Apple overlegt autoplannen met overheid

13 reacties

Zien we binnenkort een Apple Car op de weg? Volgens The Guardian is de onthulling dichterbij dan we denken. Apple heeft volgens de krant met de overheid van zijn thuisstaat Californië gesproken over het toelaten van zelfrijdende auto’s op het wegennet.

De afdeling motorvoertuigen van de staat Californië bevestigt dat er met Apple overlegd is over regels rondom zelfrijdende voertuigen. Dat kan erop wijzen dat Apple zijn zelfrijdende auto snel wil onthullen.

De ontmoeting vond plaats in augustus, een maand waarin Apple ook interesse toonde in het huren van het GoMentum Station. Dat is oude marinebasis die tegenwoordig dienst doet als testgebied voor auto’s. Het terrein ligt vlakbij San Francisco en is zo groot als een dorp, waardoor echte verkeerssituaties makkelijk getest kunnen worden. Het terrein wordt door militairen bewaakt, dat houdt pottenkijkers buiten de deur.
GoMentum Stataion Testbaan-16x9
Volgens aanhoudende geruchten werkt Apple onder de naam Project Titan aan een zelfrijdende auto die in 2020 op de markt moet komen. Om de plannen te verwezenlijken worden onder andere engineers van Tesla en andere prominenten uit de autoindustrie weggekaapt. Hoe de Apple Car er precies uit gaat zien is nog onduidelijk.

Reacties

13 reacties
  • Profielfoto
    Bob Ross

    “Het terrein licht vlakbij San Francisco”

    :cool:

  • Profielfoto
    RobertBV

    Ach ja, Raymond en spelling / zinsbouw… Een combinatie die niet al te goed samen gaat.

  • Profielfoto
    Hermanko

    Een  auto lijkt me een stap te ver, een systeem van  om een auto vergaand te automatiseren, dat zou een goed idee kunnen zijn.

  • Profielfoto
    IsSidha

    Apple en BMW hebben al een aantal gesprekken gehad.. en er zou, volgens de geruchten, interesse zijn geweest on de BMW i3 als basis te gebruiken..

    lijkt mij in ieder geval wel logischer dan een hele nieuwe auto te ontwikkelen.. we zullen zien

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    Hopelijk is dat verhaal rond de BMW i3 grote onzin, want de i3 is zowat de lelijkste Duitse auto die ik in lange tijd gezien heb.

  • Profielfoto
    polansky

    Alsjeblieft…. ‘NoPlasticPhones’.

    Het onderstel/chassis gebruiken betekent niet automatisch dat de opbouw gelijk is.

    Er zijn talloze automerken die van elkaar het chassis van bepaalde type auto’s in licentie nemen dat je die aantallen niet op twee handen kunt tellen.

  • Profielfoto
    wensink

    Ik vind het een rare zet van apple, maar ik ben wel heel benieuwd, veel benieuwder dan toen we de watch of de nieuwe apple tv verwachtten..

  • Profielfoto
    steveb

    ik denk niet dat deze gesprekken er geweest zijn om de auto snel op de markt te zetten

    eerder om hem na de sanfrancisco tests verder te kunnen testen op de amerikaanse wegen.

  • Profielfoto
    Bman

    Voor iedereen die denkt dat het puur om autosoftware gaat: nee!

    Geloof je mij niet? Dat is dan jouw tekortkoming.

  • Profielfoto
    pannekoek

    Een iBMW… Doe dan maar een i7, ipv een i3, dan heeft het iig genoeg power voor wat geavanceerdere dingen.:)

  • Profielfoto
    Brombeer

    Kun je nog wel zelf een band verwisselen?
    Of moet ik daarvoor weer een aparte toolkit bij iFxit bestellen?

  • Profielfoto
    Eprom

    Kun je nog wel zelf een band verwisselen?
    Of moet ik daarvoor weer een aparte toolkit bij iFxit bestellen?

    Nee, wordt allemaal voor je geregeld als je CARe erbij koopt:cool:

  • Profielfoto
    vanquish

    Ben benieuwd, en dan vooral of ze echt iets gewaagds kunnen neerzetten.
    Die overwegend Duitse twaalf in een dozijn premium zooi kennen we inmiddels wel.