Lezersmail: problemen met starten apps na updates

Door: Raymon - 8 reacties

We ontvangen momenteel veel e-mails van lezers over apps die niet meer willen starten na het installeren van updates. De oorzaak is vooralsnog onduidelijk en het probleem doet zich niet bij iedereen, maar overwegend bij 64-bits apparaten voor.

Onder andere LinkedIn, Airbnb, Google Agenda, Omnifocus en PayPal zijn getroffen door de problemen. De oplossing is simpel: start het iOS-apparaat opnieuw op en de apps werken weer als vanouds.

Op Twitter en via e-mail bevestigen diverse lezers de problemen:

Niet iedereen heeft er last van:

Soms gaat het ook vanzelf weer over, schrijft Louis. In alle andere gevallen volstaat een reboot.

Reacties

8 reacties
  • Profielfoto
    4you

    Met een Android was dat nooit gebeurd. (-:

  • Profielfoto
    SunKeeper

    ^ Klopt, want dat wordt nauwelijks tot niet geüpdatet. ^

  • Profielfoto
    Geux

    Hier alleen problemen met PayPal (6.2) en alleen op een iPad Mini 9.0.2 met JB.

    Herstarten hielp niet, bleef vastlopen bij opstarten van de app. Moest downgraden naar eerdere versie. (6.1.1)

    Op recente iOS versies zonder JB geen problemen PayPal 6.2. Dus problemen alleen in relatie met oudere iOS versie en/of JB?

  • Profielfoto
    zepkleiker

    Dit is echt al maanden zo. Bij mij is het eind 2015 begonnen. Merk het ook met apps die ik zelf publish, dat veel gebruikers klagen dat de app niet meer werkt en dan 1 ster geven terwijl het niet aan de app ligt.

    Als ik reboot verdwijnt de app die niet meer gestart kan worden en vervolgens moet ik die dus opnieuw installeren. Zo verdween onlangs Swarm van m’n iPhone en daar kwam ik pas achter toen ik de Swarm-app op m’n Apple Watch startte. Die bleef klagen dat ik op m’n iPhone in moest loggen terwijl ie dus uit zichzelf verwijderd bleek. Anders kan ik ‘m niet op de Apple Watch hebben zonder dat ie op m’n iPhone staat.

  • Profielfoto
    zepkleiker

    Sunkeeper, je kopt naast want apps worden juist vaker geüpdatet bij Android.

  • Profielfoto
    Mike lardee

    bij mij update hij niet eens meer

  • Profielfoto
    J-P-H

    Gezien de “lawine” aan reacties valt het probleem misschien wel mee…

  • Profielfoto
    zepkleiker

    @J-P-H, ik denk dat dat komt doordat veel mensen er vanuit gaan dat het door de apps zelf komen. Kijk maar naar de reacties in de app store bij apps die net geüpdatet zijn.