Nieuwe iPhone 6-reclames met wijze slogan

Door: Raymon - 12 reacties

Kijk, eigenlijk is het heel simpel. Als het geen iPhone is, dan is het geen iPhone. De officiële tagline van Apple’s nieuwste iPhone 6-campagne zou zomaar door ons Nederlandse uitsprakenwonder Johan Cruijff bedacht kunnen zijn.

In twee nieuwe video’s getiteld “Loved” en “Hardware & Software” benadrukt Apple de voordelen van de iPhone. Beide commercials sluiten af met de slogan “If it’s not an iPhone, it’s not an iPhone”.

Loved

Apple benadrukt de bovengemiddelde klanttevredenheid van de iPhone-bezitters in deze commercial. 99 procent van de gebruikers zijn gek op hun iPhone, horen we in de video.

https://youtu.be/3JnWCSyXLC8

Hardware & Software

In de tweede commercial benadrukt Apple het feit dat zowel de hardware als software door het bedrijf zelf gemaakt worden en zo perfect op elkaar aansluiten. Beide commercials sluiten af met de nieuwe slogan.

https://youtu.be/wl3PlrPq8sw

Uitbreiding voor Shot on iPhone-galerij

De steeds groter wordende galerij met mooie foto’s en video die met de iPhone 6 zijn gemaakt, wordt nog groter. Vandaag heeft Apple ook 5 nieuwe video’s toegevoegd aan de Shot on iPhone-galerij.





Reacties

12 reacties
  • Profielfoto
    GodzillaNinja

    Waar halen ze die 99% toch steeds vandaan? Geloof er helemaal niets van hahaha

  • Profielfoto
    Bman

    Ik ook niet nee: wie is er in gods naam ontevreden met zijn/haar iPhone!

    Btw, wie is de voice-over?

  • Profielfoto
    Thomas De Lange

    Die ene procent zijn de Samsung designers die wat willen afkijken

  • Profielfoto
    polansky

    Zo slecht heb ik de Apple reclames nog niet eerder gezien.

    En die slagzin is er eentje van ‘Wij van WC Eend, adviseren WC eend’. Heel sneu dat je in de verdediging moet om je eigen product nog te verkopen. Weinig creatief, niet empatisch en niet aansprekend.

    Dan de concurrentie:

    https://www.youtube.com/watch?v=M7tCtx_nN7g

  • Profielfoto
    NielsDam

    Deze slogan zegt precies waar het op staat, niet meer niet minder: iPhone rules, alle andere toestellen zijn een compromis. En laat ik het daar nu net mee eens zijn! Geen schuine verwijzingen naar directe concurrenten, geen anti-Apple rotzooi zoals Samsung. Top reclame dus!

    Btw, de Samsung reclame is, op de anti-I(phone) slogan na, best een mooie reclame, zeker gezien Samsungs inspiratieloze verleden. Alleen een beetje jammer dat de wielrenner die onderwerp van deze reclame is er nu al uitligt:p

  • Profielfoto
    strigoi

    @polansky. Schitterende reclame, al is de link met de telefoon en het merk Samsung wel erg ver gezocht. De slogan loopt ook niet bepaald lekker, maar waarschijnlijk bedacht als een subtiele sneer naar Apple. Jammer en onnodig.

    Ik zie of voel dat stuk teamwork en zelf opoffering nergens terug komen in hun ‘brand identity’, ‘brand DNA’ of is het toch een stukje Koreaans nationalisme?

    Wat betreft deze commercials twee van Apple, ze zijn wel erg plat. Bijna wat we van Samsung gewend zijn. Mijlen ver van de briljante campagne ‘Shot on iPhone 6’, waarvan de vijf overige filmpjes weer een leuke aanvulling zijn https://www.youtube.com/watch?v=9GBoVTGgI8U

  • Profielfoto
    nooster125

    Eeeeeuwige gezeur in apple video reacties niet zo zeiken mensen iphone 6 leuk toestel grappige reclame blij met mn lg g3 en iphone 6

  • Profielfoto
    Buzz

    Ik vind de iPhone reclame in ieder geval een stuk vrolijker en to-the-point dan het langdradige nietszeggende fietsfilmpje. Ik snap ook niet waarom de iPhone reclame ‘verdediging’ zou zijn, maar ja, ik snap meestal niet veel van wat Polansky zegt.

  • Profielfoto
    1984

    Zo slecht heb ik de Apple reclames nog niet eerder gezien.

    Dan de concurrentie:

    https://www.youtube.com/watch?v=M7tCtx_nN7g

    Die filmpjes over de iPhone 6 zie ik regelmatig op Sat 1, maar maken geen indruk in tegenstelling tot het indrukwekkende filmpje waar polansky al naar verwees https://www.youtube.com/watch?v=M7tCtx_nN7g

  • Profielfoto
    essiw

    na 2x komt die slogan mijn neus al uit, laat staan wat iemand er van vind die geen apple producten koopt.

  • Profielfoto
    IsSidha

    Samsung heeft zeker een hele rijke historie van filmpjes om apple lekker af te zeiken waarmee ze uiteindelijk zichzelf alleen maar als rand debiel afschilderen

    https://www.youtube.com/watch?v=SlelbGtPEdU

    de wallhuggers.. yup
    maar tegenwoordig zie je alleen nog maar dit

    nuf said :mrgreen:

  • Profielfoto
    Marius1976

    Ik vraag me trouwens af of het slim is om in een reclame hardop te zeggen dat 99% van de iPhone bezitters blij is met zijn/haar iPhone… Dat is toch altijd nog 1% van de mensen niet dus.

    Ik ben misschien pessimistisch maar als ik zoiets hoor in een reclame dan roept iets in me wel meteen: ah 1 procent dus niet.

    Op een miljoen iPhone bezitters is dat toch 10000 mensen.
    Op de 90 miljoen iPhones die laatst door apple besteld zouden zijn zijn dat toch zo’n 900000 mensen dus….

    Als ze zouden zeggen:
    Zeg nou zelf, wie is er nou niet blij met z’n iPhone? of Wie kent er iemand die niet blij is met z’n iPhone?

    Dan zeg je hetzelfde, maar het roept geen ongewenste rekenkunstjes op;)