‘Pills x Siri’ eerste marketingblunder Beats?

Door: Raymon Mens - 10 reacties

Vorige week verwelkomde Apple zijn nieuwste aankoop Beats officieel tot de familie. Geheel in stijl werd een mooie pagina op de Apple-website ingericht met lovende woorden over het audiomerk. Ook op de website van Beats werd naar Apple verwezen.

Kort daarna plaatste Beats een commercial op Twitter waarin twee ‘Pills’ personages samen met Siri over de overname praten. Hoewel de spot waar­schijn­lijk als knipoog naar de samen­werking bedoeld is, werd deze slecht ontvangen en als vreemd gezien. Uiteindelijk is de spot zelfs offline gehaald.

In de commercial praten twee ‘Pill’ speakers over de overname. Ze hebben gehoord dat Dr. Dre een feestje geeft om de overname te vieren. Siri weet de twee echter te vertellen dat het alleen op uitnodiging is, de Pills zijn niet wel­kom. Als een van de twee door blijft vragen, reageert Siri met I didn’t get that.

Hoewel de Pills-personages vaker in Beats-commercials gebruikt worden, kreeg de commercial veel kritiek te verduren. In vergelijking met de andere reclame’s van Beats waarin de Pills voorkomen, is de animatie wat knullig uitgevoerd en kloppen de schaduwen niet altijd.

Waarschijnlijk wilde Beats snel een deelbaar filmpje voor sociale media maken en schuwde het daarbij een beetje spotten met Siri niet. Wat het doel van de commercial ook was, het is zeker dat Apple er niet blij mee was.

Onderstaand: Andere video’s met Phill-personages



Reacties

10 reacties
  • Profielfoto
    THX-1138

    Kennelijk wil Beats ook alleen het Afro-Amerikaanse publiek aanspreken gezien het feit er uitsluitend gebruik gemaakt wordt van een dergelijk accent.

  • Profielfoto
    Nora Nora

    En wederom wijst het erop dat Apple een rotte appel heeft binnengehaald.

    Het begon al met het filmpje van Dr. Dree en zijn opscheppen. En dan nu dit.

    Ik hoop dat ze de boel snel of door verkopen en de delen die ze willen behouden. Want 1 rotte appel in de mand…..

  • Profielfoto
    DannyMiddelburg

    HAHAHAHAHAHA Stumpers!!!

  • Profielfoto
    ozzie X

    Het blijft de vreemdste en opmerkelijkste aankoop van de afgelopen tijd. Het bedrag is onverklaarbaar hoog. Een hele rare trendbreuk voor Apple, altijd zuinig en dan opeens met geld smijten voor deze club. Blijf het een hele vreemde zaak vinden.

    En dan nu dit gestuntel met dit filmpje… tja.

  • Profielfoto
    ffgezellig

    Denk dat ze best wel weten wat ze doen bij Apple, hoeven wij ons echt geen zorgen om te maken;-)

  • Profielfoto
    JohnHenry

    Beste wat ze nu kunnen doen is de patenten overnemen en die app omdopen tot itunes/steaming oid.
    Weg met die meuk.

    Apple is overpriced, maar wel kwaliteit (tot hoe lang nog ?)
    Beats is overpriced en geen kwaliteit…

  • Profielfoto
    bvdabjorn

    @ffgezellig
    Ik ben het helemaal met je eens! Er zal wel een héél duidelijke bedoeling zitten achter de overnamen van Beats!

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ach, ik vind niet dat er op zich veel aan de commercial mankeert, maar het is zo verschrikkelijk niet Apple..!! De hele sfeer past er niet bij. Het ergste is nog dat Apple meer dan de hoofdprijs betaalt voor een inferieur product. Elke behoorlijke hoofdtelefoon is beter dan Dr. Dré. Als je oren sufgebeukt zijn door de rap heb je het waarschijnlijk niet in de gaten, maar met bijna elk ander soort muziek klinkt het vreselijk. Geen mooie strakke bassen, geen hoge tonen. Dré met vakantie sturen en de zaak snel weer verkopen Apple!

  • Profielfoto
    The Jesus

    Dr. Dre is business. Apple gaat steeds meer voor de business. De grootste winst komt van de iPhones, dus die Dr. Dre zooi is ook business.
    Het gaat om gezien worden met een logo, naar kwaliteit vraagt niemand.

  • Profielfoto
    Drs. P. Freubel

    Apple is overpriced, maar wel kwaliteit (tot hoe lang nog ?)
    Beats is overpriced en geen kwaliteit…

    Ik kan mij herinneren dat dat exact de woorden waren die men ooit ook over apple zei.

    Was verdedigbaar en bleek ook niet helemaal waar te zijn.
    dat het je smaakt of voorkeur niet is is wat anders.

    Kennelijk wil Beats ook alleen het Afro-Amerikaanse publiek aanspreken gezien het feit er uitsluitend gebruik gemaakt wordt van een dergelijk accent.

    En als het apple te doen is om een minder blanke georiënteerde markt aan te spreken. dan is dat een slimme move. Ook daar valt uiteindelijk een hoop geld te halen.

    Dus ik denk dat:@The Jesus de spijker op de kop slaat. Het gaat uiteindelijk om geld verdienen. Beats past in die strategie dus kopen ze het. Apple is uiteindelijk ook maar een bedrijf waar de schoorsteen moet blijven roken.