Tim Cook op praatstoel bij WSJ.D Live

5 reacties

Nog een dikke maand en dan worden er weer twee veredelde klapstoeltjes een podium op getild in Laguna Beach, California. Daar vindt dan de WSJ D Conference plaats, een tech-conferentie van de Wall Street Journal waar je als tech-giant gezien moét worden.

Het is dan ook niet verbazingwekkend dat Apple’s CEO Tim Cook op zo’n klapstoeltje plaats zal nemen voor een uitgebreid interview. Vorig jaar deed hij hetzelfde. Toen kwamen onderwerpen als Apple Pay en de net aangekondigde Apple Watch aan bod. 

Ongetwijfeld zal Cook dit jaar willen praten over het nieuws dat Apple deze week aankondigde en dan in het bijzonder over de nieuwe Apple TV. Aangezien WSJ een zakenkrant is ligt het in de lijn der verwachting dat ook de economische situatie in China ten tafel komt. Tot slot is er bij deze interviews doorgaans ook ruimte voor prive-vragen dus wellicht dat Cook’s coming out eind vorig jaar ook nog op de agenda staat.

Wat de onderwerpen ook worden, we zullen het over een dikke maand weten wanneer het interview (hoogstwaarschijnlijk) online terug te kijken zal zijn.

Reacties

5 reacties
  • Profielfoto
    Macteach

    Een dikke? Een dikke wat?

  • Profielfoto
    Koen van Tongeren

    Een dikke fout, die nu verholpen is. Excuus.;-)

  • Profielfoto
    Verdult

    Ongetwijfeld zal Cook dit jaar willen over het nieuws dat Apple deze week…

    Misschien toch maar het hele stuk nog een keer doorlezen.

    Ik denk dat hier ergens het woord “praten” tussen hoorde te staan.

  • Profielfoto
    Jan David Hanrath

    @Verdult ook aangepast…

  • Profielfoto
    knekkie

    Ik ben benieuwd of er kritiek komt op de iPad Pro. Wie Apple als doelgroep ziet. en of pro staat voor productiviteit of professional.

    bij een iPad pro had ik gehoopt op wat je ziet in het volgende filmpje.
    http://youtu.be/PlLR9ANGsOo

    En dat je daarnaast nog alles kan doen wat de huidige iPad zon geweldig product maakt. Apple’s tablet (in al zijn genialiteit) die de MacBook kan vervangen.

    Nu zijn ze halverwege voor een niche doelgroep. en waarschijnlijk hebben ze voldoende voor hun core doelgroep. Waarschijnlijk is dit hun minimal viable product en geeft dit ruimte voor iteraties die alle gebreken oplossen. Zoals een Pencil met programmeerbare side buttons en een gum bovenop de Pencil. Een geïntegreerde standaard zodat de iPad Pro in meer dan 1 hoek gebruikt kan worden wat hem beter bruikbaar maakt met tekenen schrijven typen op het scherm zonder typecover enz… een backlight in het keyboard. allemaal verbeterpunten voor versie 2.

    Ik ben alleen bang dat Apple dit keer echt te laag gemikt heeft. MS staat al om de hoek met de surface Pro 4. in oktober wordt de tablet waar de iPad pro nu massaal mee wordt vergeleken al vervangen met zijn opvolger.

    spannende tijden voor apple met de iPad Pro. Ik denk dat ze juist die pro doelgroep aan microsoft gan verliezen omdat de huidige Surface Pro 3 en zelfs surface 3 een betere deal zijn financieel en qua productiviteit een op zich zelf staande totaal oplossing zijn waarbij je niet meer hoeft terug te vallen op een Macbook of iMac om je werk op af te ronden.

    Pro voor productiviteit of Professional… in beide gevallen schiet de iPad pro in mijn ogen te kort. het begint al bij de keuze voor een telefoon OS voor productiviteit.