Apple gaat duidelijkere feedback op kaartproblemen in Maps geven

4 reacties

Bij een kaartendienst kan het altijd voorkomen dat een kaart niet klopt. Onduidelijke bedrijfsdata of veranderingen aan wegen zijn enkele oorzaken. Apple heeft in Apple Maps een systeem ingebouwd waarmee gebruikers dit soort problemen kunnen melden.

Momenteel is het na het melden van een probleem maar gissen of en wanneer het opgelost is. Apple wil hier verandering in brengen en test een systeem waarbij een pushnotificatie verzonden wordt als een gemeld probleem met Maps opgelost is. Een bezoeker van MacRumours merkte de nieuwe functionaliteit op en stuurde screenshots. 

“Het door u gemelde probleem is opgelost”

Het lijkt erop dat Apple de functionaliteit gefaseerd aan het uitrollen is, wij konden de aanwezigheid nog niet verifiëren. Het is ook mogelijk dat de feedback op gemelde problemen eerst in de VS wordt geactiveerd. Het melden van een probleem in Apple Maps is al sinds de eerste versie van Apple’s kaartendienst mogelijk. Naast feedback van gebruikers wordt er ook gewerkt met lokale ‘Ground Truth Local Experts’ die voornamelijk in grote steden de accuraatheid van de kaarten controleren.

Reacties

4 reacties
  • Profielfoto
    THX-1138

    Zal waarschijnlijk weer een functionaliteit zijn die o.a. voor Nederland na twee maanden weer ingetrokken wordt. Net zoals two factor authentication voor iCloud. O ja, en Siri hebben we hier ook nog niet. O ja, iTunes Radio hebben we hier ook nog niet.

    BTW. In mijn eigen dorp alleen al zitten, zover ik kan zien, vier bedrijven op de verkeerde plek in Apple Maps.

    Apple gaat het nu nog goed, maar ik vermoed dat tegen de tijd dat Apple’s spaceship in Cupertino is gebouwd, de wereld er voor Apple compleet anders uitziet.

    Apple is simpelweg een bedrijf dat te traag of niet reageert op de wereld om haar heen.

  • Profielfoto
    csteelooper

    Ben je uit bed gevallen of zo? Ruzie gemaakt met je vrouw? Dit soort functies (feedback na probleemrapportage) is echt een heel ander verhaal dan een meer complexe zaak zoals iTunes Radio (BUMA/STEMRA en andere rechthebbenden), of Siri. Toegegeven: de tweestapsverificatie voor iCloud en andere online Apple diensten zou al láng geregeld moeten zijn.Maar om zoiets nu meteen te vergelijken met marktgebonden functies gaat me een beetje ver…

    @raymon: accuraatheid —> accuratesse… Staat wat netter… Verder een mooi verhaal!

  • Profielfoto
    Ro_Datsun

    Ik heb het melden al lang opgegeven.. Helemaal toen Google met een nieuwe app kwam:)

  • Profielfoto
    csteelooper

    @Ro_Datsun: dat had je dus niet moeten doen hè… Nu blijft er helemaal niemand meer over die fouten meldt!:P