AppleCare+ nu ook in Nederland

Door: Raymon Mens - 13 reacties

Het was al enige tijd mogelijk om AppleCare af te sluiten voor Mac en Apple-beeldschermen. Dit aanvullende supportpakket  geeft tot drie jaar lang extra reparatiemogelijkheden en telefonische ondersteuning. Een soortgelijk pakket bestaat voor iOS-apparaten, dit heet AppleCare+.

Sinds gisteren is AppleCare+ ook in Nederland af te sluiten. Deze variant van AppleCare is speciaal voor iPhone, iPad, iPod en Apple TV. De prijzen verschillen per apparaat. Met AppleCare+ kun je twee jaar lang telefonisch alles aan Apple-medewerkers vragen. Normaal kan dit tot 90 dagen na aankoop. Daarnaast biedt AppleCare+ een aanvullende verzekering tegen ongelukjes.

Bij een nieuwe iPhone kan vanaf nu AppleCare+ worden afgesloten.
Bij een nieuwe iPhone kan vanaf nu AppleCare+ worden afgesloten.

AppleCare+ biedt dekking voor de reparatie of vervanging een apparaat. De dekking is inclusief maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een klein eigen risico. De prijsopbouw is als volgt:

  • Apple TV: € 29 aanschaf, geen eigen risico
  • iPhone: € 99 aanschaf, € 69 eigen risico bij schadevoorvallen
  • iPod touch / classic: €59 aanschaf, € 29 eigen risico bij schadevoorvallen
  • iPad: € 99 aanschaf, € 49 eigen risico bij schadevoorvallen

Apple benadrukt dat AppleCare+ een extra service is die als aanvulling op de standaard garantie dient. Apparaten vallen sowieso onder de standaard wettelijke garantie. AppleCare+ moet vooral gezien worden als een all-riskverzekering met als extra voordeel de mogelijkheid om direct met Apple-medewerkers te spreken in geval van vragen. De prijs hiervoor is marktconform.

Meer info en voorwaarden op Apple.com

Reacties

13 reacties
  • Profielfoto
    bartje

    AppleCare iPad is dus nu €30 goedkoper geworden.

  • Profielfoto
    GeenMorgenrood

    @bartje
    Nee, was 79 euro, is nu 99. Dus 20 euro duurder. Maar wel met twee incidenten, dus.

  • Profielfoto
    Gastonw

    Wat ik me afvraag: ik heb bij mijn 4S heel veel last gehad van de aan/uit knop. Deze is tot vijf keer toe gerepareerd door ProAssist. Als ik dit door Apple laat doen, valt dit dan onder garantie of moet je daarvoor je eigen risico betalen?

  • Profielfoto
    Czjedy

    Proassist is echt waardeloos

  • Profielfoto
    karelschapie

    Je had naar de genius bar gemoeten waar ze, mits binnen garantie hem omruilen voor een nieuwe, gratis.

  • Profielfoto
    Kotter

    Dit is ook nog eens veel goedkoper dan ProAssist!
    Dekken ze ook waterschade?

  • Profielfoto
    bluap

    Kotter; AppleCare+ dekt ook waterschade ja

  • Profielfoto
    GeenMorgenrood

    AppleCare+ moet binnen 30 dagen na de oorspronkelijke aankoopdatum van je iPad worden aangeschaft.

    Uit:
    http://www.apple.com/nl/support/products/ipad.html

  • Profielfoto
    bluap

    30 dagen valt me mee, vaak moet een verzekering gelijk met product gekocht worden.

  • Profielfoto
    Domtoren

    Je had naar de genius bar gemoeten waar ze, mits binnen garantie hem omruilen voor een nieuwe, gratis.

    Weet je dat uit eigen ervaring? ik heb een 5 waarvan de aan/uit knop voortdurend hapert. Soms moet ik 5, 6 keer drukken voor de iPhone uitgaat.

  • Profielfoto
    BartFolkers

    Ik vind dit werkelijk belachelijk. Je betaalt er zo veel voor en dan nog moeten betalen voor wat extra services. Extra verzekering oke, maar dat je gewoon na 90 dagen moet betalen om telefonisch contact te hebben met Apple is schandalig. Btw Apple zegt dat je zonder Apple Care maar een jaar garantie hebt op een MacBook, iPad en iPhone terwijl ons consumenten recht ons wijst op zeker twee jaar garantie. Premium producten verdienen premium service!

  • Profielfoto
    SunKeeper

    *haakt bij deze alweer af gezien de aankomende discussie hieronder over de 1-2 jaar garantie*
    Whatever!

  • Profielfoto
    Sama

    Is het kopen van Applecare+ werkelijk de moeite waard?