Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 5 juni 2015

Onwrikbare gewoontes: iPhone 6 ‘t haasje in nieuwe Samsung-reclames

De Galaxy S6 verkoopt waarschijnlijk niet zo goed als Samsung gehoopt had, dus wordt een oude truc weer uit de kast getrokken: het bashen van Apple. In twee nieuwe commercials probeert Samsung zich met gimmicks te onderscheiden.

De eerste video gaat over de gebogen rand waarop notificaties en beurskoersen te zien zijn als de telefoon op zijn kop ligt. Niemand lijkt er echt het voordeel van in te zien, maar dat doet er natuurlijk niet toe.

De tweede video benadrukt dat de Galaxy S6 draadloos kan laden. Een leuke functie, maar niet heel veel sneller dan het inpluggen van een kabeltje. De breedbeeld-frontcamera voor selfies is de enige functie die in het dagelijks leven echt handig kan zijn.

https://youtu.be/uyMTAKx5BEA

Je moet wel een beetje medelijden met Samsung hebben. Het is een enorm conglomeraat met bijna eindeloos budget om mooie producten en commercials te maken. Toch slaan eigen ontwerpen (Galaxy S5) niet aan en werkt goed naar de iPhone kijken (Galaxy S6) blijkbaar ook niet. Of gimmicks die met inspiratieloze taglines als ‘6 > 6’ uitgelicht worden de oplossing zijn? Dat is op zijn minst twijfelachtig.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Onwrikbare gewoontes: iPhone 6 ‘t haasje in nieuwe Samsung-reclames
Sluiten