Instagram heeft een compleet nieuwe look

22 reacties

Instagram heeft afscheid genomen van het bekende camera-icoon dat al sinds de lancering symbool staat voor de sociale foto’s-app met filters. Niet alleen het icoon is nieuw, ook de app zelf is helemaal strak getrokken en voorzien van nieuwe iconen.

De werking van de app is nog precies hetzelfde en er zijn geen componenten verplaatst of verwijderd. De blauwe navigatiebalk is nu wit en zo legt de app meer de nadruk op je foto’s en video’s.

Ook de apps Layout, Boomerang en Hyperlapse hebben een nieuw logo, maar (nog) geen nieuw app-ontwerp. Wij zijn benieuwd: verbetering of niet?


Vergelijking: Oude en nieuwe app-ontwerp

Oud (links) en nieuw (rechts).

Reacties

22 reacties
  • Profielfoto
    DaveFlash

    nette update, maar de grootste bug die er al bijna twéé jaar(!) in zit is nog niet opgelost: ik kan nog steeds NIET (opnieuw) mijn Foursquare cq Swarm account linken, want ik kom dan na het inloggen bij swarm uit op een niet bestaande pagina van de instagram website…

  • Profielfoto
    Steve van Gastel

    Wat ook nieuw is dat er een nieuwe optie komt: “overschakelen naar bedrijfsprofiel”

  • Profielfoto
    Frank Peters

    Mooie layout van de app, alleen jammer van het icoontje, nu oogt hij meer als de rest.

  • Profielfoto
    yasser

    is het niet oude (links) nieuwe (rechts) i.p.v oude (rechts) nieuwe (links)
    ?

  • Profielfoto
    koen

    @DaveFlash: ik neem aan dat je dat al hebt gemeld bij de developers van de betreffende accounts?

  • Profielfoto
    Shmoo

    Mensen die dit soort icoontjes maken moeten ze pijn doen.

  • Profielfoto
    Antaeus

    Icoontje is idd niet sterk!!! Uiterlijk van de nieuwe layout wel!’n??

  • Profielfoto
    IcyDragon68

    Ik zie nog steeds die bug die mijn feed doorelkaar gooit en niet chronologisch is. Fix nou eens die bug!

  • Profielfoto
    Usain

    De tyfus wat een draak dat icoontje. En beter komen ze nu ook met een dark mode, want als ik vannacht in bed bikinibabes ga bekijken branden mn ogen uit mn kop zo wit is de UI..

  • Profielfoto
    christdob

    Ik krijg het nieuwe icoontje, het nieuwe inlogscherm, maar de oude ui (Blauw en zwarte balk). Tips? (iPhone 5s @ IOS 9.3.1)

  • Profielfoto
    koen

    Ik las al ergens dat ze alle kleuren uit de app hebben gehaald en in het icoon hebben gestopt.:grin:

    @Icydragon68 dat kun je beter doorgeven aan de makers van de app – het is zinloos om hier te klagen over een bug.

  • Profielfoto
    Night

    Toch weer een update om de update. Geen technische verbeteringen of bugsolving.

  • Profielfoto
    kasuja
  • Profielfoto
    Shmoo

    Precies dat.. Je haalt ‘onzichtbare’ herkenning weg zonder dat je het door hebt alleen omdat je bezig bent met trippen om het trippen..
    Kijk eens naar de tekst, ‘vind ik leuk’ of ‘V&D Roosendaal’ en de naam van Raymon. Die zijn in de oude weergave blauw – iedereen herkent dit als zijnde een linkje waar je op kunt drukken. In de nieuwe weergave lijkt deze tekst gewoon een beetje bold/vet gedrukt.

  • Profielfoto
    Shmoo
  • Profielfoto
    Steve Brooklyn

    Tja, het logo is wel eenvoudig, maar niet echt sterk herkenbaar.
    Maar om dan je naam in de COMIC SANS er onder te zetten.
    Dat verzin je toch niet?:shock:

  • Profielfoto
    Shmoo

    Zo had het ook gekund.
    .

  • Profielfoto
    Buzz

    Ik weet niet waar Shmoo dat logo met de comic sans naam eronder vandaan heeft, maar volgens mij niet van Instagram zelf. En ze hadden inderdaad ook aan het Playmobil imago kunnen vasthouden met de jaren ’70 poepkleurtjes, maar ik denk dat het goed is dat ze dat niet gedaan hebben.

  • Profielfoto
    Shmoo

    Komt van Dribbble – designers komen altijd meteen in actie wanneer ze dit soort dingen zien en dan krijg je dat soort humor.

  • Profielfoto
    SvS

    Vind dat logo variant geplaatst door Shmoo veel beter (die witte), diapositief dus, gelijk met andere apps van hetzelfde maker. Maar Comic Sans is not done, dat zal vast ergens op een aftandse zolderkamer gedaan zijn door een klager.

  • Profielfoto
    Shmoo

    Ik denk niet dat de designer op een zolderkamer zit hoor.
    Dit zijn dingen die horen er gewoon bij, als een bedrijf iets lelijks maakt dan gaan designers aan de slag om hun versies te maken en dan ontstaan vaak vele mooiere varianten. Joni Ive heeft hier ook heel erg veel ‘last’ van gehad toen hij met iOS 7 kwam. Heel Dribbble stond vol met dit soort humor fratsen. Het betekent wel dat mensen je als bedrijf volgen dus dat is goed. Bij de laatste twee releases van iPhones en iPad Pro was het maar heel erg stil rondom Apple op Dribbble. Dat is veel erger als je het mij vraagt.
    .
    .
    Maar goed, als ze bij Instagram dan in een nieuwe stijl en het helemaal clean willen maken en meer richting een iets zakelijkere kwant zoals Twitter willen bouwen dan kun je ook zoiets doen.
    .

    .
    Persoonlijk denk ik toch dat de doelgroep van Instagram vooral jeugd is en mensen die graag selfies en dat soort dingen doen met hun telefoons.
    Dus zou iets van kleur wel erbij moeten horen.
    .

    .

    .
    Of gewoon het vertrouwde icoontje met dat Polaroid -achtig labeltje aan de zijkant ( dit is volgens mij het imago van Instagram zoals het vogeltje bij Twitter ) … maar dat op de juiste manier plat gemaakt.
    .

  • Profielfoto
    koen