Apple maakt documentaire met groot Amerikaans hiphoplabel

Door: Raymon Mens - 7 reacties

Apple heeft een partnership met Cash Money Records gesloten voor de productie van een documentaire, meldt Bloomberg. Cash Money Records is een van de grootste hiphoplabels ter wereld met artiesten als Lil Wayne, Drake, Nicki Minaj én Paris Hilton (ja, echt??).

De deal werd op Instagram bevestigd door Larry Jackson, hoofd content van Apple Music, en Birdman, mede-oprichter van het label. Apple was eerder al betrokken bij de productie het album Views van rapper Drake.

Welke vorm de documentaire krijgt, wanneer en waar deze zal verschijnen is nog niet officieel bekendgemaakt. Aannemelijk is dat de artiesten van het label een grote rol zullen spelen en de film exclusief voor abonnees van Apple Music te zien zal zijn.

Apple investeert behoorlijk in extra content voor Apple Music. Zo heeft de iPhone-maker een documentaire voor VICE gefinancierd en staat er naar verluidt een donker drama over Dr. Dre op de planning. Binnenkort verschijnen nieuwe afleveringen van de miniserie Carpool Karaoke op Apple Music, het bedrijf uit Cupertino kocht onlangs de rechten. Tot slot is er ook een serie over apps, genaamd Planet of The Apps, in productie.

Ondanks de vele producties die op de planning staan, benadrukte Apple-manager Eddy Cue onlangs in een interview dat Apple alleen content wil die complementair aan zijn platforms is. Het bedrijf heeft geen ambities om met Netflix te concurreren.

Reacties

7 reacties
  • Profielfoto
    Robin van Baalen

    Is it just me? Ik vind Apple en rappers totaal niet met elkaar matchen.

    Ze associeren zich hiermee alleen maar met een geld graaiende gouden tanden cultuur.

  • Profielfoto
    defores

    Ze associeren zich hiermee alleen maar met een geld graaiende gouden tanden cultuur.

    nep hiphop?

    Laten we dit dan ook a.u.b. geen hiphop noemen, dit is gewoon een belediging.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ik vind het absurd. Het was al erg dat Apple zoveel geld gespendeerd heeft in het kopen van Beats van Dr Dré, zo ongeveer de allerslechtste koptelefoons en nu denken ze dat hiphop cool is ofzo. Inderdaad een gouden tanden cultuur van mensen die ’n stelletje scheldwoorden op ritme zetten, beats eronder en klaar. Nee ik hou er duidelijk niet van en ik denk de meeste Apple klanten niet. Hiphop is er al zo’n 25 jaar. Hoog tijd om die ’s uit te faseren en iets anders te verzinnen.

  • Profielfoto
    denniskestelle

    Hiphop bestaat wel al wat langer dan 25 jaar en is ongelofelijk divers. Het is een volwaardige muziekstroming met relevante subgenres en de invloed er van op popmuziek is gigantisch. Je mag het natuurlijk zelf niet goed vinden, maar je kan er niet omheen dat als je iets rond muziek of popcultuur wil betekenen, dat je niet enkel klassieke rock kan opvoeren. Als apple met zo’n thema’s iets wil doen, lijkt me dat ook in lijn te liggen met waar ze staan als merk. Apple = populaire cultuur geworden.

  • Profielfoto
    denniskestelle

    Klein instapje voor wat appreciatie trouwens: https://www.youtube.com/watch?v=QWveXdj6oZU

  • Profielfoto
    Maikelw

    Apple; focus op je core taken en laat het maken van content over aan degene die er verstand van hebben.

  • Profielfoto
    Simlock

    Schoenmaker blijf bij je leest?