Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 27 augustus 2013

Nieuwe AppleCare-site met livechat online

Apple heeft zijn support en AppleCare-website vernieuwd. In het nieuwe ontwerp is het eenvoudiger om door de support-database te bladeren. Er kan tevens contact opgenomen worden met AppleCare. Nieuw is de mogelijkheid om live met een medewerker te chatten.

De uitrol van de nieuwe website en chat lijkt wereldwijd. Chatsessies kunnen 24/7 in de taal van de bezoeker gestart worden. Belgische bezoekers hebben de keuze uit Nederlands, Engels, Frans of Duits. Naast de chatfunctie is de website opnieuw ingericht, via grote knoppen wordt het stap voor stap vinden van een oplossing voor een probleem eenvoudiger.

De nieuwe opzet van de AppleCare-website.

Voordat gebruik gemaakt kan worden van de chatfunctie moet het serienummer van het apparaat waar de bezoekers een vraag of heeft opgegeven worden. Indien er AppleCare is aangeschaft of het apparaat in de 90 daagse periode met aanvullende ondersteuning zit wordt de chat gestart. Het is ook mogelijk om een uitzondering aan te vragen of éénmalig te betalen voor ondersteuning. De mogelijkheid om met AppleCare te bellen, of AppleCare op een bepaald tijdstip terug te laten bellen is nog steeds aanwezig.

Mogelijkheid tot bijkopen van ondersteuning of een uitzondering aanvragen.

Eerder deze maand lekte de op handen zijnde nieuwe website al uit. Mogelijk worden er in de nabije toekomst verdere aanpassingen gedaan in het garantiebeleid van Apple. Het bedrijf uit Cupertino zou AppleCare in de toekomst niet meer per apparaat willen aanbieden, maar per Apple ID. Alle apparaten van één klant vallen dan onder de AppleCare-dekking. Waarschijnlijk wil de iPhone-maker zich onderscheiden van de (hevige) concurrentie door meer en betere service aan te bieden. De eerste stap hiervoor lijkt nu gezet.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Nieuwe AppleCare-site met livechat online
Sluiten