Apple Store Haarlem onder grote belangstelling geopend

Door: Raymon Mens - 93 reacties

Zaterdagochtend is onder grote belangstelling de Haarlemse Apple Store officieel geopend. Voor de gelegenheid verzamelden zich zo’n 350 fans en nieuwsgierige Haarlemmers zich voor de deuren van de winkel. De eerste bezoeker die naar binnen mocht was Floris, hij is 12 en kwam samen met zijn vader vanuit Zeist.

Zoals altijd vormden de medewerkers een erehaag en werden de eerste bezoekers onder luid applaus binnengelaten. Voor de eerste duizend bezoekers was er ook nog een speciaal t-shirt dat gratis wordt uitgereikt bij binnenkomst. Meer foto’s en video’s na de break.

De Haarlemse Apple Store bevindt zich aan de Grote Houtstaat 99 in het centrum van de stad. Shoppen kan er zeven dagen per week, op donderdag is het koopavond. Naast de officiële Apple store, bevindt zich in Haarlem enkele straten verderop ook nog een iCentre-winkel. Dit is een Apple Premium Reseller en geen officiële Apple Retail Store. Naar verluidt zal deze winkel in 2014 verdwijnen uit de Haarlemse binnenstad.

Haarlemmers kopen iPhones, MacBooks, iPads en meer voortaan direct in een officiële Apple Retail Store.
De Genius Bar bevindt zich in het achterste deel van de winkel.
De Genius Bar bevindt zich in het achterste deel van de winkel.
binnen2
Aan accessoires ook in de Haarlemse winkel geen gebrek.
Hoesjes, covers, EarPods en meer.
Hoesjes, covers, EarPods en meer.
binnen1
De winkel mist de kenmerkende glazen trap en een tweede verdieping, maar is wel vrij diep.
De eerste 1000 bezoekers kregen een exclusief t-shirt.
De eerste 1000 bezoekers kregen een exclusief t-shirt.

Reacties

93 reacties
  • Profielfoto
    Maced.2

    Tja…als of we dat nog niet wisten !

  • Profielfoto
    Janjans

    Ssssst…..

    Behold, the old has passed away, the new has come.

  • Profielfoto
    UtregCity

    Mooi, op naar de vlgde store!:-)

  • Profielfoto
    Dick de Roos

    Rode shirts i.p.v. blauw?
    En waar is de witte indeling gebleven?
    Om nog maar te zwijgen van de glazen trap!:evil:

  • Profielfoto
    ramrod

    > Om nog maar te zwijgen van de glazen trap!

    Waar is een glazentrap voor nodig , alles is gelijkvloers:cool:

  • Profielfoto
    Swiftly

    Rode t-shirts was vast even boor wasted van de Gemeente, stele the rode rakkers bij de Gemeente. Haarlem is (helaas) een PvdA stad.

  • Profielfoto
    Swiftly

    Sorry, mijn Engels stond aan en heeft de tekst beetje onleesbaar gemaakt.
    Ik bedoelde te zeggen dat het vermoedelijk een voorwaarde was van de gemeente Haarlem.

  • Profielfoto
    Basket Case

    De rode shirts zijn voor de decembermaand. De medewerker die ik sprak was er zelf ook verbaasd over dat ze in rood open gingen, maar was er ook wel blij mee, omdat het ongebruikelijk is.

  • Profielfoto
    Lucas // ლუკას

    Weer een nieuwe batch Applemedewerkers die details kunnen lekken naar OMT:grin:

  • Profielfoto
    ramrod

    Dat debiele geklap van het robot personeel als je een winkel inloopt …. hoe zo gehersenspoeld ….

  • Profielfoto
    reporterdavid

    Sjonge jongen. Wat een gedoe. Mensen word hier echt verhoogd omdat ze een winkel instappen. Begrijp me niet verkeerd, het is fijn voor de Haarlemmers dat ze een Apple Store hebben, maar ik vind dat geklap voor die mensen echt overdreven…

  • Profielfoto
    THX-1138

    De fotograaf van de artikelfoto’s was klaarblijkelijk een trotse bezitter van een Apple Quicktake camera.:evil:

  • Profielfoto
    poing

    Als ze niet klappen worden ze ontslagen.

  • Profielfoto
    bartvdv

    En ze zullen allemaal wel gezongen hebben voor ze de kerk uitgingen.

  • Profielfoto
    eugy

    Wat een overdreven gedoe. Waar is die Hollandse nuchterheid toch!! Weet niet wat ik erger vind: het debiele geklap en de achterhaalde erehaag of het schenken van aandacht aan dit soort onzin.

  • Profielfoto
    Janjans

    @eugy Of het geërgerd en negatief reageren erop?

    Het is ook gewoon een vorm van entertainment en bevestiging. Anderen gaan bijvoorbeeld naar een beauty-gebeuren en worden verteld hoe mooi ze zijn en hoeveel mooier ze worden met deze en deze en deze producten, dit alles met grote glimlachen en vriendelijke stem en woorden. Mensen beleven er ook veel plezier aan.

    Idem wanneer je uit eten gaat, bediend wordt en bevestigd wordt. Of wanneer je naar de golfclub gaat en daar door alle medewerkers begroet wordt en gerespecteerd wordt. Of wanneer je naar sommige kledingwinkels gaat, of ergens een kop koffie haalt, overal vindt het in meer of mindere mate plaats.

    Dat het steeds meer wordt, en in de ogen van velen overdreven, heeft volgens mij deels te maken met een veramerikaniseren van delen van de samenleving. En wat nu het al of niet vervelende is, dergelijke vormen van manipulatie werken gewoon. Dat er hier in NL in voorbije dagen minder spraken van was en men hiervoor minder vatbaar was, is slechts een teken van de tijd. De curve gaat nu weer een andere kant op. De rit uitzitten en hopen op het beste en je eigen geestesgesteldheid vooral in de gaten houden is in mijn ogen vooral dat wat je kan doen. En natuurlijk een Mac kopen wanneer je deze nodig hebt!

  • Profielfoto
    IcyDragon68

    Ken nie wachten op de Haagse. Ik ga sowieso een shirt scoren!!!!

  • Profielfoto
    Hydræ

    Leuk pandje aardige locatie, maar kan nog niet echt de toegevoegde waarde zien. Net als dat er een Starbucks zou zitten ter vergelijking. Het heeft voor mij nog niet de echte wow factor.

  • Profielfoto
    celie

    Twee stores binnen een straal van 18 km? Het lijkt blokker wel.

  • Profielfoto
    UtregCity

    Aan alle azijnplassers; ik loop liever een winkel binnen waar ze nog voor je klappen, dan tegen chagrijnige smoelen aan te moeten kijken en de winkel uitgekeken te worden, zoals meestal gebruikelijk is bij de Nederlandse middenstand…:twisted:

  • Profielfoto
    polansky

    @UtregCity – Anderen uitmaken voor Azijnpisser en zelf lopen te zeiken tegen middenstanders -> Kijk eerst eens naar jezelf, dan zie je dat je zelf de grootste plasser van allemaal bent!

  • Profielfoto
    KarelWillem

    “Mag ik me even voorstellen….?” Dat hoor je alleen als je bij een autodealer binnen staat, en ze denken dat je minimaal 15.000 euro komt uitgeven.

    :)

    Ach, iedereen moet het aanvoelen zoals hij of zij dat wil toch.
    Ik vind dat enthousiasme wel verfrissend in ieder geval.

  • Profielfoto
    starlette

    Krijgt ie nou ook een phone ofzo, en ze stonden ook met een stapel dozen in de erehaag?

  • Profielfoto
    KarelWillem

    In die dozen zaten de doosjes met T-shirts.
    Dat is wereldwijd bij openingen het vaste ritueel.

    En nee; je krijgt geen iPhone als je als eerste bent.
    Wel een hand van de manager.;)

  • Profielfoto
    Twitfix

    valt me op dat ze geen ipad airs hebben liggen naast en voor de producten:P

  • Profielfoto
    Accountkiller

    Dat debiele geklap van het robot personeel als je een winkel inloopt …. hoe zo gehersenspoeld ….

    Daarom zou ik er ook niet heengaan, overdreven en totaal niet gemeend.

  • Profielfoto
    Dick de Roos

    > Om nog maar te zwijgen van de glazen trap!
    Waar is een glazentrap voor nodig , alles is gelijkvloers:cool:

    Dat bedoel ik!:wink:

  • Profielfoto
    GrannySmith

    Moderne religie. Consumentisme ten top. Iedereen is een individu maar wil toch ergens bij horen. Vroeger was dat de kerk; tegenwoordig een merk. Scheelt maar 1 letter dus wat maakt het uit.

    Vreselijk dit.

    Zo Amerikaans, zo plat.

  • Profielfoto
    Bento

    Ach, ach, ach, ach ,ach. Wat bestaan er toch een in en intrieste mensen.

  • Profielfoto
    ramrod

    > Ik vind dat enthousiasme wel verfrissend

    Ja als het spontaan zou zijn maar dit is een kunstje wat ze hebben geleerd wat ze nu mogen opvoeren , ik vind het griezelig en eng .

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Ben je er bij geweest? Heb je met de mensen gesproken?

    Ja? Dan weet je dat ze er zelf in meegaan.
    Nee? Dan heb je geen idee waar je het over hebt.

    Wat bestaan er toch een in en intrieste mensen.

    Ja, inderdaad.

    ;)

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Een kleine – volgens velen uiterst zielige:) – impressie van de opening:

    http://youtu.be/j7-wtolIezs

  • Profielfoto
    goulashkanone

    Dat debiele geklap van het robot personeel als je een winkel inloopt …. hoe zo gehersenspoeld ….

    I.d.d. wat een flauw overdreven Amerikaans gedoe.
    Dan voel je je als klant toch niet echt serieus genomen.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Het is een feestelijke opening liefje.:)

    Geen doordeweekse maandag bij een doorsnee resellertje.

    Feestelijk weet je wel. Ach… Nee, dat weet je niet natuurlijk.
    En met jou zijn er een heleboel die niet echt meer weten wat dat woord betekent.

  • Profielfoto
    Bento

    Een feest omdat er een winkel open gaat? Dan heb je echt een heel zielig bestaan.

  • Profielfoto
    starlette

    Eigenlijk moeten we over de “nabeschouwing” niet te lang focussen, maar het verbaast me enorm hoe mensen op de OMT draadjes hier altijd lopen te zeiken op de reactie als mensen lol hebben in producten of events.
    En lol en plezier daar geeft iedereen een eigen draai aan, moet toch gewoon kunnen lijkt me. Als je je hier al druk over gaat maken dan heb je een aardige dagtaak om niet te vervallen in een oppersjaggo! ;-)

  • Profielfoto
    mrchablis

    Consumenten behandelen als debielen met de bedoeling ze leeg te zuigen, echt Apple. Maar ik geloof wel dat het werkt, er zijn genoeg debielen en fanboys die er mee weglopen.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Haha. Wat is er aan de hand met de mensheid?
    Zijn we nu echt zo ontzettend aan het verzuren?
    Of is het maar een heel klein groepje die sowieso de lol van het leven niet helemaal meer ziet?

    Een feest omdat er een winkel open gaat? Dan heb je echt een heel zielig bestaan.

    .
    Het is net iets minder zielig dan de hele dag op een forum iedereen te zitten afzeiken.

  • Profielfoto
    starlette

    Of is het maar een heel klein groepje die sowieso de lol van het leven niet helemaal meer ziet?

    Hou het daar maar op vandaag KarelWillem

  • Profielfoto
    Basket Case

    Leuke impressie KarelWillem. Ben zelf te lui om te filmen en foto’s te maken (of beter: beleef het liever langs de lens ipv er doorheen:) ), dus tof als iemand anders wel de moeite neemt.

    En ja, het openen van een winkel mag van mij zeker feestelijk plaatsvinden. Natuurlijk doet Apple dat op een belachelijk overdreven Amerikaanse manier. Maar het is wel een leuke overdreven Amerikaanse manier. Het personeel, weliswaar opgezweept door iemand wiens werk het is mensen op een dergelijke manier op te zwepen, is oprecht enthousiast. Ze hebben een lang traject afgelegd als voorbereiding van hun werk en deze opening en zijn erg blij dat het nu echt gaat beginnen.

    Verder is het altijd gezellig in de rij bij dit soort gelegenheden. Je ontmoet er altijd leuke mensen. KarelWillem, ik heb geen idee hoe je er uitziet, maar wat mij betreft tot de volgende in Den Haag!:)

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Dat is een mooie samenvatting BC.

    En als iemand maar even de moeite neemt met het personeel te praten (dat doen die zure appeltjes hier natuurlijk niet, want ze komen niet eens), dan weet je i.d.d. dat deze mensen voor het overgrote deel oprecht blij en enthousiast zijn.

    Oké, het is soms net Disneyland.:) En die magie snappen mensen ook vaak niet.
    Geen probleem natuurlijk. Je wordt allemaal blij van iets anders.

  • Profielfoto
    zepkleiker

    Tuurlijk mag zoiets feestelijk zijn. Maar dit is niet feestelijk. Iedereen wordt onthaald alsof ie hét medicijn tegen kanker heeft uitgevonden. Blijkbaar moeten we dat normaal vinden, want anders zijn we azijnpissers die niets beter te doen hebben dan ‘de hele dag mensen afzeiken’. Logica.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Je moet niks.:)

    Ik persoonlijk hou bijvoorbeeld niet zo van asperges, maar er zijn duizenden mensen die er speciaal voor naar een restaurant gaan als de nieuwe oogst er is.

    Fijn toch, als die mensen daar van genieten?

  • Profielfoto
    RTM85

    Wat een lelijke Amerikaanse praktijken. Noem me een nuchtere Hollander, noem me een zeikert, maar is toch een beetje raar of niettan? Ik zou me toch een beetje embarressed voelen als ik een medewerker was van de Store:P

  • Profielfoto
    The Redesigner

    Bah, ik heb zo’n hekel aan die overdreven Apple Store openingen…

    En Floris, niet vergeten iedere avond te bidden voor Steve Jobs hé!

  • Profielfoto
    GeenMorgenrood

    Om even tegen het negativisme in te gaan…

    1) Er is geen enkel winkelconcept dat zo goed draait als de Apple Retail Store. Als u hier een negatieve mening aan overhoudt weet u duidelijk niet wat verkoopt.

    2) Ja, deze ligt in de buurt van de ARS in Amsterdam waar het uitermate druk is. Dit zal een mooie ontlasting worden en een verdere stap van het belang van Nederland voor Apple.

    3) Ik doe wat ik doe met plezier omdat ik sta voor wat ik doe. Ik kan me voorstellen dat als je Apple producten verkoopt in een van Apple’s eigen winkels dat je enthousiast bent om je te bewijzen om te laten zien wat je kunt. Het enthousiasme van de medewerkers lijkt me daarmee eerder oprecht dan gespeeld.
    En ja, wellicht is het niet zo nuchter als we hier in Nederland gewend zijn, maar een stuk beter dan het chagrijn dat dagelijks op dit forum te vinden is.

    Oh, en RTM85, je bent inderdaad een zeikerd. Misschien moet je iets gaan doen met je leven waar je in gelooft; komt het enthousiasme van zelf. En als dat niet helpt en je krijgt hem echt nergens van omhoog, dan heb je hier op onemorething wel je plek gevonden, ja.

  • Profielfoto
    maconly

    Wow een t shirt.

  • Profielfoto
    maconly

    Ik koop m’n apple zooi wel bij een reseller meestal een betere prijs en langere garantie.

  • Profielfoto
    Apple inc

    Apple store Rotterdam 

  • Profielfoto
    Scriptkipje

    @KarelWillem wat een leuke verrassing dat filmpje! Was zelf helemaal vergeten te filmen.
    Ik vond het best feestelijk en erg gezellig in de rij, het Applepersoneel was heel attent met het uitdelen van paraplu’s (hoewel het maar drie druppels regende). Beetje gemiste kans van die hamburgerketen want had zin in koffie.;-)
    Wat mij betreft ook tot de volgende in Den Haag!

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Ik sluit me aan bij de zogenaamde ‘azijnpissers’ (ja, zelfs bij eugy).

    Ik vind het ook behoorlijk triest, al vind ik het niet per se Amerikaans. Je kan het wel allemaal op één cultuur afschuiven, maar kennelijk doen wij het net zo goed. Heeft niet zo heel veel met Amerika te maken.

    Er is geen enkel winkelconcept dat zo goed draait als de Apple Retail Store. Als u hier een negatieve mening aan overhoudt weet u duidelijk niet wat verkoopt.

    Dat valt echt wel mee. Het concept draait alleen maar goed omdat de mensen hun producten willen hebben. Weleens in een Windows store geweest? Die zijn er ook, maar daar staan de medewerkers de hele dag op de Kinect te spelen omdat er niemand komt.

    Persoonlijk vind ik de Apple Store geen enkele toegevoegde waarde hebben. Zoals ik al weleens eerder heb verkondigd, is het personeel vaak onwetend en de producten ken ik inmiddels wel (en hopelijk iedereen op dit forum). Snap dus ook het enthousiasme niet…

  • Profielfoto
    KarelWillem

    …Beetje gemiste kans van die hamburgerketen want had zin in koffie. ;-)…

    .
    Haha. Wij dachten hetzelfde.

    Daar hadden ze veel goodwill mee kunnen kweken. Maar nee hoor.:)

  • Profielfoto
    GeenMorgenrood

    Dat valt echt wel mee. Het concept draait alleen maar goed omdat de mensen hun producten willen hebben. Weleens in een Windows store geweest? Die zijn er ook, maar daar staan de medewerkers de hele dag op de Kinect te spelen omdat er niemand komt.

    Nee, dat valt niet mee. Apple biedt haar producten ook aan via de Online Store, maar mensen kopen massaal in de Apple Retail Stores. Simpelweg dat u het succes van de Retail Stores niet begrijpt betekent niet dat de waarde er niet is. Er is geen enkele winkel die meer succesvol is dan de Apple Retail Store. En nee, ik ben nog nooit in een Windows Store geweest, begrijp ook niet wat dat hiermee te doen heeft.

    Persoonlijk vind ik de Apple Store geen enkele toegevoegde waarde hebben. Zoals ik al weleens eerder heb verkondigd, is het personeel vaak onwetend en de producten ken ik inmiddels wel (en hopelijk iedereen op dit forum). Snap dus ook het enthousiasme niet…

    Heb ik een Apple Retail Store nodig? Nee. Zal ik er iets aan hebben om er binnen te stappen? Nee. Betekent dat dat het geen toegevoegde waarde heeft? Dat denk ik niet; zeker niet gezien het succes ervan.
    Met betrekking tot onwetendheid, dat durf ik niet meteen te onderschrijven. Het lijkt mij dat Apple in mensen investeert voor zover nodig. Het heeft weinig zin voor een verkoper op de iPad afdeling te weten hoe hij via de Recovery partitie de root gebruiker aanzet. Een Mac Genius hoeft niet te weten welke docks eventueel compatibel zijn met een iPhone case.
    Heeft weinig te doen met onwetendheid. In mijn ervaring valt het reuze mee met onwetendheid en kunt u, met een beetje geduld, iemand voor u krijgen die er wel het fijne van weet. Mijn ervaringen met de geniuses en hun management is ronduit positief.

    En ja.. Geld verdienen dat het doet. Het is niet voor te stellen hoeveel geld Apple verdient met haar Apple Retail Stores. U zou in generaties moeten denken als het gaat over ‘hoevele jaren hoef ik niet te werken als ik dat geld zou hebben’. In dit draadje gaat het mijn inziens dan ook minder om azijnpisserij als die andere goede Oud-Hollandse traditie: jaloezie.

  • Profielfoto
    semen

    Ik was twee weken terug in de apple store op 5th avenue en toen ik na twee dagen terug kwam om mijn iphone op te halen, waar ik eerder met een verkoper over gesproken had, sprak deze zelfde verkoper mij met mijn voornaam aan en vroeg of ik nog steeds een zwarte 16g wilde. Ik was stom verbaasd. Kom daar maar eens om wanneer je bij een willekeurige nederlandse winkel binnenkomt.
    Ik zit thuis te klappen als er weer een apple store geopend word..

  • Profielfoto
    sedikit

    Wel verfrissend. Eindelijk begint er een kentering te komen in het blinde gedweep met alles wat Apple betreft. Zo ook dit zoveelste religieuze openingsritueel. Een aantal reacties hierboven zouden een jaar geleden meteen de grond ingeboord zijn, en zou men meteen beschuldigd zijn van Apple-bashen. Blasfemie! Ik verafschuw dit soort hosannah openings-gedoe. Het gaat gewoon om je geld(dat wordt gemakshalve wel eens vergeten).Ter vermijding van ieder misverstand (dat blijkt steeds nodig te zijn): ik vind mijn iMac en iPad fantastisch!

  • Profielfoto
    koen

    Leuk voor Haarlem! Jammer dat ik zo ver weg woon, anders was ik zeker langsgekomen.

  • Profielfoto
    Tykoen

    Ben even gaan kijken. Vergat het adres, dus even zoeken op mijn iPhone in “Kaarten” NIET te vinden! Toen even gezocht op Google maps.. en gelukkig hij die vindt de Apple store wel!

  • Profielfoto
    MoNdO GeNeRaToR

    Wel verfrissend. Eindelijk begint er een kentering te komen in het blinde gedweep met alles wat Apple betreft. Zo ook dit zoveelste religieuze openingsritueel. Een aantal reacties hierboven zouden een jaar geleden meteen de grond ingeboord zijn, en zou men meteen beschuldigd zijn van Apple-bashen. Blasfemie! Ik verafschuw dit soort hosannah openings-gedoe. Het gaat gewoon om je geld(dat wordt gemakshalve wel eens vergeten).Ter vermijding van ieder misverstand (dat blijkt steeds nodig te zijn): ik vind mijn iMac en iPad fantastisch!

    Inderdaad. Iedere keer als ik zo’n opening zie, dan schaam ik mij dat ik een Mac heb.

  • Profielfoto
    Janjans

    Ach ja, het is een nieuw team, hebben natuurlijk ook enkele sessies met elkaar gehad en zijn denk ik ook allemaal echt blij dat ze een baan hebben! Natuurlijk willen ze een uitbundige opening van hun nieuwe werk!

    Ik ga er persoonlijk ook niet naartoe, en ik begrijp ook wel dat sommigen misschien wat plaatsvervangende schaamte ervaren, maar om mensen nu te gaan veroordelen, af te zeiken, etc., daar zie ik nu ook weer niet het nut van in. Verder zou ik het erg waarderen wanneer @The Redesigner de laatste zin van zijn post verwijderd.

  • Profielfoto
    Zakske

    Om even tegen het negativisme in te gaan…

    1) Er is geen enkel winkelconcept dat zo goed draait als de Apple Retail Store.

    Dat is omdat een Apple Premium Reseller een paar procent verdient op een iPhone, en de Apple Retail Store op exact hetzelfde product 35% winst maakt.

  • Profielfoto
    Tee Loo

    Ik snap een hoop mensen hierboven niet: negatief zijn om een opening van een Apple Store.
    Skip deze post dan en ga de volgende lezen.
    Een hoop winkelketens zijn net zo gedreven door commercie. Bij Apple heb je er ten minste zelf ook deels profijt van: vriendelijke medewerkers, fijne winkel, hands-on zo veel je wilt.
    Een hoop brand-shops kunnen daar een voorbeeld aan nemen.

    Leuke opening en Haarlem is al zo’n leuke stad.

  • Profielfoto
    Janjans

    @KarelWillem Zie nu net je filmpje, leuk gemaakt! Wat me opviel was dat er een helemaal glazen voorwand is met het appeltje erin verwerkt. Dit was mij eerder nog niet opgevallen. Dat geeft de store meer een uitstraling die een beetje te vergelijken enkele grote stores in andere landen.

  • Profielfoto
    GeenMorgenrood

    Om even tegen het negativisme in te gaan…

    1) Er is geen enkel winkelconcept dat zo goed draait als de Apple Retail Store.

    Dat is omdat een Apple Premium Reseller een paar procent verdient op een iPhone, en de Apple Retail Store op exact hetzelfde product 35% winst maakt.

    Nee, ik heb het niet over Apple Resellers of Premium Resellers. Een voorbeeld:

    http://allthingsd.com/20130520/apple-retail-stores-rack-up-record-revenue-per-customer/

  • Profielfoto
    Accountkiller

    Nu Groningen nog:)

  • Profielfoto
    hendrik ijzerbroot

    Twee stores binnen een straal van 18 km? Het lijkt blokker wel.

    Nee, t’Kruidvat:

  • Profielfoto
    hendrik ijzerbroot

    Wat een lelijke Amerikaanse praktijken. Noem me een nuchtere Hollander, noem me een zeikert, maar is toch een beetje raar of niettan? Ik zou me toch een beetje embarressed voelen als ik een medewerker was van de Store:P

    En ik als klant. Want ook al ben ik een Apple gebruiker van het eerste uur, mij zien ze niet in de rij staan hoor.

    Toen de eerste werd geopend kon het nog wel, maar daarna wordt het toch echt een circus.

  • Profielfoto
    hendrik ijzerbroot

    Je moet niks.:)

    Ik persoonlijk hou bijvoorbeeld niet zo van asperges, maar er zijn duizenden mensen die er speciaal voor naar een restaurant gaan als de nieuwe oogst er is.

    Fijn toch, als die mensen daar van genieten?

    Het verschil met die asperge liefhebbers en een Apple medewerker is dat de eerste het zelf willen maar de tweede het moeten doen. Dit gaat op initiatief van Apple en niet van het personeel. Of ben je dat artikel vergeten van een tijd terug over die verkopers richtlijnen van Apple personeel?

  • Profielfoto
    hendrik ijzerbroot

    In die dozen zaten de doosjes met T-shirts.
    Dat is wereldwijd bij openingen het vaste ritueel.

    En nee; je krijgt geen iPhone als je als eerste bent.
    Wel een hand van de manager.;)

    Nooit meer gewassen zeker?:evil:

  • Profielfoto
    Chromatic

    Ik vind het erg ironisch dat Google Maps deze store gewoon vindt met het zoekcriterium ‘Apple store Haarlem’ en Apple Maps niet:p

  • Profielfoto
    i.r.mac

    Wat een klagende maddervakkers zitten er hier toch weer bij! Ja inderdaad, ik klaag zelf nu ook, maar dan wel over jullie klaagreacties, waarom Apple in de Randstad?waarom wordt er geklapt? bla bla bla…

    Leef een beetje, niet zo stijf blijven en jezelf maar “nuchter” noemen.
    Kruip anders maar terug naar je hol en achter je beeldscherm om nog meer klaagcomments te maken.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    …En nee; je krijgt geen iPhone als je als eerste bent.
    Wel een hand van de manager.;)

    .
    Nooit meer gewassen zeker?:evil:

    .
    Het jongetje wat er als eerste stond Hendrik, niet ik.;)

    …Ik persoonlijk hou bijvoorbeeld niet zo van asperges, maar er zijn duizenden mensen die er speciaal voor naar een restaurant gaan als de nieuwe oogst er is…

    .
    Het verschil met die asperge liefhebbers en een Apple medewerker is dat de eerste het zelf willen maar de tweede het moeten doen….

    .
    Helemaal snappen doe je de vergelijking niet geloof ik.:)
    Het gaat over de mensen die de opening en de Stores leuk vinden.
    Niet persé wat de medewerkers leuk vinden.

  • Profielfoto
    ndunsbergen

    Nu eentje in meppel?

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Simpelweg dat u het succes van de Retail Stores niet begrijpt betekent niet dat de waarde er niet is. Er is geen enkele winkel die meer succesvol is dan de Apple Retail Store. En nee, ik ben nog nooit in een Windows Store geweest, begrijp ook niet wat dat hiermee te doen heeft.

    Oh nee, ik zeg ook helemaal niet dat Apple geen succes heeft met de Apple Stores. Daarom zei ik dat ook niet. Ik zei dat ik het succes niet kan begrijpen, dat is wat anders. Jij verbindt er vervolgens de conclusie eraan dat ik vind dat de Apple Stores niet succesvol zijn.
    Ik impliceer dat het succes voor iets voor mij totaal geen indicatie is om enthousiast te zijn. Het succes van The Voice of Hilversum is onbetwist en toch vind ik het de reinste onzin (en ben blij dat ik er niet naar hoef te kijken). Procentueel hogere belastingen voor rijken is in Nederland ook populair, maar daar ben ik het ook niet mee eens. Zo zijn er wel meer;)!

    Het gaat ook niet om de waarde voor Apple, maar voor het feit dat mensen als een soort idioot daar staan te klappen voor een winkel. De producten van Apple zijn echt niet zo bijzonder meer of zo, onder meer door dit soort tierelantijnen, dus waarom doen we net alsof het allemaal zo bijzonder is?
    Begrijp me goed, ik gebruik ook Macs e.d. en vind het fijne producten (hoewel ik de nieuwe OSen steeds minder kan waarderen), maar dat betekent nog niet dat ik blij word als er een winkel van geopend wordt? Ik hou ook van boeken, maar sta ook niet te klappen en te juichen als er een boekenwinkel wordt geopend. Het is juichen om iets dat al bestond en wat kwalitatief echt niet onderdoet (en dat is geen compliment) voor andere winkels (die zijn namelijk allemaal net zo pauper).

  • Profielfoto
    Barend Mars

    Is die 7 dagen in de week open ???

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Ja. Wat je overigens binnen 3 seconden zelf had kunnen opzoeken.:)

  • Profielfoto
    zepkleiker

    Je moet niks.:)

    Ik persoonlijk hou bijvoorbeeld niet zo van asperges, maar er zijn duizenden mensen die er speciaal voor naar een restaurant gaan als de nieuwe oogst er is.

    Fijn toch, als die mensen daar van genieten?

    Laat mij dan maar een filmpje zien waarin mensen die speciaal naar een restaurant gaan vanwege nieuwe asperges ontvangen worden door het personeel alsof ze allemaal individueel een Nobelprijs hebben gewonnen.

    Zo lang ik dat filmpje niet zie vind ik het een ongelofelijk suffe vergelijking van je. En als het filmpje er wel zou zijn (lijkt me sterk), dan betekent dat niet dat we dit gedoe in de Apple Stores opeens normaal moeten vinden. Dat betekent dat we ook die aspergefanatici gek moeten vinden.

  • Profielfoto
    Willem-Jan

    Wel eens bij de opening van de Dolle Dwaze Dagen geweest bij een van de Bijenkorf winkels. Dit is dus bij elke vestiging, elke ochtend 3 dagen…
    Dan viel het in Haarlem wel mee….

    Overigens Haarlem… op mijn afschrift staat:

    Mutatiesoort Betaalautomaat
    Mededelingen
    APPLE STORE R539 / THE HAGUE

  • Profielfoto
    sedikit

    Waar heb ik dit meer gezien…Verdomd, ik weet het!:

  • Profielfoto
    zebo

    Leuke reacties hier:)

  • Profielfoto
    starlette

    Je zal maar net je eerste mac hebben aangeschaft en voor het eerst op OMT en dit topic landen….pffffffff kom op zeg, nivo wordt nu wel echt biatchy

  • Profielfoto
    hendrik ijzerbroot

    …En nee; je krijgt geen iPhone als je als eerste bent.
    Wel een hand van de manager.;)

    .
    Nooit meer gewassen zeker?:evil:

    .
    Het jongetje wat er als eerste stond Hendrik, niet ik.;)

    …Ik persoonlijk hou bijvoorbeeld niet zo van asperges, maar er zijn duizenden mensen die er speciaal voor naar een restaurant gaan als de nieuwe oogst er is…

    .
    Het verschil met die asperge liefhebbers en een Apple medewerker is dat de eerste het zelf willen maar de tweede het moeten doen….

    .
    Helemaal snappen doe je de vergelijking niet geloof ik.:)
    Het gaat over de mensen die de opening en de Stores leuk vinden.
    Niet persé wat de medewerkers leuk vinden.

    —–
    En jij snapt mijn vergelijking niet, maar die heeft franklinvv hierboven al verduidelijkt…:cool:
    En het gaat hier vooral over een soort hersenspoeling van mensen geïndoctrineerd door Apple. Want hoewel er bij de opening van b.v. een nieuw supermarkt filiaal er ook sprake is van een “feestelijke gebeurtenis” is het nooit zo’n circus als bij Apple.

  • Profielfoto
    hendrik ijzerbroot

    Je zal maar net je eerste mac hebben aangeschaft en voor het eerst op OMT en dit topic landen….pffffffff kom op zeg, nivo wordt nu wel echt biatchy

    Het is wel ontnuchterend dan…

  • Profielfoto
    starlette

    Het is wel ontnuchterend dan…

    Ach over paar dagen komt de maverick update uit en dan gaat het hopelijk weer ergens over

  • Profielfoto
    KarelWillem

    …duizenden mensen die er speciaal voor naar een restaurant gaan…

    .
    …Laat mij dan maar een filmpje zien waarin mensen die speciaal naar een restaurant gaan vanwege nieuwe asperges ontvangen worden door het personeel alsof ze allemaal individueel een Nobelprijs hebben gewonnen…..

    .
    .
    Jij gaat duidelijk niet naar de goede restaurants.:)
    Want dat is precies hoe het hoort te gaan als jij honderden euro’s komt stuk slaan op een beetje eten en drinken.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    …hoewel er bij de opening van b.v. een nieuw supermarkt filiaal er ook sprake is van een “feestelijke gebeurtenis” is het nooit zo’n circus als bij Apple.

    .
    Absoluut waar.

    Bij een supermarkt heb je dan ook niet bepaald het ‘premium-gevoel’. Je gaat erheen omdat je nu eenmaal moet eten. En omdat het makkelijk is dat je alles in één winkel bijeen kunt graaien. Niet omdat je eens fijn wilt ‘winkelen’, of uitgebreide informatie wilt over je witte bolletjes of kropje sla.

  • Profielfoto
    KeKo

    Wat maakt het nu uit dat er geen glazen trap is?
    Ik ben al in genoeg (officiële) Apple stores geweest die maar uit 1 etage bestaan en dus geen trap hebben (in de malls in de VS bijvoorbeeld nemen stores vaak maar gewoon een winkelruimte op 1 etage in beslag).
    Ik denk dat je het niet moet verwisselen met een flagshipstore zoals A’dam is.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ik vind deze Apple Store er vooral groot en saai uitzien…. Krijg heimwee naar de tijd (wel wat jaar geleden) dat je bij het HQ van iCentre in Uitgeest lekker op een stoel aan een tafel kon gaan zitten om uitgebreid Macs uit te proberen, tot je je keuze had gemaakt. Alleen staan vind ik wel erg armetierig….

  • Profielfoto
    puccini

    Ik hoop niet dat dat achterlijke gedoe van schreeuwen en klappen van het personeel zich gaat voortzetten.
    Tjonge , jonge dit is toch niet normaal !
    Wat een . . . . .

  • Profielfoto
    Eprom

    Hou nou eens op met dat gezeur over het (over)enthousiaste gedoe.

    In Nederland zijn we dit gewoon niet gewend, maar als je in New York, London of Paijs een grote winkel in loopt, word je ook persoonlijk begroet en bij het verlaten van de winkel krijg je een “Have a nice day” en een brede smile mee.

    Menen ze dat echt? Nee, natuurlijk niet, maar zit soort (Amerikaanse) toestanden zie je steeds meer in elke business. Kijk maar eens hoeveel Nederlandse bedrijven tegenwoordig een “Werknemer v/d Maand” hebben. Wen er maar aan of negeer het!

  • Profielfoto
    hendrik ijzerbroot

    …hoewel er bij de opening van b.v. een nieuw supermarkt filiaal er ook sprake is van een “feestelijke gebeurtenis” is het nooit zo\’n circus als bij Apple.

    .
    Absoluut waar.

    Bij een supermarkt heb je dan ook niet bepaald het \’premium-gevoel\’. Je gaat erheen omdat je nu eenmaal moet eten. En omdat het makkelijk is dat je alles in één winkel bijeen kunt graaien. Niet omdat je eens fijn wilt \’winkelen\’, of uitgebreide informatie wilt over je witte bolletjes of kropje sla.

    [/b]

    Ik betwijfel het ten zeerste of je dit ook zou meemaken als er ‘premium’ winkels bestonden van HP of Dell. Of te wel ‘de PC’. Zeer waarschijnlijk niet want dat zijn geen exclusieve merken in de zee van PC merken. (Hoewel HP ooit een ‘Apple status’ had met zijn rekenmachientjes.)

    Het ironische is dan wel dat tegenwoordig alles uit de zelfde fabrieken komt. Dus is uiteindelijk alleen het design van Apple exclusief. De kwaliteit is dat allang niet meer want anders zou mijn 2e Magic Mouse (de originele ging dus na 3 jaar stuk) na nog geen half jaar geen kale plekken op de zijkanten hebben van het (losjes!) vasthouden…

  • Profielfoto
    hendrik ijzerbroot

    p.s: OMT, het heeft zeker geen nut jullie nog eens op die ‘quote bug’ te wijzen (zie o.a. de post hierboven) waardoor de leesbaarheid nog al een schop krijgt?

  • Profielfoto
    Janjans

    MS is toch ook jet geheel vies van opzwiepende stemmingmakerij bij zijn presentaties? Onlangs de beelden gezien van het afscheid van Steve Ballmer? Daar werd het ook allemaal nogal familiaire en opgewonden. Ik denk dat het bij Apple vaak wat meer zichtbaar is, maar ik heb het vermoeden dat het in de achterkamertjes bij andere grote bedrijven er niet anders aan toegaat.

    Mijn eigen ervaringen zijn iig wel van dien aard, dat is ook 1 van de redenen dat ik uit de grote bedrijven ben gestapt en in een meer down to earth omgeving ben gaan werken waar ik niet heel de tijd ongewild een bepaalde stemming opgelegd krijg. Maar er zulken heus veel mensen zijn die die stemming wel fijn vinden, en zij vinden dan ook een fijn heenkomen bij Apple.

    Ook een deel van de bezoekers van de Apple Stores vind het prettig, anderen kunnen of naar andere verkooppunten gaan, online kopen of wel in een Apple Store kopen, doch aangeven normaal behandeld te willen worden.

    Dit laatste heb ik ooit gedaan, maar dit kwam niet over. Ik ervoer de medewerker als intrusief en ik had het gevoel dat hij mij behandelde als een kind. Ik heb niet heel hoede herinneringen aan mijn kindertijd, dus dat raakt bij mij niet een heel prettig gevoel, ik kan me voorstellen dat dit voor anderen anders is. Hij sprak mij o.a. heel de tijd aan met mijn voornaam, sorry hoor, maar ik ben je vriend niet! Doch dat is de Amerikaanse manier. Ook bij StarBucks vragen ze je voornaam en gaan je daar dan mee aanspreken, en spreken vervolgens je naam fout uit. Dat is 1 van de redenen waarom ik er niet meer naartoe ga. Ik voel dan dat mensen te snel te dichtbij komen. Maar er zullen velen zijn die dit prettig vinden en leuk en zich er sneller door thuis voelen en meer op hun gemak en er een positief gevoel aan overhouden, en dat is toch een leuke bijkomstigheid. Ik zit anders in elkaar, maar daarom hoef ik nog niet hele groepen te veroordelen die er wel plezier aan beleven. Ik kan wel mijn eigen keuzes en opstelling en gedrag wat aanpassen en anders er gewoon niet naartoe gaan. Wel zou er bij Apple een workshopje bij kunnen waarin het personeel leert hoe om te gaan met mensen die duidelijk aangeven geen behoefte te hebben aan die eerste insteek. Aan de andere kant zijn er ook voldoende medewerkers die het wel aanvoelen en je normaal behandelen. Ik denk dat ik er net eentje te pakken had die net de cursus in Engeland had gedaan, toentertijd na de opening van de A’dam Store, dus wat over-fanatiek nog….

  • Profielfoto
    NeXT

    Wat een overdreven gedoe. Waar is die Hollandse nuchterheid toch!! Weet niet wat ik erger vind: het debiele geklap en de achterhaalde erehaag of het schenken van aandacht aan dit soort onzin.

    Gebrek aan inlevingsvermogen en respect voor andermans interesse is erger. “Onzin” is subjectief en jouw oordeel hierover is op een site als OMT totaal niet boeiend. Over onzin gesproken…