Apple wint internationale reclameprijs

0 reacties
(Dit artikel heeft nog geen ster-beoordelingen gekregen)                                                 

De campagne ‘Shot on iPhone 6‘ is in de prijzen gevallen tijdens het International Festival of Creativity in Cannes (Frankrijk). Apple won met de wereldwijde tentoonstelling van foto’s gemaakt met de iPhone 6 de hoofdprijs in de categorie outdoor.

Daarnaast kreeg de campagne nog vijf onderscheidingen, zogenaamde Cannes Lions, in onder andere de categorie design. De jury was erg onder de indruk van de Apple-campagne en noemde het een game changer.

Shot on iPhone 6 verscheen niet alleen wereldwijd op billboards, maar ook in kranten en tijdschriften. Op de Apple-website verscheen al het werk, dat Apple zelf van foto-websites als Flickr en Instagram haalde, ook. De enige voorwaarde: het moest gemaakt zijn met een iPhone 6.


 
Juryvoorzitter Juan Carlos Ortiz, creatief directeur bij reclamebureau DDB Amerika omschrijft de ‘World Gallery’ als volgt:

Het is niet alleen een geweldig idee, het is een echte game changer. Dit is een compleet nieuwe manier van reclame aanpakken en het veranderen van gedrag.

In de campagne licht Apple ook Nederlandse werk uit: een video van een vogelzwerm in Utrecht en een foto die door een Nederlander in het buitenland gemaakt is.

                                                                                                                                        Beoordeel dit artikel

Reacties

0 reacties