Minidocu: The Dark Side of iPhone 5s Lines

Door: Raymon Mens - 21 reacties

Na de werk- of schooldag vijf minuten over? Kijk dan de mini-documentaire ‘The Dark Side of the iPhone 5s Lines’. Filmmaker Casey Neistat maakte een sfeerimpressie en kleine portretjes van mensen die in New York City soms twee weken voor de Apple Store lagen om een nieuwe iPhone te bemachtigen.

We zien professionele line-sitters, fans die heel graag een gouden iPhone willen en een dame die zichzelf ingepakt heeft in plastic. Allen krijgen ze de vraag “Why?” en “What does your mother think of this?”.



Niet alleen in de VS lagen vele fans en handelaren voor de deuren van de Apple Stores. Veel Nederlanders waren in Oberhausen te vinden, waar 12 uur voordat de verkoop begon al meer dan 1000 wachtenden voor de Apple Store.

Ook in Oberhausen waren de rijen lang.

Apple verkocht in het eerste weekend maar liefst 9 miljoen iPhones, dat is een record. Er werd geen onderscheid gemaakt tussen iPhone 5S en iphone 5C. Tim Cook bedankte door middel van een Tweet alle geweldige klanten voor een fantastisch weekend.

De beloning voor de wachtende fans; kaartjes om meteen een iPhone af te halen.
De beloning voor de wachtende fans; kaartjes om meteen een iPhone af te halen.

Reacties

21 reacties
  • Profielfoto
    MouseMighty

    Tuurlijk, ik heb altijd geld zat om in 1x 5!! nieuwe iPhones aan te schaffen …

  • Profielfoto
    kevinhoppa

    Je mocht in een keer maar 2 5s en 2 5c iphones aanschaffen hoor. Dat is gewoon een leuk plaatje….niet echt..

  • Profielfoto
    NickyvdBerg

    Niet helemaal waar KevinHoppa. ”Handelaren” betalen andere 50€ om in de rij te staan en het kaartje over te nemen. Ken meerdere mensen die met 6 kaartjes de winkel in gingen.

  • Profielfoto
    Applefan12345

    Dat einde van die video.:)

  • Profielfoto
    iStefanovic

    Áls ik dit ooit zou doen, dan wordt het voor de ervaring. In New York. Omdat het kan.

  • Profielfoto
    Dydefox

    Leuke video, maar met iets minder cynisme en wat meer respect voor een iPhone die net uit de verpakking komt, was het leuker geweest….maar goed: er staat Apple of iPhone in je videotitel, dus je kan kijkers scoren. En dat lukt niet met een reportage over het paargedrag van dieren in het nachtverblijf van de dierentuin.

  • Profielfoto
    maconly

    Dit is nieuws maar dat lees ik hier niet, net als een recensie van de nieuwe toestellen :

    De iPhone 5C wordt voor 173 (128,40 euro) tot 183 dollar (135,80 euro) gemaakt. De iPhone 5S kost tussen de 199 (147,70 euro) en 218 dollar (161,80 euro) om te maken.
    Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau IHS, dat iedere nieuwe iPhone demonteert en analyseert. Technologieblog AllThingsD kreeg alvast inzage in het rapport dat morgen gepubliceerd wordt.

    Het duurste onderdeel van de iPhone is het scherm, dat 41 dollar kost om te maken. Het in elkaar zetten kost 7 dollar. De 5C is iets goedkoper dan de 5S vanwege de plastic behuizing.

    De nieuwste iPhone is iets duurder in productie dan de iPhone 5, die 160 euro kostte om te maken. De nieuwe iPhones worden voor 599 en 699 euro verkocht – afhankelijk van de opslagcapaciteit. Ze zijn nog niet in Nederland beschikbaar. In het openingsweekend verkocht Apple 9 miljoen iPhones.

  • Profielfoto
    Hydræ

    @maconly
    Dat is geen nieuws, was al langer bekend. Je vergeet dat er veel meer kosten bijkomen dan alleen de materiaalkosten en productie.
    .
    Ontopic: Echt een gek filmpje. Wel een beetje over de top Amerikaans. Zei die gast nou een week in de rij gewacht te hebben? Echte professionele stoep warmhoud zitters en tevens een betaalde baan. The land of opportunities!

  • Profielfoto
    Serge Nelissen

    Als je met een plastic zak over jouw hoofd ligt te slapen zegt dit veel over jouw intellectueel niveau!

  • Profielfoto
    demandiebakt

    @ Dydefox, respect voor een iphone??? dat laten vallen was het grappigste uit het filmpje!
    Toch altijd weer geestig om te zien hoeveel mensen er in de rij gaan staan!

  • Profielfoto
    MoNdO GeNeRaToR
  • Profielfoto
    bartvdv

    Ongelofelijk. Sprakeloos. “Ik stond erbij en keer erna.” Het leek wel alsof Iran de wereldvrede afkondigde en Obama op de wang kuste.

  • Profielfoto
    NeXT

    @ maconly – Weleens van research, development, marketing en distributie gehoord?

  • Profielfoto
    Kobes

    @demandlebakt +1

    Meest hilarische dat er flink de draak mee wordt gestoken, dom gedoe. Eigenlijk ook te zielig voor woorden dat Apple dit idiote gedrag beloond (versterkt) door hun medewerkers een erehaag te laten vormen, te klappen, filmpjes te maken en wat al niet meer.
    Die rij komt er toch wel, en daar moet je je eigenlijk voor doodschamen; die indoctrinatie.

  • Profielfoto
    MouseMighty

    Indoctrinatie? Je kiest er toch helemaal zelf voor om in zo’n rij te gaan staan/zitten/liggen/slapen ?!? Joh laat die mensen toch. Verbaasch U niet, verwondert U slechts!:lol:

  • Profielfoto
    steveb

    toegegeven. het is een fantastisch toestel

    weet je wat het ergste is?
    je wil dan een champagne kleur (of gouden zoals je wil) iphone.
    en als je hem gebruikt zie je alleen maar wit.

  • Profielfoto
    John AppleSeed

    Diep triest eerlijk gezegd.

  • Profielfoto
    maconly

    wat een slechte site is dit geworden geen review over de nieuwe iphone’s op een fotovergelijk na en weinig nieuws over het slecht ontvangen ios7.

  • Profielfoto
    ernst.

    Als jij mij een fansite kan aanwijzen met deze grootte en opzet, en die alles omvat op Apple gebied in Nederland en het dus beter doet dan OMT,dan zie ik je link graag verschijnen.

    Vwb het filmpje is misschien duidelijk dat de maker eigenlijk liet zien wat voor domme schapen de meeste Apple gebruikers van nu zijn, door aan het einde van het filmpje achteloos de nieuwe iPhone uit te pakken en gewoon neer te flikkeren op tafel zo van: “get a life,tis maar een telefoontje”. M.b.t de “domme”schapen – zij noemen zich Apple diehards – die niet niet alleen massaal in de rij voor een mobiel te gaan staan/liggen is het zo dat bijna elk jaar hetzelfde iPhone model uitkomt al of niet voorzien van een geringe update op zowel hard alsmede softwarematig gebied. Daarbij moet Apple “cool”en “hip” zijn zodat men ermee kan patsen naar vooral de doelgroep waar men graag indruk op maakt te weten: De meiden. In het filmpje lopen deze ‘babes’ de rij gewoon voorbij na eerst kort te hebben gevraagd waarom ze allemaal in de rij liggen Ik meen zelfs zachtjes het woord “losers”te hebben gehoord.

    Kortom faal om de rij te gaan liggen voor een mobieltje en faal omdat je niet eens door de doelgroep bij uitstek die voor hip en cool moet doorgaan – de meiden – voor vol wordt aangezien. Integendeel zelfs.

  • Profielfoto
    knekkie

    Prachtig fenomeen.

    bestaat dit ook bij andere merken/brands?

  • Profielfoto
    Pjotr

    Dat gouden jurkje. Geweldige keus. Hoe komt het dat de maker dezes niet op idee kwam deze dame enkele vragen te stellen over haar telefoon? Het beste deel van de video.