Nieuwe Apple Watch-commercials zetten apps in de spotlight

Door: Raymon - 11 reacties

Kort na de start van de iPhone-campagne met de wijze slagzin “Als het geen iPhone is, dan is het geen iPhone” heeft Apple drie nieuwe reclames voor de Apple Watch gemaakt. De focus ligt op het gebruik van apps voor muziek, reizen en tot slot fitness.

De video’s duren slechts 15 seconden en richtingen zich op individuele apps. Per thema worden er een aantal uitgelicht met de slagzin “Apps at a tap”.

Muziek

Muziek toont de apps Shazam, Pacemaker en Stubhub.

Fitness

Nike+, Water Minder en MLB Baseball staan centraal in de Fitness-spot.

Reizen

De Apple Watch als reisgids met Expedia, Uber en Yelp.

Met de commercials sorteert Apple duidelijk voor op watchOS 2, waardoor apps native op de Watch kunnen draaien. Momenteel worden apps nog op de iPhone uitgevoerd en alleen de schermen via Bluetooth overgedragen naar het horloge. Hierdoor werken apps nog traag, maar daar komt met watchOS 2 in september verandering in.

Reacties

11 reacties
  • Profielfoto
    kasuja

    Coole commercials, en een nog vettere muziek keuze.
    Geeft denk ik wel een redelijke indruk van wat je (straks*) met het apparaat kan.

    *
    Nu hopen dat dit een voorproefje is van de snelheid waarmee je straks native apps kunt openen op een  Watch met Watch OS2.

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    Die krijgen we waarschijnlijk weer nooit te zien in Europa. En voor de eerste keer denk ik dat ze dat wél zouden moeten doen. Een product als een iPhone verkoopt zichzelf hier. Maar mensen kennen de Watch niet. Ze zien hem niet in elke winkel. Niet veel mensen dragen hem. Als Apple ook hier voet aan grond wilt krijgen met dat ding, en dus niet enkel bij Apple-liefhebbers, zouden ze best de gewone Nederlander en Belg ook kennis laten met dit nieuwe apparaat. Liefst met commercials.

  • Profielfoto
    kasuja

    Die krijgen we waarschijnlijk weer nooit te zien in Europa…

    De gemiddelde Europeaan die interesse heeft in een smartwatch van Apple zal vast wel internet hebben thuis of op werk. Dus dat zal wel los lopen.

    Waarschijnlijk komt deze persoon bij het doen van voor onderzoek de  Watch commercials gewoon tegen op de website van apple zelf of bij gerelateerde fan sites.

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    Daar heb je zeker een punt. Maar ik denk zeker dat we de kracht van tv-commercials niet mogen onderschatten. Vele (ietwat oudere) mensen zien wat op tv om het dan te gaan googelen. Zo ging het toch bij mijn ouders.

  • Profielfoto
    kasuja

    @NoPlasticPhones

    Klopt, al twijfel ik aan hoe relevant TV nog is voor de doelgroep die de  Watch wil hebben.

    De doelgroep die ik voor ogen heb kijkt steeds meer reclame TV vrij via Netflix, HBO en soortgelijke diensten. Maar wie weet heb ik de verkeerde doelgroep voor de  voor ogen;-) (niet al wetend)

    Zouden deze commercials daarom niet stiekem juist bedoeld zijn voor op social media en op schermen in de stad tijdens events of mega schermen zoals op Time Square in ew York?

  • Profielfoto
    kasuja

    Heeft iemand een idee wie achter deze commercials zit?

    Ik ben wel benieuwd bij welke motion design studios apple dit soort dingen laat maken.

  • Profielfoto
    illuminati

    @knekkie daar zullen ze wel een eigen afdeling voor hebben. Ik denk niet dat een bedrijf als Apple veel laat uitbesteden.

  • Profielfoto
    kasuja

    @illuminati
    Ik denk dat dat het globale idee is maar de uitvoering gebeurt vaak elders.

    Althans dat kan ik mij herinneren.

  • Profielfoto
    Sensas06

    NoPlasticPhones

    Sorry? Ik woon in Frankrijk en daar zie je wel gewoon alle Apple reclames op TV. Dat ze in NL niet uitgezonden worden betekent niet dat heel Europa ze niet ziet …

    NL is gewoon geen prime market zoals Duitsland of Frankrijk, dus geen commercials en latere product introducties.

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    Sorry, ik wilde absoluut niet veralgemenen. Maar toch lees ik vaak genoeg op internet en hoor ik ook van buitenlandse vrienden dat Apple in Europa niet altijd evenveel investeert in publiciteit. Misschien wel in de grote landen zoals Duitsland, Frankrijk en de UK, maar vele anderen moeten het zonder doen.

  • Profielfoto
    kasuja

    Ik ben benieuwd naar de OMT  Watch app;)