog, en die ligt daar, omdat ze ‘m daar zelf neerleggen. Als je makkelijk een paar ton kunt uitgeven aan een commercial, maak dan ook iets unieks.

    De Sony Bravia commercial is al aangehaald, en het woord waardering neem ik bij iets dat grenst aan plagiaat dan ook niet snel in de mond, dat ligt dan weer wel heel gevoelig.

  • Profielfoto
    Dydefox

    eeehhh…..vrij vertaald is het niet bijna magisch, maar praktisch magisch. Oftewel een verwijzing naar Harry Potter. Bent u er nog? Want dan verwijst dat weer naar de mogelijkheden die buiten deze wereld liggen en nu werkelijkheid aan het worden zijn. Ik verwacht dan ook holografische projectie of directe toegang tot het neurale systeem van de ontvanger in de volgende versie van de iPhone. Ik moet nu stoppen want ik mag weer een uurtje naar buiten onder begeleiding.

  • Profielfoto
    Bryan

    Ik vind ‘m erg goed.

  • Profielfoto
    Bryan

    Ik vind ‘m erg goed.

  • Profielfoto
    Roel Van Gils

    In 1986 hebben een aantal mensen een enorme kater overgehouden aan het oplaten van zoveel ballonnen:)