Flitsmeister scheurt Belgische grens over

Raymon op 30 januari 2015 14 reacties Laatste door Pick

Flitsmeister is de afgelopen jaren gegroeid tot een grote Nederlandse verkeersinformatie- en flits-app. Er zijn echter ook internationale ambities. De komende tijd wordt gewerkt aan een Belgische versie van de app. Die moet in maart te downloaden zijn.

Flitsmeister gaat in België samenwerken met Be-Mobile, dat is de Belgische evenknie van de VerkeersInformatieDienst (VID). Na België zullen meer landen volgen, zo laat het bedrijf weten in een persbericht. Er zijn ook plannen voor een in-car versie van de app.

De Belgische app zal beschikbaar zijn voor iOS, Android en Windows Phone. De in Nederland actieve pro-optie zal ook de grens oversteken. Verder wil Flitsmeister zijn app de komende tijd verbeteren met onder andere alarmen over gevaarlijke situaties op de weg, zoals bijvoorbeeld stilstaande voertuigen. Recent werden alerts voor naderende ambulances toegevoegd.
fm-apps
Als laatste wil Flitsmeister zijn app ook naar het dashboard integreren. Er worden nog geen concrete autofabrikanten of platforms genoemd, maar een Carplay-versie van de flits-app lijkt een logische eerste stap. Dit alles wordt gefinancierd door een strategische investering van Be-Mobile.

Raymon is vaste redacteur bij OMT, maar noemt zich liever redactieninja. Ook te volgen op Twitter en wekelijks te horen in de TechSnacks Podcast. Lees meer artikelen van Raymon.

En nu?

14 reacties

Profielfoto

mymac op 30 januari 2015

Nice! Dus Nederlandse gebruikers krijgen dan automatisch ook de Belgische informatie door, en v.v.? Het heeft me al zoveel geld bespaard en de weergave van trajectcontroles, de gemiddelde snelheid daarbinnen en de huidige maximumsnelheid zijn enorm handig. De 0-100 en topsnelheid info is een geinige toevoeging. Ik ben en blijf een tevreden Pro gebruiker!

Profielfoto

MEEUW op 30 januari 2015

Laat ze eerst nederland fixen.
Je krijg reclame bij tankstation en die gaat niet weg. bij de eerste de beste brug staat er mobile flitser.(ondanks ik flits pro heb)

En laat ze eerst gedetailleerde informatie verwerken. Als ik viaduct over rij met de snelweg en er is kruispunt dichtbij met flitspaal, sta ik al boven op mijn remmen.
Niks aan de hand.

Zo kan ik nog wel aantal punten opnoemen.

Profielfoto

Spongebob op 30 januari 2015

Is dit beter dan icoyote?

Profielfoto

oblomov op 30 januari 2015

Zo’n app werkt toch asociaal rijgedrag in de hand en lijkt mij ook gevaarlijk voor medeweggebruikers als iemand plots afremt bij een flitspaal.

Profielfoto

MEEUW op 30 januari 2015

zou het dan niet beter zijn om aan het asociale gedrag te werken?
Of zorgen dat mensen beter opletten op de weg, meer met rijden bezig zijn?
Inplaats van laffe flitspalen waar een bedrag uit kom waar weer maand salaris aan kwijt ben.

Profielfoto

oblomov op 30 januari 2015

@ meeuw, als je een maand salaris kwijt bent aan boetes, zoals jij dat noemt, betekent dat je vaak te snel rijdt. Als ze die flitspalen weghalen, ga je waarschijnlijk nog harder rijden en ben je een nog groter gevaar voor anderen. Waarom houd je je niet gewoon aan de voorgeschreven maximum snelheid.

Profielfoto

MEEUW op 31 januari 2015

@oblomov ben je bekend met de boetes? 1 keer 15 km te hard is al flink bedrag waarvan je een vakman dag lang in kan huren.
de boetes zijn enorm! probeer eens 200 euro van je maand salaris over te houden…

Op de a2 100km p/u (tussen 6 en 19:00) behalve Abcoude
op de a15 zijn totaal 6 verschillende snelheid beperkingen.
Gouda rechts 100 traject controlle, rechts niet.
Zo kan ik een lijst maken van Groningen tot maastricht en heel de randstad.

De duidelijkheid en werkelijk veiligheid is nergens te vinden.
Ik wil me tot heel het land snelheid limit houden tot 100 km/u maar maak het duidelijk en met een reden.

in Duitsland mag wel harder gereden worden.
france idd.

ik ben verplicht om mijn banden te verwisselen tot x aantal km. vanwege de capaciteit van mijn Audi.
terecht maar niet noodzakelijk want kom er toch nooit overheen. verzekering technische moet het wel.

Zijn we in economische melk koe terecht gekomen of zijn we wel werkelijk met veiligheid bezig ?
mensen onder de 20.000 km kom niet op de snelweg in de spits. please…. veiligheid…(zo kunnen we ook denken,grapje)

Profielfoto

gijs735 op 31 januari 2015

Nou ik vind het wel wat hebben, aangezien de boetes in belgie enorm hoog liggen. Ben er ooit geflitst geweest met 1km p/h te hard (na correctie) en moest direct voor die 1 km 60 euro betalen!

maar inderdaad het moedigt asociaal gedrag aan en dat zou niet mogen, ze zouden het zo moeten maken dat als je op een weg van 80km p/h boven de (bv 90, 95) rijd je de flitsers niet meer ziet en dus geflitst kan worden.

Profielfoto

ray- op 31 januari 2015

Als je bent geflitst met 1km na correctie, is dat in werkelijkheid toch een serieus pak hoger. 70 op de teller, is in werkelijkheid pakweg 65. Dan heb je nog de correctiemarge van het toestel zelf. Dus eigenlijk heb je dan 2 drempels overschreden. Veel mensen zeggen dan: voor die 1 km/uur #$@$#%

Terwijl het in werkelijkheid zeker 10 km/u sneller kan geweest zijn op uw dashboard.

Profielfoto

gijs735 op 31 januari 2015

@ray-

Ik heb het uitgeteld en het was 7 km p/h harder op een stuk van 30 km p/h. Daarom heb ik er ook bijgezet na correctie.

Normaal rij ik nooit harder maar ik had toen haast, net zoals iedere weggebruiker dat wel een keer in zijn leven heeft/zal hebben. En dan vind ik 7 km p/h nog steeds niet crimineel hard tegenover sommige mensen die ik soms voorbij zie scheuren.

Aangezien ik een zeer oude auto heb (29 jaar oud) is de km p/h precies hetzelfde als wat ik rij (zelf getest). Hoe weet ik dat? Mijn GPS geeft precies hetzelfde aan als de kilometerteller en de borden langs de weg die zeggen: U rijd 50 km p/h, zeggen ook wat op de kilometerteller zichtbaar is.

(bron: http://www.wegcode.be/boeteberekening)

Profielfoto

Freddy Sunder op 31 januari 2015

Het is nochtans heel eenvoudig op te lossen: rij gewoon niet te snel.
Alle excuses dienen om jezelf goed te praten. De tijd die je wint door sneller te rijden is verwaarloosbaar.

Profielfoto

Mrwhoopie op 01 februari 2015

Wat een moraalridders, ik rij altijd te hard, aard van het beestje,maar ben verdomme hoffelijke in het verkeer dan de gemiddelde chauffeur heb geen ongevallen, als iedereen zich aan de snelheid hield en aan alle regels, slipt het verkeer nog feller dicht.

Profielfoto

ozzie X op 01 februari 2015

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de politie niet onzichtbaar kan controleren. Zo’n camera zie je vrij goed staan, kan dat niet beter anno 2015?

Overigens ben ik het helemaal eens met de stelling dat het asociaal en gevaarlijk rijgedrag in de hand werkt. In mijn leven nog geen snelheidsboete gehad terwijl ik toch heel wat op de weg zit. Kwestie van rustig rijden en soms ook gewoon geluk hebben. Ik moet wel zeggen dat het er niet duidelijker op geworden is. Wat mij betreft was het overal 100 gebleven.

Profielfoto

Pick op 02 februari 2015

Flitsmeister doet goed werk en heeft mij ook al best wat eventuele bekeuringen gescheeld. En kansloze opmerkingen van rij niet te hard, kom op zeg als je 60 a 70k per jaar rijdt dan kan het inderdaad gebeuren dat je af en toe wat te hard rijdt. En dan heb ik het niet om 180 te rijden waar je 120 mag maar een paar km/u harder. Daarbij kom je onderweg tig keer verschillende max km/u tegen waardoor je onderhand niet meer weet hoe hard je mag rijden.

Wat ik daarentegen wel heel veel zie is roekeloos rijgedrag. Rechts inhalen, auto’s ertussen drukken waardoor een hele rij vol in de ankers moet, bumperkleven, geen of onvolledige verlichting voeren etc etc. Maar daar gebeurt heel maar dan ook heel erg weinig mee.

 


Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?