Op zomerkamp naar de Apple Store

Door: Raymon Mens - 10 reacties

De zomervakantie is weer begonnen of staat op punt van beginnen. De kids zijn vrij van school en dus thuis. Alle tijd voor spelen, zwemmen, dagjes uit en vakantie. Wil je de creativiteit van je kind stimuleren? Stuur je kroost dan naar de Apple Store.

In de Apple Stores in Amsterdam en Haarlem wordt deze zomer een creatief zomerkamp georganiseerd voor kinderen tussen de acht en twaalf jaar. Tijdens een driedaagse workshop maken de kids hun eigen film of boek. Apple zorgt voor de deskundige begeleiding en eventueel apparatuur.

Er zijn dit jaar 2 workshops: ‘Verhalen in beeld en geluid met iMovie’ en voor het eerst een nieuwe workshop ‘Interactief verhalen vertellen met iBooks’. Bij beide workshops gaan de kids samen met Apple-medewerkers aan de slag om eerder opgenomen beelden en foto’s te een mooie verhaal te smeden. Tijdens de afsluiting van het ‘zomerkamp’ worden ouders en familie uitgenodigd om het eindresultaat van hun creatieve kroost te bekijken tijdens een presentatie.

Wanneer kinderen of ouders zelf over een iPod, MacBook of ander Apple-apparaat beschikken, mag dat gebruikt worden. Wanneer dit niet mogelijk is, geeft Apple de mogelijkheid om gebruik te maken van apparatuur in de Store. Het aantal plaatsen is beperkt en de aanmeldingen gaan hard. Aanmelden kan via de Apple-website of door op de banner hieronder te klikken.

retail_camp_hero_2x

Reacties

10 reacties
  • Profielfoto
    SvS

    Wauw wat leuk zeg!
    Zou top zijn als dit ook wordt uitgebreid naar rest van NL. (A’dam en Haarlem liggen zo een beetje naast elkaar, beetje jammer)
    Maar in elk geval een erg leuk initiatief!

  • Profielfoto
    html-junky

    @SvS Er zijn maar 2 Apple Stores in Nederland dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

    Erg leuk om kinderen creatief bezig te houden in de vakantie

  • Profielfoto
    SvS

    Idd, dat dacht ik al. In mijn ogen is het nooit logisch geweest dat de 2e in Haarlem is geopend. Utrecht was logischer geweest ivm meer centraal gelegen lokatie. Maar dat is niet aan mij.;-)

  • Profielfoto
    Applefan12345

    Toen ik de website bekeek en naar de engelse versie wou, en het /nl/ gedeelte weghaalde in de url, kwam ik een glitch tegen! Je ziet op die pagina (http://www.applersvp.com/sections/summer_camps/stores) nog de oude balk van Apple!!

  • Profielfoto
    Bandjar

    Kinderen betrekken bij marketing… Beetje MacDonalds achtig, het zal voor de kids zelf ongetwijfeld leuk zijn maar toch houd ik er niet van

  • Profielfoto
    klonic

    @ Bandjar, in dit geval moet je je kind actief daarheen sturen. Als jij thuis een Mac gebruikt, of een ander apparaat, dan kan je dat ook als marketing zien. Al heeft de ouder het dan minder goed door. Als een kind je elke dag koffie ziet drinken dan vergroot dat ook de kans dat je kind dat gaat drinken. Alles wat een ouder doet beïnvloed een kind. In dit geval kies je in ieder geval bewust voor en krijgt iedereen er wat voor terug.

  • Profielfoto
    plonserd

    Goeie marketing idd, maar ook best wel een zinvolle tijdsbesteding voor de kinderen. Dan zien ze meteen dat ze met hun iPod Touch of iPad die ze krijgen voor hun verjaardag of kerst veel meer kunnen dan enkel Angry Birds spelen:) Op die manier is het ook al iets verantwoorder om hen zo’n duur cadeau te geven (hoewel tennisles of gitaarles ook niet gratis is natuurlijk..)

    Moet volgens mij heel fijn zijn om je kinderen bezig te zien terwijl ze fotograferen, muziek maken, filmen of monteren. Aangezien de workshops gratis zijn heb je ook niets te verliezen. Goeie manier om hun creativiteit te stimuleren.

  • Profielfoto
    MacFundamentalist.nl

    Balen, had me opgegeven om gewaarschuwd te worden als het begon en geen bericht gekregen. En nu zitten de mogelijke data vol. Gelukkig had ik nog niets tegen de zoon gezegd.

  • Profielfoto
    Nora Nora

    Volgend jaar weer een kans, misschien;!

    Ik weet dat ze bij EYE ook Macs gebruiken om hun filmcursussen op te geven. Ik vind dit geen vervelende marketing. De kinderen die zich hiervoor inschrijven, daarvan hebben nagenoeg alle ouders thuis een Mac staan, dat kan haast niet anders. De ouders schrijven de kinderen namelijk in.

    Natuurlijk raken de kinderen door deze cursus meer gewend aan Apple, maar goed, ze zullen het vooral ook heel leuk hebben, dat kan je wel aan Apple overlaten;-)

    Ouders kiezen hier al of niet voor. Idem hockey, voetbal, paardrijden, etc. En ja, dit wordt door een commercieel bedrij pf georganiseerd, maar om negen van de tien sportvelden staat ook reclame, etc. Het kan ook juist goed zijn dat kinderen hiermee om leren gaan, zijn ze er later ook weer beter tegen opgewassen:smile:

    Hoe dan ook, het lijkt mij een fantastische ervaring voor mijn kinderen, wanneer ze iets groter zijn:) En dan kan mams lekker even broodnodige andere zaken doen;)

    Zo is er nu van Olympus ook een leuke en fantastische playground in Amsterdam (Spuistraat, achter de AH), heel leuk om met je kinderen heen te gaan, niet commercieel, en je krijgt aan het einde van de rit een kaartje met je foto’s mee

    http://photographyplayground.olympus.de/nl

  • Profielfoto
    Jan David Hanrath

    Test om te reageren uit de app