Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 6 juni 2016
Leestijd: 1 minuut

Effie voor Apple: effectiefste campagne ter wereld

Apple heeft een gouden Effie binnengesleept. De Shot on iPhone campagne van het bedrijf uit Cupertino en zijn reclamebureau’s TBWAMedia Arts Lab en OMD was volgens de vakjury de meest effectieve wereldwijde campagne van 2016.

De prestigieuze reclameprijs werd vorige week in New York uitgereikt. Apple startte de campagne -met daarin wereldwijd de mooiste foto’s gemaakt met de iPhone- in 2015 en zette deze dit jaar voort met de iPhone 6s.

Naast een ‘World Gallery’ op Apple’s website waren de indrukwekkende foto’s ook op billboards en in Apple Stores te zien. De foto’s en video’s werden overigens niet in opdracht van Apple gemaakt, het bedrijf zocht ze zelf bij elkaar en vroeg makers of het werk in de campagne gebruikt mocht worden.

Shot on iPhone Billboard in Nashville, Tennessee (VS).

Er is ook Nederlandse werk te zien: een video van een vogelzwerm in Utrecht en een foto die door een Nederlander in het buitenland gemaakt werd. Vorig jaar viel de campagne ook al in de prijzen, toen ontving Apple een Cannes Lions-awards voor effectiefste outdoor-campagne.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Effie voor Apple: effectiefste campagne ter wereld
Sluiten