Lucas Raggers
Lucas Raggers Nieuws 3 februari 2014

30 jaar Apple creativiteit in 1 filmpje

Zo schaars als Apple zich normaal gesproken uit over haar verleden, zo glorieus werd de afgelopen week het 30-jarige jubileum van de Macintosh gevierd. De voorpagina van de website van Apple stond een aantal dagen helemaal in het teken van de Macintosh uit 1984 en de Macs die daarop volgden. Vandaag voegt Apple er een bijzonder filmpje met de titel ‘1.24.14’ aan toe.

Op de gedenkwaardige 24e van januari stuurde Apple 15 film crews erop uit om over de hele wereld shot te maken van bijzondere wijzen waarop Apple producten worden ingezet. Normaliter zet Apple Arri camera’s in voor haar promotiefilmpjes, maar dit keer moesten de filmcrews het doen met de iPhone 5s. Nadat zij op de hele wereld hun shots hadden gemaakt, was het de taak aan Jake Scott (zoon van Ridley Scott, maker van de beroemde 1984 reclame) om uit de 70 uur een mooi eerbetoon te maken. Op een Mac.

Het is opvallend dat Apple er niet voor gekozen heeft om dit filmpje te tonen tijdens de Super Bowl. In plaats daarvan werd het filmpje de morning after op Apple.com gezet. Vindt Apple 1 miljoen euro voor een reclame op het belangrijkste prime time moment van de Amerikaanse televisie té veel?

http://www.youtube.com/watch?v=zJahlKPCL9g

Reageer op artikel:
30 jaar Apple creativiteit in 1 filmpje
Sluiten