Apple en IBM bieden AppleCare Enterprise Support aan

1 reactie

Het eerste product dat voort is gekomen uit de samenwerking tussen Apple en IBM heet AppleCare Enterprise Support. Vandaag doet Apple de speciale versie van AppleCare voor bedrijven middels een speciale webpagina op zijn website uit de doeken.

AppleCare Enterprise Support moet ervoor zorgen dat bedrijven ongestoord door kunnen werken op hun iOS/Mac-apparaten. Zo is er een 24/7 helpdesk en worden defecte apparaten binnen een dag vervangen. Een eigen accountmanager denkt mee over het inzetten van apps en apparaten.

Apple zorgt voor de helpdesk en IBM’s Global Technology Services is verantwoordelijk voor de onsite service. Ongelukjes worden, net als bij AppleCare+ voor consumenten, gedekt. Totaal 10 procent van de aanwezige Apple-apparaten worden bij schade gratis vervangen.

Of Nederlandse bedrijven gebruik kunnen gaan maken van de dienst is nog niet bekend. Op een sectie van de website van AppleCare Enterprise Support worden naast de VS en Canada ook Duitsland, Frankrijk, Italie en de UK genoemd. Mogelijk volgt Nederland later.

Apple en IBM verbaasden in juli van dit jaar vriend en vijand door een samenwerking aan te gaan kondigen. De twee bedrijven willen samen de zakelijke markt veroveren. Naast de zakelijke AppleCare-service, worden ook op bedrijven gerichte apps verwacht. De eerste stap is in ieder geval gezet.

Donderdag had OneMoreThing.nl last van een serverstoring, hierdoor was het plaatsen van nieuwsberichten niet mogelijk. Deze worden in de nacht van donderdag op vrijdag alsnog geplaatst. Onze excuses voor de vertraging.

Reacties

1 reactie
  • Profielfoto
    Noest

    Klinkt interessant, zeker nu MS Office ook op iOS werkt:)

    Goed dat jullie trouwens even informeren over de storing gisteren.
    DDOS toch? Of dat las ik ergens;)