Nieuwe iPad-spot tijdens Grammy Awards

8 reacties

Apple heeft tijdens de Grammy Awards een nieuwe campagne gelanceerd die geheel in het teken staat van muziekproductie. Te zien is hoe pop-/danceformatie Elliphant hun nieuwe single All or Nothing met behulp van de iPad maakt. Van de songteksten tot de videoclip.

https://www.youtube.com/watch?v=IkWlxuGxxJg

De gebruikte apps zijn onder andere GarageBand voor het componeren van de muziek, iMPC Pro voor de productie, Serato Remote tijdens het optreden en Manual Camera voor het maken van de videoclip.

Voor de commercial heeft Apple artiesten gezocht die al gebruik maakten van een iPad tijdens het maken van muziek. Producer Will Bensussen, pseudoniem Gaslamp Killer, werkt al sinds het eerste uur met een iPad om tijdens optredens live te remixen.

Een overzicht van alle gebruikte apps is de vinden op de campagnepagina Make Music With iPad.

Reacties

8 reacties
  • Profielfoto
    mvmaastricht

    Wow. Dan gebruikte die Gaslamp Killer al een jaar voordat de iPad uitkwam een iPad! Knap hoe hij op het podium het gebruik van de iPad tot 2010 geheim heeft kunnen houden……

  • Profielfoto
    html-junky

    Vette commercial, precies hoe de ipad anno nu gebruikt wordt, de ipad heb je om te bereiken wat je wil bereiken

  • Profielfoto
    iMad

    muziek?

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Ja dat dacht ik ook direct. Muziek???:)
    .

    Wow. Dan gebruikte die Gaslamp Killer al een jaar voordat de iPad uitkwam een iPad!..

    .
    Ik gebruik ook al sinds het eerste uur een iPad.
    Ik denk dat jij de zin een beetje verkeerd interpreteert.

  • Profielfoto
    kasuja

    Vette commercial (EDIT: vanwege de muziek).

    Maaaarrrrr… het had nog vetter geweest als je je iPad had kunnen gebruiken om al wat je ziet en hoort zonder tussenkomst van een Mac of PC had kunnen schrijven inspelen monteren en afmixen.

    Trouwens: De muziek doet mij sterk aan het werk van Missy Elliot denken.

  • Profielfoto
    Bman

    Ik denk dat Apple met deze campagnes eerder de fanboys verlekkert dan potentiële iPad-kopers over de streep trekt. Het is en blijft gissen naar de effectiviteit van zo’n campagne.

  • Profielfoto
    iMad

    Fanboy’s van Apple of fanboy’s van dit soort “muziek”.

  • Profielfoto
    kasuja

    Dat is mij ook de vraag iMad:D

    Bij mij trok de videoclip de aandacht vanwege de muziek. De iPad is en blijft speelgoed in mij ogen. Dat wat ze in de clip claimen voor mekaar te krijgen (Productie van muziek van A tot Z) klopt niet.

    Er zijn tablets zoals de Surface PRO3 waarop dit wel mogelijk is.

    Mochten de geruchten waar zijn gaat Apple hier misschien met de iPad Pro verandering in brengen. Als dat het geval is ben ik weer geïnteresseerd in een iPad.