Hippe iBeacon-plannen tijdens iBeacon Experience Days 2014

Door: Maarten - 7 reacties

Voor de zomer was Sven Haitjema, iBeacon pionier bij Glimworm Beacons te gast in OMT LIVE. Toen al had hij grote plannen over een iBeacon Hackaton en afgelopen weekend was het zover. Tien teams gingen met elkaar de strijd aan tijdens de iBeacon Experience Days.

In twee dagen tijd werden er uiteen¬≠lopende idee√ęn uitgewerkt om nieuwe toepassingen voor de iBeacon te ontdekken. Dat er veel mogelijk is met de bakens, wordt snel duidelijk als je de¬†resultaten van de hackaton bekijkt. Van films bekijken tot reclameborden be√Įnvloeden, het kan allemaal met een iBeacon.

Het winnende project: Billboard Stories
Het winnende project: Billboard Stories

Het winnende project van de iBeacon Experience Days draagt de naam: Billboard Stories. Met digitale reclameborden gekoppeld aan iBeacons kan de publieke reclame zich aanpassen aan de voorbijganger. Daarbij geldt dat de meeste stemmen gelden, waardoor er altijd reclame getoond wordt die voor de meerderheid van de aanwezige mensen interessant is.

Andere projecten digitaliseerden graffiti of konden telefoons massaal en automatisch op stil zetten binnen een ruimte. De tweede en derde plaats gingen echter naar een app om het ijs te breken op feestjes en een mogelijkheid om video’s op de iBeacon z√©lf te zetten. Uitgebreide beschrijvingen van deze prijswinnaars zijn te vinden op de website van¬† iBeacon-Retail.

Meer weten over iBeacons? Bekijk dan deze aflevering van OMT LIVE met iBeacon pionier Sven Haitjema:

 

Reacties

7 reacties
  • Profielfoto
    MEEUW

    Billboard Stories. Met digitale reclameborden gekoppeld aan iBeacons kan de publieke reclame zich aanpassen aan de voorbijganger.

    Ik kots op alle reclame die er is, schakel overal banners en dat soort dingen uit.
    Tv kijk ik niet eens meer vanwege de vele reclame. Internet radio maar aan, want op de radio is het om de 10 min a 15 min WEER reclame.
    En heb een DIKKE Nee stikker op mijn deur.

    Ben ik de enige ?
    Waarom doet de media alsof reclame leuk is ?

  • Profielfoto
    pimoomen

    Billboard Stories. Met digitale reclameborden gekoppeld aan iBeacons kan de publieke reclame zich aanpassen aan de voorbijganger.

    Ik kots op alle reclame die er is, schakel overal banners en dat soort dingen uit.
    Tv kijk ik niet eens meer vanwege de vele reclame. Internet radio maar aan, want op de radio is het om de 10 min a 15 min WEER reclame.
    En heb een DIKKE Nee stikker op mijn deur.

    Ben ik de enige ?
    Waarom doet de media alsof reclame leuk is ?

    Nee, zeker niet.
    Maar deze media verdient er dik aan, en dit soort personalisering brengt alleen maar meer geld in het laatje.
    Overigens vind ik dit soort reclame juist wel wat hebben, ookal geeft het niet helemaal een lekker gevoel dat ze zoveel van me weten.

  • Profielfoto
    KrijnB

    @meeuw, daarom is Cuba zo’n prachtig land. Gewoon geen (of minimaal) reclame. Lijkt me een enorme verademing en zorgt ook voor een heel ander zelfbeeld van de inwoners. Niet perse de ‘perfecte plaatjes’ uit de commercials

  • Profielfoto
    MEEUW

    Nou plannen gewijzigd op naar cuba emigreren.

    Hoe kan het dan dat dit een prijs wint. Dit is geen Experience Days, maar een geld kwestie.
    Massaal en automatisch op stil zetten binnen een ruimte lijk me veel beter als je in theater zit.

    Bah…

  • Profielfoto
    MEEUW

    Een echte pionier gaat tegen de stroming in.
    Malwere of virus maken zodat iBeacon niks met reclame kan of andersom.

  • Profielfoto
    Freddy Sunder

    Misschien gaat het reclamebord wel uit als de meerderheid geen reclame wil zien. #wishfulthinking

  • Profielfoto
    MEEUW

    in de tekst staat dat de reclame zich aanpast. Dus er blijft zich reclame tonen.
    Of de optie moet erbij : Nee geen reclame, maar dan is stemmen denk ik ook niet meer nodig;)