Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 4 augustus 2014

‘Pills x Siri’ eerste marketingblunder Beats?

Vorige week verwelkomde Apple zijn nieuwste aankoop Beats officieel tot de familie. Geheel in stijl werd een mooie pagina op de Apple-website ingericht met lovende woorden over het audiomerk. Ook op de website van Beats werd naar Apple verwezen.

Kort daarna plaatste Beats een commercial op Twitter waarin twee ‘Pills’ personages samen met Siri over de overname praten. Hoewel de spot waar­schijn­lijk als knipoog naar de samen­werking bedoeld is, werd deze slecht ontvangen en als vreemd gezien. Uiteindelijk is de spot zelfs offline gehaald.

In de commercial praten twee ‘Pill’ speakers over de overname. Ze hebben gehoord dat Dr. Dre een feestje geeft om de overname te vieren. Siri weet de twee echter te vertellen dat het alleen op uitnodiging is, de Pills zijn niet wel­kom. Als een van de twee door blijft vragen, reageert Siri met I didn’t get that.

Hoewel de Pills-personages vaker in Beats-commercials gebruikt worden, kreeg de commercial veel kritiek te verduren. In vergelijking met de andere reclame’s van Beats waarin de Pills voorkomen, is de animatie wat knullig uitgevoerd en kloppen de schaduwen niet altijd.

Waarschijnlijk wilde Beats snel een deelbaar filmpje voor sociale media maken en schuwde het daarbij een beetje spotten met Siri niet. Wat het doel van de commercial ook was, het is zeker dat Apple er niet blij mee was.

Onderstaand: Andere video’s met Phill-personages

https://www.youtube.com/watch?&v=ShYiqTg9K8E
https://www.youtube.com/watch?&v=FH1FCBmcNGg
https://www.youtube.com/watch?&v=QVjHff2-WMk

Reageer op artikel:
‘Pills x Siri’ eerste marketingblunder Beats?
Sluiten