Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 15 september 2014

Samsung-commercial geeft iPhone 6 duwtje in de rug

Je kent ze wel. De types die onder YouTube-video’s en in andere artikelen op internet als eerste een reactie achterlaten die slechts bestaat uit “FIRST!!”. Samsung geeft in zijn nieuwe commercial toe het equivalent van die nietszeggende types te zijn.

De Koreaanse fabrikant benadrukt als reactie op de iPhone 6 Plus dat ze al lang een grote telefoon op de markt hadden. Zoals altijd krijgt Apple een grote hoeveelheid gratis aandacht terwijl Samsung toegeeft te vroeg te zijn geweest. De kritiek die de Galaxy Note bij zijn lancering kreeg wordt nog even opgenoemd. De markt snapte het niet en Samsung snapt het nog steeds niet.

https://www.youtube.com/watch?v=oxhSnNZH3Rk

Het gaat niet om de eerste, maar om de beste zijn. Apple was niet de eerste met een MP3-speler, of de eerste met een smartphone. Cupertino wacht rustig af tot de markt en technologie klaar is voor iets nieuws en doet het alleen als het goed kan. Samsung was bijvoorbeeld genoodzaakt een lage kwaliteit Pentile-scherm te gebruiken om groter te gaan. Apple gaat alleen groot als de schermkwaliteit goed blijft.

Links: RGB LCD (zoals in iPhone), rechts: Pentile LCD (zoals in Galaxy Note).

De argumenten om voor een Note te gaan komen kort voorbij: Samsung noemt zijn Stylus innovatief, een DJ-app die een iPhone-achtige interface heeft wordt aangehaald als fun. Toch lijkt de boodschap van de commercial lijkt dan ook vooral te zijn: Wij waren eerder, maar nu is Apple er ook. Maar wij eerder. Maar beter?

Iedereen die geïnteresseerd is in een Galaxy Note, weet nu dat de iPhone 6 Plus ook een keuze is. Zo geeft Samsung de grote iPhone onbewust een duwtje in de rug. Daar zal Cupertino alleen maar blij mee zijn.

Reageer op artikel:
Samsung-commercial geeft iPhone 6 duwtje in de rug
Sluiten