Rabobank-app krijgt eindelijk zoekfunctie

Door: Raymon Mens - 11 reacties

De Rabobank heeft een update uitgebracht voor zijn vernieuwde bankieren-app. De app viel bij gebruikers niet zo in de smaak en kon rekenen op veel kritiek. Versie 5.0.1 die vandaag is vrijgegeven brengt een nieuwe functie.

De belangrijkste verbetering in 5.0.1 is de introductie van de zoekfunctie. Er kan nu vanuit het rekeningoverzicht op naam of bedrag gezocht worden. Daarnaast zijn er kleine verbeteringen doorgevoerd.

Zoekfunctie begint beperkt

De oude Rabobank-app had geen zoekfunctie en bij de release van de nieuwe app werd gehoopt op veel nieuwe functies. De Rabobank introduceert die echter pas langzaam in kleine stapjes. De vandaag geïntroduceerde zoekfunctie is vergeleken met internetbankieren beperkt. Er kan op naam of bedrag gezocht worden, alleen de laatste 50 transacties van betaalrekeningen worden getoond. Filteren op bij of afschrijving is nog niet mogelijk.

rabo-zoek-001
Zoekfunctie in Rabo Bankieren 5.0.1.

Kleine verbeteringen

Er zijn nog een aantal kleine verbeteringen in de app doorgevoerd. Zo is het mogelijk om via het Instellingen-menu de foto van de contactpersoon te verwijderen. Deze wordt dan vervangen door een algemeen symbool. De knop ‘rekeningoverzicht’ toont nu direct een overzicht van alle rekeningen. Rabobank laat verder weten dat er binnenkort een oplossing volgt voor iOS-gebruikers die door een bug de app telkens opnieuw moeten registeren. In een volgende versie wordt de toegankelijkheid ook verbeterd door VoiceOver.

Oude app werkt nog

Rabobank-klanten die zich nog niet aan hebben gemeld voor de nieuwe app, kunnen ook na de update gebruik blijven maken van de oude app. Officieel zou de ondersteuning drie weken na de release van de nieuwe app ophouden, maar zolang je blijft kiezen voor ‘later registeren’ werkt de oude omgeving nog steeds.

rabo-oudnieuw-001
De oude app (links) en nieuwe app (rechts).

Reacties

11 reacties
  • Profielfoto
    toineenzo

    Jeetje, een zoekfunctie… Wat geweldig….. Zat ik echt op te wachten…. En het werkt ook weer zo goed!!!!

  • Profielfoto
    csteelooper

    Sorry hoor, maar vergeleken bij de app van de ING zijn zowel de oude als de nieuwe Rabo-app compleet waardeloos. Erger nog: zelfs de app van ABN scoort stukken beter (imho) dan die van de Rabobank. Dat zegt wat als ik op mijn overige ervaringen met de ABN af ga, want die zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven…

    Als ik de apps van andere banken even buiten beschouwing laat, moet ik zeggen dat ik spijt heb dat ik (nu ik weet dat de oude app nog steeds werkt) ben overgegaan naar de nieuwe app. De oude app mag dan een (heel) spartaans uiterlijk hebben en absoluut niet iPad-vriendelijk zijn (geen aparte device class en dus geen geoptimaliseerde interface); in ieder geval was de oude app wel veel overzichtelijker dan de nieuwe.
    Bovendien lijkt het wel of de nieuwe app meer een web-app is dan iets anders. De responsiveness is om te huilen en er wordt nagenoeg geen gebruik gemaakt van features van de devices waar ze op gebruikt wordt; niet in het geval van iOS en ook niet in het geval van de verscheidene Android-devices waarop ze werkt. En dat terwijl de (desktop-versie van de) site zo goed werkt…! Tijd dat men bij de Rabobank eens overweegt om terug te komen op een aantal belangrijke beslissingen, dan wel de app volledig te herontwerpen…

  • Profielfoto
    Simmens

    och ja…de nieuwe app voldoet best prima toch…je kunt er mee betalen en saldo zien. Wat zou je nog meer willen?

  • Profielfoto
    frank_1969

    Van een nieuwe app verwacht je dat deze beter is dan de oude en dat is hier niet het geval. App is onvoorspelbaar, niet stabiel, onoverzichtelijk en wanneer je deze vergelijkt met apps van andere banken gewoon niet goed.

  • Profielfoto
    no_poo

    Serieus over nagedacht over te stappen naar ING om eindelijk eens een beetje voorop te kunnen lopen met dit soort zaken. Te veel gedoe alleen.

  • Profielfoto
    muchacho

    Tjonge jonge, wat een pannenkoeken. Kiezen voor een goede app of een goede bank, lijkt steeds moeilijker te worden. Stap maar allemaal lekker over naar de ING zodat je dan 5 seconde per week meer functies hebt dan de rest van Nederland.

  • Profielfoto
    Kotter86

    no_poo 1 uur geleden
    Serieus over nagedacht over te stappen naar ING

    Ik dus ook. Wat een ***app! Maar overstappen is ook weer zo’n gedoe lijkt mij. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

  • Profielfoto
    iDecide

    Wel raar, ik heb al zeker meer dan een maand een zoekfunctie in de Rabobank App. Toen ik iemand anders een tijd geleden tipte had die inderdaad geen zoekfunctie. Gebruik gewoon originele iOS (een beta) en dit had ik op zowel m’n iPhone 6 als 6S. Iemand toevallig een idee hoe dat kan?

  • Profielfoto
    MEEUW

    Dit is 2015, dat er in nieuws komt dat een app een zoekfunctie heeft.
    wat een clowns….

    App makers waren de weg kwijt of wisten niet waar ze het moesten zoeken ?!
    Maar ze hebben het nu eindelijk gevonden.
    de zoekfunctie.
    stop de pers…

  • Profielfoto
    Shmoo

    Ik was mij eigenlijk bij de titel van dit bericht al aan het afvragen wat het nieuwsgehalte zou zijn.
    .
    Wat krijgen we morgen, de ANB AMRO website verbetert hun filiaal zoeken pagina zodat de Google maps functie fatsoenlijk werkt op je iPhone.

  • Profielfoto
    IsSidha

    Tjonge jonge, wat een pannenkoeken. Kiezen voor een goede app of een goede bank, lijkt steeds moeilijker te worden. Stap maar allemaal lekker over naar de ING zodat je dan 5 seconde per week meer functies hebt dan de rest van Nederland.

    (y)

    de app bepaald hoe goed de bank is… kuch proest
    alsof de nieuwste sociale app van de ING zo geweldig is met z’n maximaal 1000 euro per jaar aan overboekingen