Bijna 6 Instagrammetjes voor Candy Crush

Door: Jan David Hanrath - 7 reacties

$ 5,9 miljard in cash (bijna 6x meer dan waarvoor Instagram werd overgenomen door Facebook) is het bedrag dat Activision Blizzard neertelt voor King Digital Entertainment, het bedrijf achter de overbekende Candy Crush Saga en Farm Hero-spelletjes.

Activation Blizzard is het bedrijf achter de consolegame Call of Duty, waarvan ook een iOS-variant bestaat. Met de acquisitie van King Digital Entertainment wil het bedrijf betere positie verwerven in de mobiele gamemarkt.

De nieuwe eigenaar betaalt 26% meer dan de slotkoers van King Digital, dat nog geen jaar geleden naar de beurs werd gebracht. De overname maakt duidelijk waar tegenwoordig het geld wordt verdiend. King boekte afgelopen kwartaal een nettowinst van 151 miljoen dollar en bereikt met zijn 13 games games ongeveer 474 miljoen maandelijkse spelers.

Reacties

7 reacties
  • Profielfoto
    Jamie Yang

    Irritante kutspelletjes

  • Profielfoto
    michiel112

    $ 5,9 miljard in cash (bijna 6x meer dan waarvoor Instagram werd overgenomen door Facebook)

    Is het dan niet bijna 5x meer dan waarvoor instagram werd overgenomen? Of bijna 6 keer het bedrag wat Facebook voor Instagram betaalde.

    Heel die zin leest eigenlijk niet lekker zo en klopt wiskundig gezien ook niet lijkt me.

  • Profielfoto
    Hydræ

    Oproep voor mensen die met mij de mobiele gamemarkt willen verkennen en ontwikkelen. Uitzicht: $ 6 miljard knaken.

  • Profielfoto
    Vilscon

    is het bedrag dat Activision Blizzard neertelt

    Activation Blizzard is het bedrijf achter

    Is dit niet ook de makers van Warcraft, World of Warcraft en Diablo? Ik kan mij niet herinneren dat Activision en Blizzard samen zijn gegaan, maar ik ken maar één Blizzard en dat is die van WoW.

    Kan alleen niet geloven dat hier ook echt nog steeds winst is blijft te behalen. Die irritante ik-kan-alleen-spelen-als-ik-betaal spelletjes moeten toch ook ooit saai worden? Niemand in mijn omgeving speelt meer een spel van hun, ten slotte..

  • Profielfoto
    sciletto

    is het bedrag dat Activision Blizzard neertelt

    Activation Blizzard is het bedrijf achter

    Is dit niet ook de makers van Warcraft, World of Warcraft en Diablo? Ik kan mij niet herinneren dat Activision en Blizzard samen zijn gegaan, maar ik ken maar één Blizzard en dat is die van WoW.

    Kan alleen niet geloven dat hier ook echt nog steeds winst is blijft te behalen. Die irritante ik-kan-alleen-spelen-als-ik-betaal spelletjes moeten toch ook ooit saai worden? Niemand in mijn omgeving speelt meer een spel van hun, ten slotte..

    Zeer zeker wel. Activision en Blizzard zijn al jaren samen. Na Blackthorn op de SNES is er voor Blizzard veel veranderd waaronder WoW. Dat bedrijf maakt zoveel geld, dat wil je echt niet weten.

    Ik heb ook zoiets van: ”valt er nog wat te verdienen na die hype van Candy Crush?” . Nou, als ze een nettowinst van 151 miljoen maken per kwartaal dan is er voorlopig nog wel wat te verdienen. In mijn omgeving spelen ook weinig mensen het nog maar er zijn nog 160 landen over en generatie verschillen dus de kassa blijft voorlopig nog wel gevuld.

  • Profielfoto
    sciletto

    Oproep voor mensen die met mij de mobiele gamemarkt willen verkennen en ontwikkelen. Uitzicht: $ 6 miljard knaken.

    Ik meld mij aan!:D Wanneer starten we?

  • Profielfoto
    strigoi

    En wat precies heeft dit met Instagram en Facebook te maken? Heb ik een nieuw soort valuta gemist, Insta-kiloknallers? Bovendien wordt er niet alleen Candy Crush gekocht. Verder wel een interessant dat Activision Blizzard voor zo’n enorm bedrag in cash heeft voldaan, iemand nog foto’s van de vrachtwagens of hebben ze ergens een Dagobert Duck pakhuis gebouwd?
    Even zonder gekkigheid, wel bijzonder dat AB zo’n astronomisch bedrag heeft neergelegd voor King. Ik ben benieuwd hoe ze dat platform gaan integreren in hun huidige beleid en vooral games.

    @Blackvibes Blizzard heeft natuurlijk al een aantal goede free-to-play games op de markt Hearthstone, Heroes of the Storm en binnenkort Overwatch. WoW melken ze gewoon dood, die game en dat principe is ook al 11 jaar oud. En of het nou abonnement heet zoals bij de consoles (Playstation en Xbox) of het wordt opgedeeld in DLC maakt mij niet zoveel uit, ik vind het prima om te betalen voor goede service, games en gameplay. Zelf wordt ik soms een beetje moe van al die freemiums waarbij alles een knop of tussenscherm heeft met ‘koop dit’ en ‘reclame dat’.