Emmy Award voor kerstcommercial Apple

Door: Raymon - 5 reacties

Apple heeft een Emmy Award gewonnen voor de commercial die het bedrijf maakte voor kerst 2013. De spot ‘Misunderstood’ werd beloond met een Creative Arts Emmy Award voor meest “outstanding commercial” van 2014.


De commercial laat een familie in het kerstseizoen zien. Terwijl iedereen vrolijk meedoet met de voorbereidingen voor de festiviteiten, is zoonlief vooral met zijn iPhone bezig. Niemand begrijpt het, totdat de film die de jongen gemaakt heeft met zijn iPhone via AirPlay op de Apple TV afgespeeld wordt. De familie is ontroerd. Het publiek ook, blijkt uit de gewonnen award.

De Creative Emmy’s zijn awards voor kleinere producties als commercials, maar ook voor filmtechnieken en casting. De Creative Arts Emmy Awards werden uitgereikt in Los Angeles. De ceremonie is de opwarmer voor de “grote” Emmy Awards, die 25 augustus worden uitgedeeld.

Naast Apple waren ook General Electric, Nike en Budweiser genomineerd, zij grepen net naast de titel. Bekijk de commercials die niet wonnen hieronder:

https://www.youtube.com/watch?v=K7L5QByvXOQ

https://www.youtube.com/watch?&v=RboTJOfRCwI

https://www.youtube.com/watch?&v=uQB7QRyF4p4

Reacties

5 reacties
  • Profielfoto
    karelschapie

    Ik moet er niet aan denken dat dit soort commercials in Nederland uitgezonden worden. Wat een emotionele bullcrap. Bah

  • Profielfoto
    sionschlicher

    Die reclame van Nike vond ik ook wel erg goed(y)

  • Profielfoto
    Hanky Dussen

    @karelschapie: in de VS zijn ze gek op dit soort emo/family filmpjes. Wat dat betreft is het een zeer geslaagde commercial.

  • Profielfoto
    koen

    Emotie verkoopt(y)

  • Profielfoto
    Macnido

    Er zit een fout in de commercial. Als de “opa” de pet/muts naar de filmende jongen gooit heeft hij zijn telefoon rechtop. In het filmpje is die scene liggend weergegeven.