Eerste ‘Plastic Perfected’ commercial voor iPhone 5c

Door: Raymon Mens - 17 reacties

Gisteren heeft Apple de eerste commercial voor de iPhone 5c online geplaatst. De commercial bestaat uit vloeibaar plastic dat samensmelt tot een iPhone 5c. Aan het eind is de zin ‘For the colorful’ te lezen. Er is verder geen spraak, alleen een fragment uit het nummer Rill Rill van Sleigh Bells.

https://www.youtube.com/watch?v=p8IAkbWJNfY

Het is zeer waarschijnlijk dat we de komende weken flinke marketing en promotie voor de iPhone 5c gaan zien. De iPhone-lineup is verantwoordelijk voor het grootste deel van de winst van Apple. Een nieuwe betaalbare iPhone zal ook bij minder Apple-minded consumenten bekend moeten zijn.

De iPhone 5c is een compleet nieuw model iPhone dat bestaat uit een unibody polycarbonaat buitenkant die versterkt is met een stalen frame. Apple benadrukt met deze commercial dat het, volgens Apple, niet zomaar plastic is, maar perfect plastic. Polycarbonaat wordt door meer fabrikanten gebruikt, onder andere de Nokia Lumia en HTC One zijn van polycarbonaat.

Lees meer over de prijs en beschikbaarheid van de kleurrijke iPhone 5c.

Reacties

17 reacties
  • Profielfoto
    voor een apple en een ei

    Een nieuwe betaalbare iPhone zal ook bij minder Apple-minded consumenten bekend moeten zijn.

    €599 vind ik anders niet echt betaalbaar hoor. Het is maar 100 euro minder dan de 5S, en even duur als de 5 vorig jaar was. Bij betaalbaar denk ik aan iets onder de €299 euro, en daar komt de 5C niet eens bij in de buurt.

  • Profielfoto
    SUPERJORN

    OMG ik hou van Sleigh Bells. <3

  • Profielfoto
    TonE

    Ik blijf het vreselijke kleuren vinden, doen pijn aan de ogen.
    Op zich is het een goed idee om met iPhones in verschillende kleuren te komen, maar dit is het net niet. Ze zien er zonder uitzondering goedkoop uit terwijl ze dat van verre zijn. Ik denk dat het een formidabele misser wordt.

  • Profielfoto
    Maverick9898

    €599 vind ik anders niet echt betaalbaar hoor. Het is maar 100 euro minder dan de 5S, en even duur als de 5 vorig jaar was. Bij betaalbaar denk ik aan iets onder de €299 euro, en daar komt de 5C niet eens bij in de buurt.

    Dat weten jij en ik en de meeste op deze website, maar het gros van de consumenten niet. De winstmarge op een 5c is ongetwijfeld groter dan op de 5s, omdat er oudere techniek in zit en dus minder ontwikkelingskosten of eigenlijk geen ontwikkelingskosten. Eigenlijk de enige reden waarom Apple op dit verdienmodel overschakelt is winstmarge. De 5c is namelijk gewoon een 5s met een plastic buitenkant en een kleurtje. Bij de 5c kunnen ze het maken om hem voor dezelfde prijs te verkopen als de 5, maar dat kunnen ze niet doen als ze de 5 naast de 5s verkopen als het ‘goedkopere model’, zoals ze dat de afgelopen jaren hebben gedaan. Pure winst voor Apple en consumenten denken dat ze met een nieuwe iPhone rondlopen;)!

  • Profielfoto
    brinkey

    Voor die 599 en met al dat plastic hadden ze dat ding net zo goed waterdicht kunnen maken.

    btw ik denk dat het gros van de consumenten 599 euro nog steeds veel geld vindt.

  • Profielfoto
    Wyodor

    Voor wie het wil weten :

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Polycarbonaat

    Veiligheidsbrillen, frisdrankflessen. M’n 13 jaar oude iMac.

    Als je straks met dat plastic doosje rondloopt en denkt dat je uniek bent.

  • Profielfoto
    joostvg

    Apple, en Ive in het bijzonder gaat nu te ver in het denken dat de klant compleet retarded is..

    Een plastic iphone vind ik prima maar ga niet lopen roepen dat het “geperfectioneerd” en “uniek” is. Het is gewoon een plastic telefoon, zoals er wel meer zijn, alleen staat er nu een appeltje op.

  • Profielfoto
    Jor1

    De arrogantie van alle mensen hier die hun mening klaar hebben zonder eerst het product IRL te hebben gezien, gevoeld, geroken, gelikt…
    Je kan een product, kleuren en gevoel niet beoordelen vanaf een videootje.

  • Profielfoto
    Delars

    Prachtige eerste commercial!

  • Profielfoto
    brinkey

    De arrogantie van alle mensen hier die hun mening klaar hebben zonder eerst het product IRL te hebben gezien, gevoeld, geroken, gelikt…
    Je kan een product, kleuren en gevoel niet beoordelen vanaf een videootje.

    Dat wil de reclamemaker natuurlijk wel bewerkstelligen. Een positieve beoordeling.

  • Profielfoto
    TonE

    @Jor1
    Door aan een telefoon te likken en ruiken, wat overigens niet mijn gewoonte is, zal mijn oordeel over die blaartrekkende kleuren niet veranderen.
    De kleuren in video en alle still foto’s die ik gezien heb zijn nagenoeg hetzelfde en het echte product zal hier niet substantieel van af wijken. Je moet niet zo’n grote broek aan trekken joh door mensen als “arrogant” te labelen alleen omdat hun mening niet strookt met de jouwe.

  • Profielfoto
    brinkey
  • Profielfoto
    ro_me

    Lachen we met zijn allen Samsung uit met hun plastic telefoons! Krijg je dan dit!

  • Profielfoto
    rcheduke

    Prachtige telefoon maar veel te duur natuurlijk. Zolang die Amerikanen blijven geloven dat ze 99 dollar kosten, zal de prijs natuurlijk nooit dalen… Ook op macrumors e.d. wordt ie steeds aan deze prijs vermeld.

  • Profielfoto
    ex-macfreak

    Als je hem lelijk of te duur is laat je hem toch rustig links liggen. Bij mijn weten heeft niemand bij Apple ooit iemand verplicht een Apple product te kopen.

    Er zijn vast een heleboel mensen die dit wel een leuke en goede telefoon vinden.

    We zullen eens zien hoe lang de rijen vrijdag weer zullen zijn …

  • Profielfoto
    Remko

    Even ‘off-topic’
    Ik vind het toch jammer dat wij hier in Nederland geen reclame van Apple op de tv langs zien komen.

  • Profielfoto
    mmww

    De 5c zal best verkopen, sommige mensen vinden hem echt mooi. Ik trap er zeker niet in, hij is echt te duur! Ik geef wel 100 euro meer uit.