Apple Store offline in aanloop naar event

21 reacties

In aanloop naar het Apple-evenement van vanavond heeft Apple de Online Apple Store offline gehaald. De nieuwe iPhone, iWatch en mogelijk iPad die vanavond het levenslicht zien, worden op dit moment ongetwijfeld in de store klaargezet voor een onthulling vanavond.

Hoewel de Apple Store offline is, is iCloud nog online. Dit wijst erop dat er vanavond geen grote veranderingen aan de clouddienst van Apple aangekondigd worden. Voorheen werd ook de iCloud-webportal in aanloop naar Apple-evenementen offline gehaald. 

De bekende melding “We’ll be back” die op de pagina prijkt, is voorzien van een nieuw ontwerpje dat meer in lijn is met iOS 7 en iOS 8. De achtergrond is strak wit, de tekst zonder schaduw.

Als de Apple Store terug online komt is het waarschijnlijk mogelijk om de iPhone 6 te pre-orderen, waarna deze op 19 september leverbaar zal zijn. De levering van nieuwe iPhones wordt meestal in twee fases gedaan. Grote landen als de VS, UK en Duitsland zitten in de eerste fase. Nederland moet doorgaans nog een aantal weekjes wachten.

Schermafbeelding 2014-09-09 om 14.15.09

Reacties

21 reacties
  • Profielfoto
    /dev/enschede

    Blijft toch altijd bijzonder dat ze daarvoor de site plat moeten gooien. Stel je voor dat bol.com dat ook doet; de site er een uur uit om een nieuw boek toe te voegen…

  • Profielfoto
    SunKeeper

    Nu al? Dan doen ze er zes-acht uur over om de boel bij te werken. Dat zal een hoop wezen dan.
    Misschien ook een compleet nieuw ontworpen Online Store?

  • Profielfoto
    bramhilhorst

    Typfoutje: “Hoewel de Apple Store offline is, is iCloud nog offline.”

    Moet natuurlijk “iCloud nog online.” zijn.

  • Profielfoto
    Wolfii82

    “Hoewel de Apple Store offline is, is iCloud nog offline.” offline achter iCloud moet online zijn

  • Profielfoto
    macmaned

    Zo, dat is veel eerder dan eerdere presentaties toen hoogstens een uurtje vooraf, toch?

  • Profielfoto
    SvS

    En alle Macfans worden gèk!

  • Profielfoto
    SunKeeper

    Zouden we dit keer niet in de eerste groep zitten qua bevoorraden?
    Sinds we toch twee Flagship Stores hebben nu.
    Reken maar dat alles direct is uitverkocht, meestal een uurtje o.i.d.

  • Profielfoto
    iNiels1984

    Dat zou echt tegel zijn SunKeeper… Wanneer verwachten jullie dat we de nieuwe iPhones in Nederland kunnen kopen?

  • Profielfoto
    Edwin

    Blijft toch altijd bijzonder dat ze daarvoor de site plat moeten gooien. Stel je voor dat bol.com dat ook doet; de site er een uur uit om een nieuw boek toe te voegen…

    Dé marketing truc van Apple, creëer een hype. Is natuurlijk ook voor Apple echt niet nodig om de site plat te gooien.

  • Profielfoto
    caers_bart

    iCloud offline halen…dat kan je in deze tijd toch gewoon niet meer maken.

  • Profielfoto
    Joor

    Ik mis de sticky-note…

  • Profielfoto
    /dev/enschede

    Dé marketing truc van Apple, creëer een hype. Is natuurlijk ook voor Apple echt niet nodig om de site plat te gooien.

    Dus om een nieuw boek van Heleen van Rooijen op de site aandacht te geven zou bol.com die site ook maar eens een middag plat moeten gooien om aandacht te krijgen? Tsja… dat kan…

  • Profielfoto
    SunKeeper

    Nou, bij bol.com ligt het toch wel anders, die lopen tien- tot honderdduizenden euro’s per uur mis als ze offline zouden zijn. De producten die ze verkopen liggen gewoon in teveel andere (online) winkels.
    Bij Apple is dat anders, als je een specifieke BTO of een inscriptie in je iPad wilt kan dat eigenlijk alleen in de Online Store. Dan bestellen mensen morgen wel.

    iCloud offline halen…dat kan je in deze tijd toch gewoon niet meer maken.

    Niet de complete iCloud natuurlijk, alleen de toegang via de webinterface.

  • Profielfoto
    Imade

    Blijft toch altijd bijzonder dat ze daarvoor de site plat moeten gooien. Stel je voor dat bol.com dat ook doet; de site er een uur uit om een nieuw boek toe te voegen…

    Verschil is echter dat Apple een evenement houdt met nieuwe producten, Bol.com niet.
    Daarnaast is dit natuurlijk ook een PR stunt.
    Nu maken meerdere sites gratis reclame voor Apple.

  • Profielfoto
    Imade

    Nou, bij bol.com ligt het toch wel anders, die lopen tien- tot honderdduizenden euro’s per uur mis als ze offline zouden zijn. De producten die ze verkopen liggen gewoon in teveel andere (online) winkels.
    Bij Apple is dat anders, als je een specifieke BTO of een inscriptie in je iPad wilt kan dat eigenlijk alleen in de Online Store. Dan bestellen mensen morgen wel.

    iCloud offline halen…dat kan je in deze tijd toch gewoon niet meer maken.

    Niet de complete iCloud natuurlijk, alleen de toegang via de webinterface.

    Mij lijkt dat je gewoon kan back-upen en terug kan zetten… voor het geval dat IOS8 ineens toch beschikbaar wordt gesteld.
    You never know.

  • Profielfoto
    koen

    Dus om een nieuw boek van Heleen van Rooijen op de site aandacht te geven zou bol.com die site ook maar eens een middag plat moeten gooien om aandacht te krijgen? Tsja… dat kan…

    Waarschijnlijk krijgt haar boek meer aandacht wanneer Heleen zelf plat gaat…:grin:

  • Profielfoto
    jorgdane

    analoog:
    Andere schrijvers doen er alles aan om een week voor de presentatie van Heleen al iets op de markt te hebben. Boeit niet of het leesbaar of vol spelfouten zit…

  • Profielfoto
    wouwout

    die store hoeft niet offline, het is een marketing trucje. Kijk maar naar dit topic en alle reacties.

  • Profielfoto
    reporterdavid

    offline? heel even dan…

  • Profielfoto
    Tony smeT

    De online Apple Store is offline, rest vd site is online. Je kan dus kiezen maar niks bestellen reporterdavid!

  • Profielfoto
    Maikelw

    Hoewel de Apple Store offline is, is iCloud nog online. Dit wijst erop dat er vanavond geen grote veranderingen aan de clouddienst van Apple aangekondigd worden. Voorheen werd ook de iCloud-webportal in aanloop naar Apple-evenementen offline gehaald

    Dat mag ik hopen van wel, een cloudservice kan je onder geen enkel beding offline gooien, personen en bedrijven zijn er van afhankelijk. Het is alsof je het wegennet in NL even dichtgooit omdat je omdat de afrit Rotterdam weggehaald wordt ofzo.

    De bekende melding “We’ll be back” die op de pagina prijkt, is voorzien van een nieuw ontwerpje dat meer in lijn is met iOS 7 en iOS 8. De achtergrond is strak wit, de tekst zonder schaduw.

    Een nieuw canvas met 3 regels helvetica… Ja, het ziet er anders uit, maar laten we het geen stempel “ontwerp” meegeven.

    Ondanks het gebrek aan interface designers bij Apple de laatste tijd ben ik toch erg benieuwd naar de eventuele nieuwe hardware van vanavond.