Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 18 augustus 2014

Emmy Award voor kerstcommercial Apple

Apple heeft een Emmy Award gewonnen voor de commercial die het bedrijf maakte voor kerst 2013. De spot ‘Misunderstood’ werd beloond met een Creative Arts Emmy Award voor meest “outstanding commercial” van 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=nhwhnEe7CjE

De commercial laat een familie in het kerstseizoen zien. Terwijl iedereen vrolijk meedoet met de voorbereidingen voor de festiviteiten, is zoonlief vooral met zijn iPhone bezig. Niemand begrijpt het, totdat de film die de jongen gemaakt heeft met zijn iPhone via AirPlay op de Apple TV afgespeeld wordt. De familie is ontroerd. Het publiek ook, blijkt uit de gewonnen award.

De Creative Emmy’s zijn awards voor kleinere producties als commercials, maar ook voor filmtechnieken en casting. De Creative Arts Emmy Awards werden uitgereikt in Los Angeles. De ceremonie is de opwarmer voor de “grote” Emmy Awards, die 25 augustus worden uitgedeeld.

Naast Apple waren ook General Electric, Nike en Budweiser genomineerd, zij grepen net naast de titel. Bekijk de commercials die niet wonnen hieronder:

https://www.youtube.com/watch?v=Co0qkWRqTdM

https://www.youtube.com/watch?v=K7L5QByvXOQ

https://www.youtube.com/watch?&v=RboTJOfRCwI

https://www.youtube.com/watch?&v=uQB7QRyF4p4

Reageer op artikel:
Emmy Award voor kerstcommercial Apple
Sluiten