iPad-Bentley promo gefilmd met iPhone

Heb jij nog driehonderdduizend euro in een oude sok zitten en wil je jezelf eens goed verwennen? Misschien is de nieuwe Bentley Mulsanne dan een idee. De ultra-luxe limousine is het nieuwe paradepaardje van de Britse autobouwer. Ondanks zijn klassieke lijnen gaat er een boel technologie schuil achter al het aluminium, leer en hout. De Mulsanne wordt standaard geleverd met twee volledig geïntegreerde iPads met toetsenbord voor business en pleasure op de achterbank.

De designkeuzes bij het ontwerp van de Mulsanne én de beslissing om de auto van iPads te voorzien is door Bentley uiteengezet in een gelikte video. Onder het mom van ‘practice what you preach’ is het filmpje zelf volledig opgenomen en gemonteerd met iOS-apparaten. De 4-minuten durende video is in New York City opgenomen met alleen iPhone 5s-en als camera. Natuurlijk is er wel wat hulp omheen gebouwd in de vorm van extra lenzen, mechanisch-gestabiliseerde rigs, dollies en cranes. Volgens de makers zijn de gefilmde beelden vervolgens gemonteerd in iMovie op de iPad. Het resultaat mag er wezen.

Bentley is niet de eerste die de potentie van de iPhone als videocamera inziet. Rond de introductie van de iPhone 5s besloot het modehuis Burberry al de modeshow voor hun nieuwste collectie volledig met iPhones te filmen. Apple vierde zelf het 30-jarig bestaan van de Mac door in één dag over de hele wereld cameraploegen met iPhones op pad te sturen. Tot slot gebruikte de deze week overleden regisseur Malik Bendjelloul zijn iPhone om de missende shots te maken voor zijn Oscar-winnende film Searching for Sugar Man. In Nederland zagen cameraman Johan Dijkstra en MacFan-hoofdredacteur Ferry Piekart al eerder de kracht van het kleine cameraatje.

Heb jij al een meesterwerk geschoten met je iPhone?

Reageer op artikel:
iPad-Bentley promo gefilmd met iPhone
Sluiten