Jony Ive’s weekend long reads

Door: Jan David Hanrath - 4 reacties

Apple is bezig met een subtiele pr-campagne rondom de morgen te introduceren Apple Watch. De hoofdrolspelers zijn CEO Tim Cook en ontwerper Jony Ive. Het middel dat wordt ingezet: uitgebreide interviews in hoog aangeschreven kranten en tijdschriften.

Drie weken geleden schreef Ian Parker van The New Yorker een artikel van 17.000 woorden, waaruit bleek dat hij Jony Ive – op uitnodiging van Apple – sinds september had gevolgd. Afgelopen vrijdag was het de beurt aan de Financial Times, maar journalist Nick Foulkes heeft in zijn artikel slecht 2.900 woorden nodig om de wereld voor te bereiden op de Apple Watch.

Voor echte Applefans bevat het interview geen echte nieuwe inzichten. Jony heeft al eens eerder gezegd dat zijn eerste contact met een Mac aan het einde van z’n studie ervoor heeft gezorgd dat hij bij Apple is gaan werken. Ook de opnieuw aangebrachte focus met de terugkeer van Steve Jobs, waardoor Apple veranderde van een technologisch gedreven bedrijf dat communiceerde over processor snelheden en harde schijven naar een bedrijf dat techniek persoonlijk maakte is geen verrassing.

Verder gaat Ive in op de karakteristieken van horloges en de aandacht die Apple met hulp van metaaldeskundigen, ingenieurs en chemici heeft besteed om hun horloge tot de eerste echt succesvolle smart watch te maken.

Eén opmerking van Foulkes kan duiden op iets dat we nog niet wisten: de prijs van de gouden Apple Watch. Hij noemt een onbevestigde prijs van $4.500.

OMT LIVE
Morgenavond zullen we weten hoe het echt zit met dit eerste sieraad van Apple! Wij zijn er vanaf 17.30 uur vanuit de OMT Studio met een voorbeschouwing, schakelen om 18.00 uur over naar de livestream van Apple en sluiten af met een nabeschouwing.

Kijk daarom morgen op onemorething.nl/live en mis niks.

Reacties

4 reacties
  • Profielfoto
    Xcode

    Eerder dit weekend het FT artikel gelezen. Zeker een must-read.

  • Profielfoto
    Bman

    17.000 woorden haha

  • Profielfoto
    polansky

    17.000 woorden nodig om een horloge te verkopen….
    Kan in één woord: Fail!

  • Profielfoto
    Zakske

    Apple is bezig met een subtiele pr-campagne rondom de morgen te introduceren Apple Watch.

    Ik denk niet dat het woord “subtiel” hier op z’n plaats is. De afgelopen 24 uur zijn er 1.391 artikelen over dat ding geschreven, waaronder stukken van bloggers zoals John Gruber. Amerikaanse tijdschriften puilen uit van de reclamecampagnes, op financiële sites zoals Forbes en Bloomberg wordt het videogedeelte overspoeld met geleuter over dat ding en elke ochtend als ik Techmeme open gaat het bijna alleen maar over de Apple Watch.

    Subtiel is anders…