Ziggo trekt stekker uit mobiele bel-apps

Door: Raymon Mens - 3 reacties

Ziggo trekt op 29 april de stekker uit zijn Bapp en de UPC Phone App die door klanten van het voormalige UPC gebruikt wordt. De apps maken het mogelijk om via iOS of Android met het vaste nummer te bellen, maar zijn volgens de provider niet erg populair.

De apps worden na 29 april niet meer ondersteund en de achterliggende servers worden die datum ook offline gehaald, waardoor zowel Ziggo’s Bapp als de UPC Phone App zullen stoppen met werken.

Ziggo introduceerde de app in 2014 als manier om vanaf een mobiele telefoon van de doorgaans lage gesprekstarieven die een vaste lijn biedt te profiteren, ook in het buitenland. De Ziggo-app ondersteunde alleen uitgaande gesprekken, terwijl de UPC-app ook inkomende gesprekken naar de mobiele telefoon bracht.
ziggo-bapp-001
Volgens Ziggo is het stopzetten van de apps het gevolg van geringe interesse, maar er is er ook een andere mogelijke verklaring. Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo, bereikte onlangs een akkoord met Vodafone over het samenvoegen van de Nederlandse activiteiten. Via de bel-apps van Ziggo kan in het buitenland via Wi-Fi voor Nederlands tarief gebeld worden. Vodafone verkoopt juist aanvullende bundels voor bellen in het buitenland. (Via: TotaalTV)

Reacties

3 reacties
  • Profielfoto
    Shmoo

    Goed bezig Ziggo! Als ze nu nog @Delta en @Shmoo voorzien van goed en stabiel internet zijn ze weer helemaal cool.

  • Profielfoto
    DNibbeling

    Ze zijn niet populair? Ik heb na 10x bellen met de klantenservice de moed opgegeven om het aan de praat te krijgen….

  • Profielfoto
    csteelooper

    Hmm… Jammer… Eigenlijk werkte het bij mij meestal vlekkeloos en ik vind het dus ook jammer dat het nu een kill wordt. Ik had liever gezien dat het eindelijk mogelijk zou worden om inkomende gesprekken te ontvangen… Misschien dan toch maar eens mijn internetgateway met telefonieserver van de “zolder” halen? Of Ziggo moet zelf met een vervanging op de proppen gaan komen nadat de merger tussen Ziggo en Vodafone is afgerond; dat zou helemaal top zijn!

    @Raymon: de in het artikel geplaatste link over het samenvoegen van de activiteiten van Ziggo en Vodafone zit achter een (gratis) registratiemuur… Wellicht even vermelden? Niet iedereen heeft zin om zich voor een artikel ergens te registreren (moi incluis).