Apple Watch: 8GB, 200 liedjes om je pols

Door: Raymon Mens - 19 reacties

Toen Steve Jobs de originele iPod in 2001 introduceerde ging het om 1000 nummers in je broekzak. Anno 2015 biedt de Apple Watch plaats aan 200 liedjes om je pols. Het horloge heeft 8GB opslaggeheugen en daarvan mag 2GB voor muziek gebruikt worden.

Die 2GB opslagruimte is genoeg voor ruim 200 nummers op hoge iTunes AAC-kwaliteit. Er is ook 75MB ruimte gereserveerd voor foto’s. De rest van de 8GB opslagcapaciteit wordt gebruikt voor systeembestanden, apps en caching. Apple bevestigde deze cijfers tegenover 9to5Mac.

Muziek luisteren via de Apple Watch kan alleen via een Bluetooth headphone. Bijvoorbeeld de nieuwe Beats Solo 2 Wireless of JBL yurbuds. Met de in iOS 8.2 geïntroduceerde Apple Watch-app is het mogelijk om muziek via je iPhone op de Apple Watch te zetten.

Een limiet van 75MB voor foto’s lijkt weinig en volgens Apple is het de bedoeling om alleen je meest favoriete foto’s op de Apple Watch te zetten. De resolutie van de foto’s wordt automatisch aangepast waardoor plaats is voor zo’n 100 foto’s. iCloud zorgt ervoor dat foto’s die je favoriet maakt in de Foto’s-app op iOS of OS X op je horloge terecht komen.

Reacties

19 reacties
  • Profielfoto
    SvS

    Is (komt) er spotify app voor Watch?

  • Profielfoto
    KarelWillem
  • Profielfoto
    SvS

    o ja natuurlijk, er moet iPhone erbij zitten, dan kun je t net zo goed op de iPhone Spotify aansturen.

  • Profielfoto
    TBITW

    Zit er een aux plug in de watch?

    -STRESS- HOE MOET IK DIE MUZIEK AFSPELEN? -STRESS-STRESS-

    :p

  • Profielfoto
    Yosemite095

    Oh, dat is nog best veel. Ik sta te popelen op de dag dat ik de mijne binnenkrijg!

  • Profielfoto
    Targaryen

    Zit er een aux plug in de watch?

    -STRESS- HOE MOET IK DIE MUZIEK AFSPELEN? -STRESS-STRESS-

    :p

    Lees nog eens goed: muziek afspelen werkt enkel via BT.

  • Profielfoto
    Bemobster

    Muziek op de Apple watch lijkt me niet echt zinvol. De muziekspeler van de iPhone besturen met de Apple watch echter wel

  • Profielfoto
    Melle

    @targaryen: lezen is 1, begrijpend lezen 2.

  • Profielfoto
    Melle

    Muziek spelen op je watch is even zinvol als op een shuffle, bij sport en spel heeeeeel zinvol dus. Toch voor mij

  • Profielfoto
    TBITW

    Dus ik kan mijn Apple watch gebruiken om de radio in mijn auto, of mijn Bluetooth speaker aan te sturen :/

    Dat Is nuttig zeg…

    Daarbij wat ik sarcastisch, ik hoopte dat de “:p” dat duidelijk maakte,maar helaas.

  • Profielfoto
    Melle

    Dat was nochtans duidelijk

  • Profielfoto
    TBITW

    Dat was nochtans duidelijk

    Pfeww!

  • Profielfoto
    Gans

    Superbedankt voor het opzoeken van twee Bluetooth koptelefoons…

  • Profielfoto
    Ludo

    Het einde van Apple als bedrijf met een visie. De Marketeers hebben de overhand genomen. Een mooi stukje tekst van Fransico van Jole daarover;

    Marketeers denken altijd dat ze winnen. Nu Steve Jobs dood is, hebben ze de macht gegrepen bij Apple. Het resultaat is dat ze het merk om zeep helpen. De schoonheid van Apple schuilde niet alleen in het geweldige ontwerp en de feilloze techniek, maar ook in de gelijkheid. Er was slechts één Macbook en één iPhone (met een paar kleine variaties,) waardoor je als gewone sterveling dezelfde spullen gebruikte als de grootste sterren. Dat was een mooi egalitarisme en tegelijk heel kapitalistisch. Nu komen de marketeers met een Apple Watch van 18.000 dollar. Er zijn patsers genoeg, dus ze zullen er vast geld mee gaan verdienen. Al worden dure horloges meestal gekocht als investering, omdat ze hun waarde behouden en dat laatste geldt nooit voor gadgets. Maar Apple is daarmee wel zijn unieke benadering als bedrijf kwijt. Een benadering waar ze extreem goed in waren en groot mee zijn geworden: alle klanten krijgen hetzelfde. Apple verdient nu meer geld dan ooit, maar zo goed als het was lijkt het bedrijf niet meer.
    Een tijdperk dat eindigt met een horloge, het zou grappig zijn als het niet zo triest was. Met dank aan het snelle, lege marketingdenken.

  • Profielfoto
    baz84

    Waarom zou je muziek op je horloge hebben als je toch altijd je telefoon mee moet nemen

  • Profielfoto
    Festen

    Het einde van Apple als bedrijf met een visie. De Marketeers hebben de overhand genomen. Een mooi stukje tekst van Fransico van Jole daarover;

    Er was slechts één Macbook en één iPhone (met een paar kleine variaties,) waardoor je als gewone sterveling dezelfde spullen gebruikte als de grootste sterren. Dat was een mooi egalitarisme en tegelijk heel kapitalistisch. Nu komen de marketeers met een Apple Watch van 18.000 dollar. Er zijn patsers genoeg, dus ze zullen er vast geld mee gaan verdienen.

    Van Jole woont natuurlijk zelf in een egalitair flatje in de Bijlmer (en zeker niet in een ‘patserig’ groot huis), en een Mac Pro was altijd al net zo duur als een Macbook bij het egalitaire bedrijf Apple (oh nee, toch niet, een ruim geconfigureerde Mac Pro kost al gauw 13k).

    Als grootverdiener bij de socialistische VARA probeert van Jole zijn voorliefde voor luxemerk Apple te legitimeren met wat geschrijf over egalitaire producten bij dat bedrijf.

  • Profielfoto
    DaveFlash

    @Ludo Pardon, mag ik even reageren beste Ludo, je haalt deze quote van de heer van Jole, uit dit artikel geheel uit zijn verband, van Jole heeft het over de mannen zonder visie bij de VVD, die hij gekscherend Peppi en Kokkie noemt (voor de jongeren onder ons: zo’n beetje de voorlopers van Bassie & Adriaan en tevens de Laurel & Hardy (Dikke en de Dunne) van de Lage Landen).

    In zijn artikel op joop.nl heeft van Jole het er over hoe hij vroeger VVD’ers zag als (in zijn woorden) “Kordate crimefighters, blakend van gezond verstand, orde op zaken stellen”. En hoe hij daar nu op terug komt na het opstappen van de heren Opstelten en Teeven.

    Maar goed, om terug te komen op zijn laatste alinea over Apple en hun “marketeers” denk ik dat van Jole zich niet voldoende heeft verdiept in de persoon van Steve Jobs en dat van Tim Cook en Apple als bedrijf, welke al ruim voor de dood van Jobs op het punt stond te veranderen, want vergeet niet dat Tim Cook Steve’s eerste en meest belangrijke vertrouweling was.

    Steve was als visionair intelligent genoeg om in te zien dat Apple zijn bedrijfsvoering diende te veranderen om in deze moderne tijd die Apple voor een groot deel in gang heeft gezet met de introductie van de iPod, de iPhone & de iPad de concurrentie die het voor een groot deel ook zelf heeft gecreëerd, weer de kop te kunnen bieden, dus diversificatie was zeker nodig. Dat zien we nu bijvoorbeeld terug in de 3 kleur opties bij de recente iPhone, iPad, MacBook modellen, en de ruime keus aan opties en mogelijkheden bij de aankomende Apple Watch. Juist die diversificatie zorgt voor een gezonde, gewaarborgde, stabiele toekomst voor een bedrijf als Apple.

    Zie ik in Apple de potentie om een 2de Samsung of LG te worden? En dus te willen domineren in alles van wasmachines tot koffiezetters, tot koelkasten, TV’s en smartphones aan toe? NEE! Apple maakt al jaren, en zal dat nog jaren doen, alleen producten in die categorieën waar men “denkt” écht het verschil te kunnen maken en een nieuwe revolutie te ontketenen, dit hebben ze gedaan voor de bovengenoemde product groepen: persoonlijke muziek spelers, mobiele telefonie & tablet computing. Daar komt nu de categorie “horloge” (en in het verlengde dat van juweel/sierraad) bij.

    En zo zal, na verwachten de TV markt over enkele jaren opgeschud worden met de “Apple 8K Retina TV” of hoe ze die ook zullen noemen. Want Steve Jobs vertelde dit al aan Walter Isaacson, in zijn biografie:

    I Finally Cracked It

    Tot slot wil ik nog zeggen dat ik mij wél heb verdiept in Steve Jobs, hem zelfs heel kort heb ontmoet op het WWDC van 2010, dit was een man die tien stappen te gelijk nam en steeds 5 tot 10 jaar vooruit keek… en ik ben er dus naar mijn mening stellig van overtuigd dat Steve Jobs voor zijn dood zijn visie voor Apple’s roadmap en toekomst voor de komende tien tot vijftien jaar in het diepste geheim heeft doorgegeven aan Tim Cook en co. en dat alle producten die sinds zijn dood de afgelopen jaren op de markt zijn gekomen en nu op de markt gaan verschijnen (Watch springs to mind) voor een groot deel gebaseerd zijn op zijn visie, en dat van Jony Ive.

    En dat we kunnen verwachten dat er zeker tot 2026 producten van Apple op de markt verschijnen waarvan Steve Jobs volledig overtuigd zou zijn geweest van het nut ervan en ons in een behoefte zal voorzien die wij ons nu niet kunnen bedenken noch inbeelden, bijvoorbeeld de gehypte iCar…. of die echte Apple TV.

  • Profielfoto
    UtregCity

    @DaveFlash: hear, hear!:razz:

  • Profielfoto
    Ludo

    Leuk gereageerd, maar de essentie van wat Jole bedoeld is je blijkbaar ontgaan;
    In plaats van visie is het nu marketing wat de klok slaat bij apple (hoe toepasselijk) en dat is duidelijk te zien aan de producten die nu van de band rollen; Een horloge dat ons terug in de tijd brengt, hoe nostalgisch, met een prijskaartje van 18.000 dollar? Dit kan nooit, en ik zeg nooit, de visie van Steve Jobs zijn geweest. Ow ja en een Retina TV is net zoiets als een digitale camera met foto’s van 24 MB > totale overkill waar niemand wat aan heeft. Het is eigenlijk geestelijke armoe verpakt als noviteit en dat is waar Jole op doelde…