Superbowl: hilariteit om foto Tim Cook, nieuwe Beats-commercial

Door: Raymon Mens - 19 reacties

Tim Cook heeft met een foto-Tweet een stortvloed aan cynische opmerkingen ontketend. De Apple-CEO plaatste een vage, bewogen en pixelige foto van de Super Bowl. Dat is de jaarlijkse American footballfinale die afgelopen nacht plaatsvond.

In tegelstelling tot de campagne Shot on iPhone 6s is de foto van Cook zeker geen goede reclame voor de populairste camera ter wereld.

Zoals het nu eenmaal op Twitter gaat, waren er snel veel spottende reacties en mock-ups die verwezen naar de Shot on iPhone-campagne.

https://twitter.com/andykoh_/status/696574550193135616


https://twitter.com/Dan_H/status/696553080825868288

Beats tijdens Super Bowl

Tijdens de Super Bowl staat niet alleen sport, maar ook reclame centraal. Vele merken pakken uit om hun beste commercial aan de enorme hoeveelheid kijkers te tonen. Dit jaar was Apple de grote afwezige. Beats maakte wel een inhaker die alleen online te zien was. Cam Newton, de quarterback van de Carolina Panthers, gebruikt de Wireless Power Beats 2 tijdens zijn trainingen en hoopt op winst tijdens Super Bowl. Iets dat overigens niet gebeurde, de Carolina Panthers werden door de Denver Broncos verslagen.

(Tweets worden niet goed weergeven in OMT-app. Individuele links: 1,2,3,4)

Reacties

19 reacties
  • Profielfoto
    Shmoo

    Jammer dat de wedstrijd niet zo spannend was..

  • Profielfoto
    Ruud Ravenhorst

    Mij lukt het ook om met een Nikon van € 10.000,- slechte foto’s te schieten. No problem! En TC kan dat dus ook met z’n iPhone. Big Deal.

  • Profielfoto
    Shmoo

    Precies, plus als je goed kijkt naar de foto die Tim maakt dan moet hij wel hele goede plaatsen hebben gehad als je op het veld kunt komen bij zo’n event.
    Als ik daar op het veld zou staan dan zou ik ook niet bezig zijn met de meest scherpe foto maken of met hoe sexy mijn telefoon is.

  • Profielfoto
    polansky

    Altijd weer leuk om te zien hoe de ‘Apple fanaten’ gelijk op de kast zitten.

    Jammer dat de fanboys vaak zo weinig gevoel voor humor hebben…

  • Profielfoto
    Shmoo

    Hij komt hier vast wel op terug tijdens het iPhone event.

  • Profielfoto
    MoNdO GeNeRaToR

    Flauwe mopjes, andere mensen uitlachen en kort door de bocht gaan over maatschappelijke thema’s: daar dient sociale media toch voor?

  • Profielfoto
    Zakske

    Big Deal.

    Voor een bedrijf als Apple is PR extreem belangrijk, dus zo’n slechte foto de wereld insturen is gewoon geen goed idee.

    De volgende keer moet hij “burst mode” gebruiken, de beste foto uitkiezen en die op Twitter mikken. Nu krijg je het idee dat hij niet goed weet hoe hij foto’s met z’n iPhone moet maken.

  • Profielfoto
    jamiepeeters

    Flauwe mopjes, andere mensen uitlachen en kort door de bocht gaan over maatschappelijke thema’s: daar dient sociale media toch voor?

    +1

  • Profielfoto
    Joostxxx

    Hoe smood zou het zijn als hij straks, bij de introductie van de nieuwe iphone, er op inspeelt met een nieuwe ‘shake-reduction’ optie voor de nabewerking in de foto-app.:-)

  • Profielfoto
    Macteach

    Joostxxx: ‘smood’? Of bedoel je misschien ‘smooth’?

  • Profielfoto
    Ce

    Ik vind het wel humor, vooral door de tekst op de website van Apple:

    “…waardoor jij alleen maar op de knop hoeft te drukken om de beste en meest indrukwekkende foto’s aller tijden te maken”.

    Voor de rest, geen enkel toestel is feilloos.

  • Profielfoto
    zepkleiker

    Yes! De eerste Apple-fans staan al klaar om zichzelf voor de kogel te werpen om Apple te verdedigen. Ja, ik kijk naar jou Ruud Ravenhorst.

  • Profielfoto
    Dream

    Briljante humor!

    En ja, ik hoop ook dat ze hierop inspelen bij de volgende productlancering…;-)

  • Profielfoto
    strigoi

    Natuurlijk schiet het gros van de mensen eerder een Tim Cook plaat, zeker in zo’n situatie. De meeste mensen zijn niet bezig met lichtinval, kleur, compositie etc. Maar puur met het documenteren en vastleggen van een moment.

    Deze tweet doet behoorlijk afbreuk aan een van de betere campagnes van de afgelopen jaren: ‘Shot on iPhone’ was een geweldige campagne, billboards als artboards om zo te laten zien wat je met jouw product kan maken.

    En ja met een iPhone of een camera van veel euro kan je inderdaad ook slechte, bewogen foto’s maken, maar dat wil je toch niet verkopen? Dit was een perfect moment geweest om te laten zien wat voor geweldige momenten je kan vastleggen met een iPhone. Van Tim Cook mag je toch wel verwachten dat hij iets van branding en zijn positie als CEO begrijpt?

  • Profielfoto
    Zakske

    De meeste CEO’s – Tim Cook incluis – moeten gewoon niet deelnemen aan Twitter. Steve Jobs deed dat ook niet, die reageerde enkel met een erg korte e-mail. Twitter voegt voor zo iemand weinig tot niks toe, en de kans op een PR-debacle ligt om de hoek.

    De enige CEO die goed is op Twitter is Elon Musk. Die cancelt gewoon een order van een VC, omdat die kerel had zitten zeiken over een launch event. Vervolgens zegt hij dat hij alle commotie totaal niet begrijpt, maar dat die man nooit meer een Tesla mag kopen.

  • Profielfoto
    DBLCreations

    Natuurlijk schiet het gros van de mensen eerder een Tim Cook plaat, zeker in zo’n situatie. De meeste mensen zijn niet bezig met lichtinval, kleur, compositie etc. Maar puur met het documenteren en vastleggen van een moment.

    Deze tweet doet behoorlijk afbreuk aan een van de betere campagnes van de afgelopen jaren: ‘Shot on iPhone’ was een geweldige campagne, billboards als artboards om zo te laten zien wat je met jouw product kan maken.

    En ja met een iPhone of een camera van veel euro kan je inderdaad ook slechte, bewogen foto’s maken, maar dat wil je toch niet verkopen? Dit was een perfect moment geweest om te laten zien wat voor geweldige momenten je kan vastleggen met een iPhone. Van Tim Cook mag je toch wel verwachten dat hij iets van branding en zijn positie als CEO begrijpt?

    Ben het hier eigenlijk wel mee eens om eerlijk te zijn.

    Maar ben het ook eens dat elk toestel (gelijk hoeveel €/$) faalt. Maar idd, TC had een betere foto moeten uitkiezen. Zeker op zo een moment waar veel ogen op je gericht staan. jammer! Want de iPhone 6s kan wel degelijk mooie foto’s maken:-)

  • Profielfoto
    Mike lardee

    het is niet superbowl maar super bowl

  • Profielfoto
    Bosdavid

    ?

    ?

    Of bedoelt ‘ie snood?;)

  • Profielfoto
    Zakske

    Tim Cook heeft de foto in kwestie inmiddels verwijderd, alhoewel dat ook weer een niet erg snuggere move is.