Let op! iOS 9.3.2 kan iPad Pro 9,7-inch bricken (Error 56)

18 reacties

Als je een 9,7-inch iPad Pro bezit, is het misschien wijs om even te wachten met updaten naar het eerder vandaag vrijgegeven iOS 9.3.2. Volgens diverse berichten op Twitter maakt de update de 9,7-inch iPad Pro in sommige gevallen onbruikbaar.

Vooralsnog is het onduidelijk of het probleem op grote schaal voorkomt. Op Twitter klaagt een handjevol gebruikers in ieder geval over een vreemde “Error 56 – Connect to iTunes” na het updaten naar iOS 9.3.2.

Apple Support lijkt niet op de hoogte van het probleem, maken we uit deze Tweet op. In afwachting van een oplossing is voorkomen beter dan genezen, en raden we een update naar iOS 9.3.2 voor bezitters van een 9,7-inch iPad Pro vooralsnog af.

Error 56 staat doorgaans voor een hardware-probleem. Apple raadt in een support-document aan om de meest actuele versie van iTunes te installeren en de iPad twee keer te herstellen, maar dat lijkt in dit geval geen soelaas te bieden. Het is wachten op een nieuwe iOS-versie die dit probleem oplost.

Reacties

18 reacties
  • Profielfoto
    LT Barclay

    Wat wel vreemd is dat dit met de bèta’s niet naar voren is gekomen.

  • Profielfoto
    bcgraaf

    Vanavond ook mijn iPad pro 9.7 geüpdatet maar hier negens last van. Gelukkig.

  • Profielfoto
    Leokoolsbergen

    Hier is de update op een pro 9.7 probleemloos.

  • Profielfoto
    vincej

    En waarom testen ze dat dan niet bij Apple?
    Weer een vreemde fout zoals dat een paar versies terug bij touch ai die ook al was.

  • Profielfoto
    koen

    Wat is ‘bricken’ ?

  • Profielfoto
    icegodd

    Gaat lekker met Apple “kwaliteit”

    Tot heden is bij elke updates fout gegaan. Zelfs Microsoft heeft het nooit niet zo bont gemaakt!!

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    Inderdaad wel frappant dat werkelijk elke update gepaard gaat met behoorlijk serieuze problemen op telkens andere apparaten. Hoe kan dit niet duidelijk worden tijdens de interne tests van Apple? Hebben andere merken hier ook zoveel last van? Ik zou het persoonlijk niet weten.

  • Profielfoto
    Shmoo

    Phil Schiller volgende maand hoofd van software updates.:grin:

  • Profielfoto
    schnhvn

    Ook geen last met m’n 9.7 Pro

  • Profielfoto
    IPhonePeter

    Prijs van apple altijd aan de hoge kant want de software is zo goed……

  • Profielfoto
    Arjan E.

    Wat mij nou eigenlijk verbaast is dat steeds meer Apple gebruikers beginnen te klagen.

    Toen ik het voor maanden terug al riep, werd ik zowat voor gek verklaard, en zie nu:

    Maar ben anderzijds alleen maar blij dat er steeds meer negatieve reacties komen, dit sterkt mij alleen maar in mijn standpunt wat ik maanden geleden al heb ingenomen.

    Zoals eerder gezegd: een kritische noot naar Apple mag best;-)

  • Profielfoto
    polansky

    Betrouwbaarheid en kwaliteit lijkt steeds minder belangrijk te worden voor Apple.

    Kwartaalcijfers en winstoptimalisatie is voor Apple tegenwoordig belangrijker dan klanttevredenheid. Dom, dom, dom dat kortetermijndenken van Apple.

  • Profielfoto
    4you

    Wat wel vreemd is dat dit met de bèta’s niet naar voren is gekomen.

    Of wel naar voren gekomen en gemeld maar door Apple niks mee gedaan.

  • Profielfoto
    Zakske

    Ik vind het knap dat er tegenwoordig bij zo goed als elke update problemen optreden. Het aantal apparaten dat Apple (iOS plus OS X) moet ondersteunen is maximaal een paar honderd, bij Linux en / of Windows praten we over honderdduizenden mogelijke combinaties van verschillende componenten.

  • Profielfoto
    APlasmeijer

    Of het gaat om een handjevol mensen en is er voor de rest geen probleem. Het is onvermijdelijk dat er met zoveel apparaten mensen zijn die problemen ondervinden.
    Dat is hij Microsoft of wie dan ook net zo. (ITer)

    De reden dat je vaker mensen hoort klagen, is omdat klagen een trend is. De andere reden is omdat mensen echt issues hebben. Het punt is dat je vaak alleen de “klagers” op het web tegen komt omdat men hun probleem bekend wil maken en hun frustraties wil uiten, en zoveel mogelijk mensen wil overtuigen van de waardeloosheid van het product. De mensen die tevreden zijn die hebben minder vaak de behoeft om hun tevredenheid te uiten omdat ze gewoon genieten van hun spullen.

    Conclusie. Ieder probleem is een realistisch en een serieus te nemen probleem. Kritiek mag en is zeker nodig om betere producten te creëren, maar laat je niet gek maken door alle media hype.

    Je kan er altijd voor kiezen om een product niet te kopen. Dat is beter voor iedereen. Het bedrijf ziet een daling in verkoop, en de klant bespaart zichzelf frustraties en tijd die gebruikt word om dat te uiten op het web.

    Negativiteit is altijd interessant.

  • Profielfoto
    sedikit
  • Profielfoto
    NapO

    Dat iemand een ipad pro 9.7 koopt…..air 2…snel zat….

  • Profielfoto
    Arjan E.

    Dat iemand een ipad pro 9.7 koopt…..air 2…snel zat….

    Ja snap ik ook niet, die 12,9 inch bevalt heerlijk! Oh wacht….dat bedoelde je niet?;-)

    Ieder zijn keuze NapO, ieder zijn keuze(y)

    Ben het in grote lijnen wel met Aplasmeijer eens, echter als je een early adopter bent van een device, verwacht je niet dat er achteraf problemen met je device ontstaan doordat de fabrikant overhaast een nieuwe software update online gooit.

    Vandaar ook de kritische noot van mij richting Apple om nu eindelijk eens de besturingssystemen grondig te testen, daarmee eigenlijk zeggende: 1 jaar lang ontwikkelen, en daarna 1 jaar grondig testen alvorens het aan te bieden aan je grote schare merktrouwe consument. Dit levert 2 positieve dingen op, 1 voor de consument, deze heeft minder (misschien wel geen?) last van bugs, en 2 voor Apple groeit het vertrouwen van de consument meer in hun merk waar nu toch al de eerste tekenen er zijn van consumenten die over gaan naar andere merken.

    Ik zeg: win/win!:lol:

    Begrijp me goed, ik heb nog steeds plezier van mijn devices, maar softwarematig is Apple flink aan het afglijden, en dat mag mijns inziens ook best benoemd worden.