Lezersmail: problemen met starten apps na updates

Raymon op 26 april 2016 8 reacties Laatste door zepkleiker

We ontvangen momenteel veel e-mails van lezers over apps die niet meer willen starten na het installeren van updates. De oorzaak is vooralsnog onduidelijk en het probleem doet zich niet bij iedereen, maar overwegend bij 64-bits apparaten voor.

Onder andere LinkedIn, Airbnb, Google Agenda, Omnifocus en PayPal zijn getroffen door de problemen. De oplossing is simpel: start het iOS-apparaat opnieuw op en de apps werken weer als vanouds.

Op Twitter en via e-mail bevestigen diverse lezers de problemen:

Niet iedereen heeft er last van:

Soms gaat het ook vanzelf weer over, schrijft Louis. In alle andere gevallen volstaat een reboot.

Raymon is vaste redacteur bij OMT, maar noemt zich liever redactieninja. Ook te volgen op Twitter en wekelijks te horen in de TechSnacks Podcast. Lees meer artikelen van Raymon.

En nu?

8 reacties

Profielfoto

4you op 26 april 2016

Met een Android was dat nooit gebeurd. (-:

Profielfoto

SunKeeper op 27 april 2016

^ Klopt, want dat wordt nauwelijks tot niet geüpdatet. ^

Profielfoto

Geux op 27 april 2016

Hier alleen problemen met PayPal (6.2) en alleen op een iPad Mini 9.0.2 met JB.

Herstarten hielp niet, bleef vastlopen bij opstarten van de app. Moest downgraden naar eerdere versie. (6.1.1)

Op recente iOS versies zonder JB geen problemen PayPal 6.2. Dus problemen alleen in relatie met oudere iOS versie en/of JB?

Profielfoto

zepkleiker op 27 april 2016

Dit is echt al maanden zo. Bij mij is het eind 2015 begonnen. Merk het ook met apps die ik zelf publish, dat veel gebruikers klagen dat de app niet meer werkt en dan 1 ster geven terwijl het niet aan de app ligt.

Als ik reboot verdwijnt de app die niet meer gestart kan worden en vervolgens moet ik die dus opnieuw installeren. Zo verdween onlangs Swarm van m’n iPhone en daar kwam ik pas achter toen ik de Swarm-app op m’n Apple Watch startte. Die bleef klagen dat ik op m’n iPhone in moest loggen terwijl ie dus uit zichzelf verwijderd bleek. Anders kan ik ‘m niet op de Apple Watch hebben zonder dat ie op m’n iPhone staat.

Profielfoto

zepkleiker op 27 april 2016

Sunkeeper, je kopt naast want apps worden juist vaker geüpdatet bij Android.

Profielfoto

Mike lardee op 27 april 2016

bij mij update hij niet eens meer

Profielfoto

J-P-H op 27 april 2016

Gezien de “lawine” aan reacties valt het probleem misschien wel mee…

Profielfoto

zepkleiker op 27 april 2016

@J-P-H, ik denk dat dat komt doordat veel mensen er vanuit gaan dat het door de apps zelf komen. Kijk maar naar de reacties in de app store bij apps die net geüpdatet zijn.

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?