Nieuwe iPhone 6-commercials met bekende stemmen

14 reacties

Apple heeft twee nieuwe reclamespots voor de iPhone 6 online gezet, ze zijn geheel in de stijl van de eerste commercial die Tim Cook tijdens de introductie van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus liet zien. Jimmy Fallon en Justin Timberlake verzorgen de stemmen.

https://www.youtube.com/watch?v=I3uAoeQBpcQ

In de eerste spot wordt benadruk dat de iPhone 6 en iPhone 6 Plus op alle fronten ‘huge’ zijn. Niet alleen qua formaat, ook qua mogelijkheden. Als een soort Ernst en Bobbie blijft Fallon de functies uitleggen, terwijl Timberlake blijft benadrukken dat ze echt gigantisch zijn. Zou Justin geen ‘sizequeen’ zijn?
https://www.youtube.com/watch?v=AdbggN5XB0Y
In de tweede spot vestigen de twee de aandacht op de camera. Benadrukt wordt dat het nieuwe slo-mo video met 240 beelden per seconde echt heel traag is. Timelapse kan van uren juist seconden maken.

Eerder werden al twee commercials in deze stijl gepubliceerd, een voor de algemene introductie van de iPhones en voor de Health-app. Op de Nederlandse TV zullen we de spots met Timberlake en Fallon niet zien, de afgelopen jaren heeft Apple niet in Nederland geadverteerd.

Reacties

14 reacties
  • Profielfoto
    Jerry.w

    Dit zijn serieus echt de stomste reclames die ik ooit heb gezien van apple. moest dit nou grappig zijn ofzo?:roll:

  • Profielfoto
    THX-1138

    Ach, of de stemmen bekend zijn zal de verkoop echt niet beinvloeden. De rommel verkoopt toch wel.

  • Profielfoto
    ro_me

    Ja, niet grappig, maar ook een beetje dom. Omdat de Flagschip Android’s betere schermen, hardware en design hebben zou ik het op de software gooien. Apple exileert in software en eco-systeem, niet in hardware. De Note 4 bijvoorbeeld is groter, beter scherm, beter camera. Dom om reclame te maken voor iets waar de concurrent beter in is.

  • Profielfoto
    strigoi

    Beetje magere ad’s inderdaad.

    @ro_me
    Design is smaak, maar Apple schijnt toch volgens mij voor velen een patent op goed design te hebben. Dat Samung telkens ‘last years’ iPhone kopieert zegt toch iets op dat gebied lijkt me. iPhone 6 plus best screen ever tested, grotere batterij dan Samsung S5 en met de camera schijnt het ook wel snor te zitten.

    Het enige wat ik jammer vind is dat ze niet standaard 32GB aan opslag op de telefoon geven. Momenteel heb ik 16GB op m’n iPhone en meer opslag op het toestel zou toch wel leuk geweest zijn.

  • Profielfoto
    Thijs Simonis

    Leuke reclame’s en (plastic) android telefoontjes hebben echt niet altijd betere hardware. De A8 en M8 chips zijn super en het beeld van een iPhone 6 is echt stukken beter dat een amoled schermpje.

  • Profielfoto
    jackybe67

    THX-1138

    wat jij hier op dit forum blijft doen is mij een raadsel…….

  • Profielfoto
    jackybe67
  • Profielfoto
    ro_me

    @strigoi

    The iPhone 6 Display Is Amazing, But Samsung’s Galaxy Note 4 Is Still Better

    Zou hem niet willen hebben, maar lijkt erop dat de 6 plus toch echt wel zijn meerdere moet erkennen in de Note 4!

  • Profielfoto
    jackybe67

    ro_me,

    als je onnatuurlijke kleuren mooi vind, misschien wel, maar het is niet echt mijn ding.

  • Profielfoto
    MIVE

    Het lijkt erop dat ze met deze advertentiestijl de gemiddelde samsung klant willen aanspreken. Wat een verschrikkelijke filmpjes en zo on-Apple.

    Dat gezegd hebbende: wat hardware specs betreft zal het elkaar allemaal niet zo veel ontlopen. Maar de software maakt natuurlijk het verschil. Zet een paar kinderen garageband en imovie voor en zie wat er gebeurt…

    Wat software – zowel os als apps – is de iphone nog steeds lichtjaren vooruit op android.

  • Profielfoto
    strigoi

    @ro_me

    Thx voor de link, en de resolutie van de Note is inderdaad erg indrukwekkend!

    Wat Apple hier doet is niet de focus leggen op hardware maar laten zien hoe het werkt. Nieuwe camera’s en grote schermen, maar ipv stats of beweren dat ze beter zijn dan de sterke hardware concurrentie laten zien;

    – Wat kan je er mee? (beide ad’s)
    – Hoe onderscheid het zich? (camera)
    – Hoe werkt het? (gebruiksgemak beide ad’s)
    etc etc.

    Het app ecosysteem is kenmerkend maar in deze 30s clips minder relevant. Over het algemeen is het wel bekend en hier draait het puur om de ‘vernieuwingen’ in de iPhones. Vrij gewone reclame, niet bijzonder, zal me ook niet bij blijven. Maar prima voor wat het is.

  • Profielfoto
    strigoi

    @MIVE

    Huidige Android ziet er inderdaad uit als Windows 98 en Microsoft worstelt nog steeds met hoeveelheid apps. Check eens Google’s Material Design, daar heb ik hoge verwachtingen van. Niet genoeg om te switchen, maar Google is terecht de grootste concurrent van Apple en doet al heel veel goed. Lichtjaren voor zou ik toch willen nuanceren naar nek-aan-nek.

  • Profielfoto
    Zakske

    Dit zijn toch echt erg slechte commercials.

  • Profielfoto
    Marius1976

    Oh, ik vond deze commercials nou juist wel weer leuk. Smaken verschillen ècht he… dat blijkt maar weer.