Nieuwe Rabobank-app op 10 september

Door: Raymon - 34 reacties

Terwijl ING en ABN Amro het afgelopen jaar in hoog tempo vernieuwingen aan hun apps doorvoerden, bleef het bij de Rabobank stil. De bank doorbreekt nu het zwijgen en toont een preview van zijn nieuwe bankieren-app. De uitrol begint op 10 september.

De Rabo-app krijgen een nieuw, speelser ontwerp dat meer overzicht moet geven. De app moet persoonlijker worden met een foto of logo van de klant. Ondersteuning voor Touch ID of Apple Watch ontbreekt helaas.

De ondersteuning voor multitasking voor iOS valt positief op, de huidige app logt nog uit bij het wisselen van scherm. Ook zaken als het storneren van een overboeking zijn direct vanuit de nieuwe app te regelen. Voorheen werden gebruikers heen en weer gestuurd tussen de Rabo-website en app. In onderstaande video alvast een voorproefje.

https://youtu.be/GrdzM4ARK6Y

De uitrol van de nieuwe app begint op 10 september en Android-gebruikers mogen eerst. Het is de bedoeling dat alle klanten eind oktober over zijn. Rabobank zegt functies als inloggen met een vingerafdruk (Touch ID) en pushberichten later te gaan implementeren, maar wanneer is nog niet duidelijk. Over de Apple Watch wordt met geen woord gerept.

Reacties

34 reacties
  • Profielfoto
    Kingster

    Geen TouchID, geen watch app……man man man!

  • Profielfoto
    michiel112

    Wat is het nut van een watch app? TouchID lijkt me daarentegen wel nuttig.

  • Profielfoto
    lordoftheflatbush

    Hoe lang gaat het nog duren met touch-id inloggen?

  • Profielfoto
    lordoftheflatbush

    Zit helemaal niet te wachten op “speelser ontwerp”. Wel op gemak, veiligheid en functionaliteit. Doe dus maar touch-id….

  • Profielfoto
    Spam

    Wat is het nut van een watch app? TouchID lijkt me daarentegen wel nuttig.

    Wat dacht je van in glances snel even je saldo bekijken? ING heeft het gewoon..

  • Profielfoto
    Verwijderd

    Werd ook wel eens tijd, ziet er niet uit, de oude app .
    Hopelijk komen Touch ID en de Watch app idd snel!

  • Profielfoto
    Tomac5

    Ik ben vooral erg tevreden met de ING app. Niks geen Random Reader of Scanner of ander geneuzel. Kunnen ze daar geen voorbeeld aan nemen?

  • Profielfoto
    MEEUW

    … wtf ?
    Zoekfunctie eens inbouwen. Amateurs.
    Collega die zat te klooien met overzicht en had geen zoekfunctie.
    strange….

  • Profielfoto
    Claire

    Ik ben vooral erg tevreden met de ING app. Niks geen Random Reader of Scanner of ander geneuzel. Kunnen ze daar geen voorbeeld aan nemen?

    Voor de Rabobank App heb je ook geen reader nodig als je binnen het zelf gestelde limiet en je adresboek blijft. Valt reuze mee dus..

    Wel jammer inderdaad van de ontbrekende Touch ID en Watch App.

  • Profielfoto
    Odiebla

    Eens kijken wat er allemaal NIET in komt:

    – Ondersteuning Apple Watch (checken saldo);
    – Ondersteuning Touch ID (bestaat al 2 jaar: bewezen techniek);
    – Zoeken naar transacties;
    – Instellen app-notificatie bij transactie, saldo boven/onder bepaald bedrag;
    – Saldo als widget in notificatie centre iOS;
    – Transactie (met gegevens/details) delen met iemand (soort van screenshot/ bewijsje);
    – Kaart met pinautomaten in de buurt

    Man man man, wat is Rabobank toch een technofobe hut geworden. Tis net Mannenkoor Karrenspoor, wat een hopeloos verouderde club. Ik overweeg echt serieus over te stappen naar de ING. Die springen tenminste bovenop het nieuwste van het nieuwste.

  • Profielfoto
    MEEUW

    Eens kijken wat er allemaal NIET in komt:

    – Ondersteuning Apple Watch (checken saldo);
    – Ondersteuning Touch ID (bestaat al 2 jaar: bewezen techniek);
    – Zoeken naar transacties;
    – Instellen app-notificatie bij transactie, saldo boven/onder bepaald bedrag;
    – Saldo als widget in notificatie centre iOS;
    – Transactie (met gegevens/details) delen met iemand (soort van screenshot/ bewijsje);
    – Kaart met pinautomaten in de buurt

    Man man man, wat is Rabobank toch een technofobe hut geworden. Tis net Mannenkoor Karrenspoor, wat een hopeloos verouderde club. Ik overweeg echt serieus over te stappen naar de ING. Die springen tenminste bovenop het nieuwste van het nieuwste.

    helemaal gelijk. Afgezien van ing, de 5 werkdagen verwerkings houding zit nog steeds er beetje in:P

    Maare…. een manager rabo op de bovenste verdieping met dik salaris en 3 keer maal rutte salaris bonus, heeft doorgegeven dat het allemaal wat speelser moet worden :P.

  • Profielfoto
    F0nsie

    Ik overweeg ook om over te stappen naar de ING door dit soort geneuzel, de nieuwe app is nauwelijks een verbetering en de belangrijkste verbeteringen zijn er niet in verwerkt (Touch ID en Watch App)
    Als dat voor het einde van dit jaar niet gebeurt is dan ga ik wel naar de ING.

  • Profielfoto
    Vilscon

    Leuk dat de ING op iOS beter is dan Rabobank, maar is de kwaliteit van een bank niet belangrijker dan de mogelijkheden van diens app? Ik ken de voorwaarden niet van de ING, maar ik moet er niet aan denken om TAN codes te moeten gebruiken of veel downtime te hebben. ING lag er afgelopen en vorig jaar best vaak uit, in tegenstelling tot Rabobank. Lees anders dit artikel over ING met de meeste storingen ter wereld.

    De app van Rabobank werkt anders verder uitstekend. Saldo wordt direct getoond bij openen app (zonder inloggen), overmaken is geen probleem (afhankelijk van je limiet/instellingen) en de app werkt altijd. Tja, jammer van het zoeken dan.

    Watch en TouchID zouden geweldig zijn, maar kwaliteit van bankzaken vind ik belangrijker dan die twee functies.

  • Profielfoto
    Odiebla

    In de huidige bank omgeving staat of valt de bank met de App. Als die slecht is dan is de hele bankervaring ruk.

  • Profielfoto
    bechris60

    Hoe toevallig dat die app na de hoogstwaarschijnlijke WWDC is. Zou dit iets betekenen voor Apple Pay in Nederland? In de VS heb je bij sommige banken toch ook de app nodig voor Apple Pay?.

  • Profielfoto
    Vilscon

    Hoe toevallig dat die app na de hoogstwaarschijnlijke WWDC is. Zou dit iets betekenen voor Apple Pay in Nederland? In de VS heb je bij sommige banken toch ook de app nodig voor Apple Pay?.

    De eerste bank die Apple Pay zal ondersteunen zal ik direct naar overstappen. Laten we het hopen dat het Rabobank zal zijn.:)

  • Profielfoto
    lordoftheflatbush

    O ja hoe zit het met Apple Pay ondersteuning Rabo? Of gaan we zelf weer zitten hobbyen?

  • Profielfoto
    N3RD

    Overstappen van bank vanwege hun app…:confused:

  • Profielfoto
    Poezenbeest

    Waarom niet overstappen van bank, vanwege hun app? Ik (ABN Amro) doe vrijwel al mijn bankzaken vanuit de app, daarmee is het zo ongeveer het enige contact dat ik met de bank heb. Voor mij is dat contact met de bank het meest belangrijk bij de keuze van bank.

    Ik zie mijzelf dus wel overstappen naar een andere bank, als die een betere app hebben, omdat ik ga voor de bank, waar ik het prettigst contact mee heb. Als dat contct via een app loopt, dan is de app dus heel belangrijk.

    Over wat er niet in komt… Saldo in een widget? Ik moet er niet aan denken! Het notificatiecentrum is zonder de telefoon te ontgrendelen toegankelijk en mijn saldo is toch iets dat ik graag voor mij hou, net als het saldo laten zien zonder in te loggen, of notificaties? Mij niet gezien…

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Vroeger stapten we naar een bank over voor de soepeler hypotheek-voorwaarden, de betere rente-tarieven, of de hogere krediet-limiet. Om maar wat te noemen.

    Maar nee, dat is niet balangrijk meer natuurlijk. Een app. Dat is de huidige maatstaf.

    Overigens was ik ook best blij met de Rabo-app.:)

  • Profielfoto
    SusanUSA

    Helemaal mee eens KarelWillem. Als je een bank kiest op basis van de mogelijkheden van hun app begrijp je er natuurlijk niks van.

    En dat de RABO bank zich niks aantrekt van die 34 klanten die een Apple watch hebben lijkt me ook niet meer dan logisch. Bovendien is een feature als saldo bekijken op je horloge natuurlijk kul. Je wilt regelmatig weten hoe laat het is maar je gaat toch niet meerdere keren per dag je banksaldo checken. De enigen die dat doen zijn degene die niet in staat zijn een behoorlijke administratie te voeren.
    Kom op zeg,

  • Profielfoto
    spacefreek

    Leuk dat de ING op iOS beter is dan Rabobank, maar is de kwaliteit van een bank niet belangrijker dan de mogelijkheden van diens app?

    Juist, en laat je bij de Rabobank nou ook steevast de laagste hypotheekrente kunnen scoren van ‘de grote 3’, voor mij een reden om naast ING ook een Raborekening te (moeten) openen en de app te gebruiken..

  • Profielfoto
    PowerMacje

    Ik ben een aantal maanden geleden overgestapt van de Rabobank naar de ING, mede vanwege hun app. Als ik dit filmpje zie, dan heb ik daar geen spijt van.

  • Profielfoto
    Vroegah

    Voor een vanouds boerenleenbank ziet de nieuwe applicatie er best ‘gelikt’ uit vind ik.
    Bedenk wel: na de libor-boetes moet Rabo wel even de tering naar de nering zetten he:-)
    En wat te denken van toekomstige updates van die app?
    Kan best goed komen.

    Helemaal eens ook met KarelWillem & Susan, om maar wat te noemen.
    Btw: is Susan(USA) echt 20 ?:-)

  • Profielfoto
    alexys

    By by Rabobank

  • Profielfoto
    Odiebla

    Je kunt prima een Rabo Hypotheek nemen zonder dagelijks bij ze te bankieren.

  • Profielfoto
    klonic

    Leuk dat de ING op iOS beter is dan Rabobank, maar is de kwaliteit van een bank niet belangrijker dan de mogelijkheden van diens app? Ik ken de voorwaarden niet van de ING, maar ik moet er niet aan denken om TAN codes te moeten gebruiken of veel downtime te hebben.

    Ik ben klant van twee banken (ABN en ING), heb twee betaalpassen, een probleem bij een bank is dus niet echt een issue voor mij. Omdat de app en het internetbankieren van ING gescheiden zijn is de downtime sowieso niet zo een probleem. De TAN codes vond ik maar niets, maar nu ik ze zelf gebruik prefereer ik ze boven de kaartlezer van ABN Amro.

    Tot mijn 19e was ik trouwens alleen klant bij Rabobank. Mijn pas ging steeds stuk maar ik dacht dat dat aan mij lag of dat het normaal was. Op een bepaald moment kwam er geld uit een betaal automaat nadat ik gepind had. Het geld werd echter direct weer opgegeten. Dus ik belde naar Interpay of iets dergelijks (gewoon naar een telefoonnummer op de pinautomaat geloof ik). Hun keuze menu werd ingeleid met de bootschap dat je voor kapotte Rabokaarten naar de Rabobank moest bellen en niet naar hun. Dat was voor mij bewijs dat die kapotte kaarten niet aan mij lagen. Ook vervelend van de Rabobank is dat het een groot bedrijf is, maar je wel altijd naar je eigen bank moet om zaken te regelen. Dus je krijgt de onzin van hoge bonussen en salarissen die bij een grote bank horen maar niet de service?

    Ik prefereer ING, ondanks de downtime en ondanks dat ik zelfs 6 keer in hun kantoren ben geweest doordat zij hun eigen systemen niet snappen (ze waren vergeten een rekening te deblokkeren nadat ik bewindvoerder ben geworden maar hadden dat niet door, tevens was hun netwerkapparatuur kapot door een stroomstoring waardoor ik mijn betaalpas niet kon ophalen en bij een internetbankieren storing kan je sowieso niet geholpen worden in hun ‘winkels’). Overigens heb ik daar wel €25 schadevergoeding + €20 aan Bruna cadeaukaarten + een bos bloemen voor gekregen. Ik hoef niet dagelijks te internetbankieren dus als het systeem eruit ligt merk ik dat waarschijnlijk niet en als ik het merk dan gebruik ik de app, de beleggingsproducten van ING zijn heel goed (hoog rendement, lage kosten, toegankelijk)! En de App werkt erg fijn (dankzij touch ID, waar ik echt helemaal verzot op ben).

    Kwaliteit van de bank bestaat niet alleen uit downtime van een dienst maar ook uit een backup (en die is er!) en uit andere zaken zoals hoe met beleggingen, sparen, hypotheken e.d. wordt omgegaan. Sinds ik zoveel ellende met ING op het kantoor heb ervaren is het een en ander ook behoorlijk verbeterd.

    Bedenk wel: na de libor-boetes moet Rabo wel even de tering naar de nering zetten he:-)

    Helemaal eens ook met KarelWillem & Susan, om maar wat te noemen.
    Btw: is Susan(USA) echt 20 ?:-)

    Met de liborboetes heeft de klant helemaal niets mee te maken. Dat is de fout van de bank. TouchID integreren zou daar al helemaal niet onder hoeven te lijden. Sterker, ze kunnen daar de verantwoordelijke managers allemaal voor straffen, het bespaarde geld kan in TouchID geïnvesteerd worden.

    Wat maakt het uit of Susan(USA) 20 is of niet? Ben jij echt 50?

  • Profielfoto
    Freddy Sunder

    Misschien heb ik het gemist, maar zal deze app ook beschikbaar zijn voor Belgische Rabobank klanten?

  • Profielfoto
    spacefreek

    Je kunt prima een Rabo Hypotheek nemen zonder dagelijks bij ze te bankieren.

    Inderdaad, maar dan nog zul je de app van de Rabobank af en toe gebruiken, dus als die verbetert is daar niks mis mee lijkt me

  • Profielfoto
    wimbers

    een foto van de klant…….
    ik weet volgens mij prima hoe ik er uit zie…
    touch ID, het vermijden van die klote reader die je nooit bij je hebt, een usability analyse onder 100.000 gebruikers… misschien moet daar de focus eens op liggen in plaats van een speelser ontwerp in een app die toch vrij serieus hoort te zijn..

  • Profielfoto
    Maikelw

    Overstappen van bank vanwege hun app…:confused:

    Niks vreemds aan; als de ABN mij geen nieuwe pas zonder contactloos betalen kon verschaffen had ik zo weggelopen. Nu gelukkig voor 3.50 euro weer puik geregeld.

  • Profielfoto
    N3RD

    Ik bankier prive ABN en zakelijk Rabo. Om de doodsimpele reden dat de een niks met mijn prive te maken heeft en de ander met m’n zakelijk. Zakelijk Rabo omdat zij mij destijds beter van dienst konden zijn. Daarnaast is het makkelijk om bij meerdere banken te bankieren als de een er bijvoorbeeld even uit ligt of pas niet geaccepteerd wordt.

    ING begin ik niet aan. Het van oudsher ambtenaren bank is zo traag, dat het waarschijnlijk in de genen zit.

    Daarnaast een heb ik ook een rekening bij een bekende Duitse bank omdat daar m’n hypotheek loopt. Daar lopen ze ten opzichte van NL 10 jaar achter, een betaal app op je smartphone is bij hen ondenkbaar.

  • Profielfoto
    klonic

    @ N3RD,
    Dingen veranderen natuurlijk in de tijd. ING heeft nu al een flinke tijd TouchID ondersteuning, daar zijn ze dus relatief snel mee. Ook met het ondersteunen van de Apple Watch waren ze vlot Het bedrijf is nu gewoon beursgenoteerd, heeft dus niets met ambtenaren meer te maken. ABN daarentegen….

  • Profielfoto
    iMonkey

    Misschien heb ik het gemist, maar zal deze app ook beschikbaar zijn voor Belgische Rabobank klanten?

    Nog niks van gemerkt. Het getuigt van totale wereldvreemdheid, als je als bank denkt dat je je (Belgische) klanten 2 jaar zonder app kunt laten. Ik ben toevallig afgelopen week voor mijn Internet-spaarekening naar de concurrentie overgestapt (MoneYou). Ook nog geen TouchID, maar wel vlot raadpleegbaar, en hogere rente’s.