Nieuwe AppleCare-site met livechat online

Door: Raymon - 8 reacties

Apple heeft zijn support en AppleCare-website vernieuwd. In het nieuwe ontwerp is het eenvoudiger om door de support-database te bladeren. Er kan tevens contact opgenomen worden met AppleCare. Nieuw is de mogelijkheid om live met een medewerker te chatten.

De uitrol van de nieuwe website en chat lijkt wereldwijd. Chatsessies kunnen 24/7 in de taal van de bezoeker gestart worden. Belgische bezoekers hebben de keuze uit Nederlands, Engels, Frans of Duits. Naast de chatfunctie is de website opnieuw ingericht, via grote knoppen wordt het stap voor stap vinden van een oplossing voor een probleem eenvoudiger.

De nieuwe opzet van de AppleCare-website.
De nieuwe opzet van de AppleCare-website.

Voordat gebruik gemaakt kan worden van de chatfunctie moet het serienummer van het apparaat waar de bezoekers een vraag of heeft opgegeven worden. Indien er AppleCare is aangeschaft of het apparaat in de 90 daagse periode met aanvullende ondersteuning zit wordt de chat gestart. Het is ook mogelijk om een uitzondering aan te vragen of éénmalig te betalen voor ondersteuning. De mogelijkheid om met AppleCare te bellen, of AppleCare op een bepaald tijdstip terug te laten bellen is nog steeds aanwezig.

Mogelijkheid tot bijkopen van ondersteuning of een uitzondering aanvragen.
Mogelijkheid tot bijkopen van ondersteuning of een uitzondering aanvragen.

Eerder deze maand lekte de op handen zijnde nieuwe website al uit. Mogelijk worden er in de nabije toekomst verdere aanpassingen gedaan in het garantiebeleid van Apple. Het bedrijf uit Cupertino zou AppleCare in de toekomst niet meer per apparaat willen aanbieden, maar per Apple ID. Alle apparaten van één klant vallen dan onder de AppleCare-dekking. Waarschijnlijk wil de iPhone-maker zich onderscheiden van de (hevige) concurrentie door meer en betere service aan te bieden. De eerste stap hiervoor lijkt nu gezet.

Reacties

8 reacties
  • Profielfoto
    Peter Smitshuyzen

    Toppie

  • Profielfoto
    THX-1138

    geil

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    @THX-1138 Word jij geil van een website?:)

  • Profielfoto
    BartFolkers

    Nog steeds belachelijk dat ik moet betalen om telefonisch (of via chat) contact te krijgen met Apple. Ik kan niet zo naar de Apple store gaan want dan ben ik 2.5 uur bezig en die dropjes van Xando en iCentre die weten het nooit zo goed.

  • Profielfoto
    Applebvv

    Ik heb net gechat zonder te betalen, je hoeft helemaal niet te betalen

  • Profielfoto
    Matanza

    Nog steeds belachelijk dat ik moet betalen om telefonisch (of via chat) contact te krijgen met Apple. Ik kan niet zo naar de Apple store gaan want dan ben ik 2.5 uur bezig en die dropjes van Xando en iCentre die weten het nooit zo goed.

    In België hebben ze al eventjes een gratis nummer. Zal in Nederland ook zo wel zijn. Maar dat betekend niet dat hun support gratis is .

  • Profielfoto
    GeenMorgenrood

    U krijgt de support waar u voor betaalt.

    Als Mac Mini Server gebruiker weet ik goed hoe diep de support gaat bij Apple en ik ben echt heel tevreden. Als ik hier een windows server had staan was ik meer dan 150 euro kwijt geweest voor een enkel incident (laat staan dat ik hardware dekking had op mijn product en al mijn airport routers).

    Als u niet overweg kunt met een Apple product en u vindt de oplossing niet op de support website en u wilt dat een expert het voor u gaat oplossen hoeft dat toch niet onbeperkt gratis te zijn?

  • Profielfoto
    michielgiordano

    Dropjes van iCentre en Xando….?