Jan David Hanrath
Jan David Hanrath Nieuws 14 december 2014

Apple kerstreclame ‘The Song’ trekt tranen

Ter gelegenheid van de feestdagen heeft Apple een nieuw reclamespotje online gezet waarin twee Apple-apparaten en de muzikale creativiteit van een meisje een generatiekloof slecht. Geen productnamen, uitleg of prijzen. Louter emotie.

In het filmpje van anderhalve minuut vindt een meisje een oud voice-o-graph-plaatje waarop haar oma voor haar opa zingt. Ze zoekt de noten uit, neemt het analoge plaatje op met haar MacBook Air en voegt haar eigen stem en gitaar toe. Hierdoor ontstaat een duet tussen twee generaties.

Wanneer oma op tafel een iPad mini onder een briefje met “A duet, press play” ziet liggen en luistert, houdt ze het niet meer droog.

http://youtu.be/WRsPnzcZ1VY

Vorig jaar had Apple ter gelegenheid van kerst ook een speciale commercial gemaakt genaamd ‘Misunderstood‘. Voor deze reclamespot won Apple afgelopen augustus een Emmy Award.

Reageer op artikel:
Apple kerstreclame ‘The Song’ trekt tranen
Sluiten