Apple wéér nagedaan, maar niet door Samsung

19 reacties

Good artists copy, great artists steal. Zo moet Universal Orlando Resort ook gedacht hebben toen men op zoek was naar een idee voor een nieuwe commercial om het pretpark aan te prijzen. Niets bleek makkelijker dan een ‘Samsungetje’ doen en het goede voorbeeld van Apple te volgen.

Apple maakte voor de feestdagen van 2013 een hartverwarmende commercial. Hierin lijkt een jongen tijdens de familie-activiteiten erg afwezig en alleen maar druk zijn telefoon. Uiteindelijk blijkt de jongen bezig geweest te zijn het geheel te filmen en heeft hij er een prachtige iMovie-compilatie van gemaakt. Universal heeft dit idee simpelweg overgenomen en in een pretpark-setting gestopt. Check de schaamteloze kopie na de break.

Universal Orlando Resort; Best vacation ever

Apple; Misunderstood

(Via: Electronista)

Reacties

19 reacties
  • Profielfoto
    sionschlicher

    Hahaha dit is wel heel erg gekopieerd… Maar ze gebruikt wel een iPhone (volgens mij) om alles te filmen;)

  • Profielfoto
    Sandermrt

    Wouw, zo zie je maar weer hoe snel je zo’n mooie reclame als die van Apple kan verpesten…
    Is er geen regelgeving voor dit soort dingen: plagiaat op reclames?

  • Profielfoto
    Pim Hienkens

    Ik denk ook dat het een iPhone is die ze gebruikt en daarom vind ik het totaal toelaatbaar. En wat de kwaliteit betreft, ze is eigenlijk toch pas dertien.

  • Profielfoto
    MelvinCornelissen

    Mooi toch!

  • Profielfoto
    THX-1138

    De les die we er uit leren is dat we ons eigen plezier eigenlijk vergallen – we ons afzonderen – door het plezier van andere vast te leggen….. door een rottelefoon.

  • Profielfoto
    ro_me

    Beide reclames zijn achterlijk! Mijn dochters konden hun gsm uit de w.c. vissen als ze zo rond liepen op vakantie.

  • Profielfoto
    truckdiver

    Goed gezien,zo wordt de reklame meer besproken dan een orginele/eigen reklame!
    Dat is de bedoeling,anders hadden we hier waarschijnlijk niet vh resort gehoord…
    Niet dat ik er naartoe zou gaan!

  • Profielfoto
    Targaryen

    Tja, geïnspireerd op … gekopieerd van… Beiden vind ik weer zo overdreven ‘feel good’ zoals we van de Amerikanen gewend zijn.

  • Profielfoto
    MauritsBD

    Beide reclames zijn achterlijk! Mijn dochters konden hun gsm uit de w.c. vissen als ze zo rond liepen op vakantie.

    Haha, na deze reactie mis ik de “vind ik leuk” knop.. Vind het zo asociaal om de hele dag zo met je mobiel rond te lopen. Leuke film of niet, tis gewoon niet gezellig:)

  • Profielfoto
    ernst.

    Jongens ga eens allemaal lekker janken dat Apple wordt nagedaan. Apple doet het ook dus boeie. Beetje van twee dieven die iets willen stelen en dan blijkt dat er 1 iets eerder was dan de ander.

    Kleuterig gedoe. Zorg maar dat wij niet meer van die half fabrikaten krijgen op telefoon gebied en de Pro gebruikers eens fatsoenlijk op hun wenken bedient worden i.p.v al die studentikoze gadgets met hun veel te hoge prijzen en mediocre onderdelen.:roll:

  • Profielfoto
    essiw

    Wat ik mij afvraag, is waarom omt nu niet rapporteert over de updates voor iWork’s… op iOS en OSX… dat was vroeger het nieuws waar ik hier voor kwam. Jammer…

    On topic: het maakt het mij totaal niks uit of bedrijven reclame strategieën van elkaar stelen, laat ze maar lekker:P

  • Profielfoto
    Mac Daddy

    Sorry hoor, maar ‘Samsungetje doen’? Want Samsung is het enige bedrijf wat kopieert? Kom op zeg. Ook bij Apple zelf zijn er genoeg voorbeelden.
    Het is een kopie ja, maar wat ze niet bereikt hebben en Apple bij mij wel lukte is de brok in de keel.
    En eerlijk. Apple heeft hoogstwaarschijnlijk het idee voor de eigen commercial ook niet bedacht. Misschien ook wel, maar het wordt meestal uitbesteedt.

  • Profielfoto
    1984
  • Profielfoto
    MEEUW

    top post ! @1984 hahaha dus apple kopieer weer. Daar gaat het telegraaf bericht zonder research :D.

  • Profielfoto
    Raymon

    Hmm. De enige overeenkomst tussen de commercial die 1984 aanhaalt (deze: http://www.youtube.com/watch?v=sL7l0E-HwA8) en de twee commercials in het bericht is dat er in die van 1984 één keer een selfie-moment voorkomt.

    De muziek is anders, de stijl is anders, het thema “afwezig door mobieltje” wordt geheel niet gebruikt. Hoe zou de Apple-commercial daar dan precies een afgeleide van zijn?

  • Profielfoto
    ArMac

    Die commercials kloppen allebei niet. Telefoons worden continu in partrait stand gehouden. Toch is zowel de film van Apple als de foto’s van universal in landscape…

  • Profielfoto
    MEEUW

    Hmm. De enige overeenkomst tussen de commercial die 1984 aanhaalt (deze: http://www.youtube.com/watch?v=sL7l0E-HwA8) en de twee commercials in het bericht is dat er in die van 1984 één keer een selfie-moment voorkomt.

    De muziek is anders, de stijl is anders, het thema “afwezig door mobieltje” wordt geheel niet gebruikt. Hoe zou de Apple-commercial daar dan precies een afgeleide van zijn?

    Ja dat komt omdat ik weer geen research heb gedaan en van 1984 uit ging dat dat wel goed zat…. beetje jammer van mij #fail

  • Profielfoto
    1984

    MEEUW, je moet de berichtgeving op OMT en mijn reactie erop niet te serieus nemen, dit is onbedoeld gratis reclame voor Universal Orlando Resort.

  • Profielfoto
    Micha Mols

    Beide kinderen houden hun telefoon in portrait ipv landscape. En het resultaat is wel in landscape. Portrait mode video’s zouden verboden mieten worden. Zo irritant.