Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 25 maart 2016

Activatieproblemen: Apple stopt uitrol iOS 9.3 [update]

Sommige gebruikers van een oudere iPad of iPhone ondervinden problemen na updaten naar iOS 9.3. Deze worden veroorzaakt door het activatieslot van iOS. Opnieuw inloggen met een iCloud-account is vereist, maar dit lukt bij sommige gebruikers niet.

De problemen doen zich vooral voor bij de iPhone 5s en de iPad Air of ouder. Apple is op de hoogte van de bug en om meer schade te voorkomen heeft het de uitrol van iOS 9.3 naar oudere apparaten gepauzeerd.

[Update: voor de iPad 2 is inmiddels een nieuwe iOS 9.3-versie beschikbaar (buildnummer 13E236) die dit probleem oplost. Verwacht wordt dat andere apparaten snel volgen.]

Apple laat aan iMore het volgende weten:

Het naar iOS 9.3 bijwerken van oudere iOS-apparaten (iPhone 5s / iPad Air en eerder) kan verificatie van het Apple ID vereisen om de software-update te voltooien. In sommige gevallen, als klanten hun wachtwoord bijvoorbeeld niet meer weten, zal het apparaat in een gedeactiveerde toestand blijven totdat het wachtwoord opnieuw wordt ingevoerd. Voor deze apparaten hebben we iOS 9.3 tijdelijk teruggetrokken. Binnen enkele dagen zal een versie van iOS 9.3 verschijnen die deze stap niet vereist.

Terug naar iOS 9.2.1

In een nieuw support-document staan een aantal stappen voor gebruikers die hun wachtwoord gewoon weten, maar hun iPhone of iPad toch niet kunnen activeren. Mocht dit ook niet helpen, dan kan het apparaat via iTunes naar iOS 9.2.1 hersteld worden. iTunes biedt iOS 9.2.1 automatisch aan getroffen apparaten aan. Let op: herstel via iTunes zorgt ervoor dat het apparaat gewist wordt. Niet doen zonder actuele back-up dus.

Reageer op artikel:
Activatieproblemen: Apple stopt uitrol iOS 9.3 [update]
Sluiten