FaceTime staat centraal in nieuwe iPhone-commercial

Door: Raymon - 18 reacties

Apple heeft een nieuwe commercial uitgebracht om de iPhone te promoten. Het is de derde spot in een reeks waarbij simpele maar veelgebruikte functies uitgelicht worden, in dit geval FaceTime.

https://www.youtube.com/watch?v=iu1jHtf_oUc

De vorige twee commercials waren Music Every Day en Photos Every Day. Hierin benadrukt Apple dat de iPhone het meestgebruikte apparaat is om muziek te luisteren en foto’s te maken. In de derde commercial klinkt de claim “every day, more people connect face-to-face on the iPhone than on any other phone.”

De claim dat de iPhone de meestgebruikte camera is was eenvoudig te verifiëren via Flickr. Dat FaceTime meer gebruikt wordt dan bijvoorbeeld Skype is moeilijk te checken, maar is aannemelijk gezien FaceTime geïntegreerd is in de dialer van iOS.

Apple laat een aantal gebruiksmomenten voor FaceTime zien, bijvoorbeeld om met vrienden en familie te praten, te communiceren via gebarentaal, het laten zien van een nieuw huis of een velovingsring. We zien in de commercial voornamelijk mensen die FaceTime buitenshuis gebruiken, iets dat in Nederland voor zover wij weten niet zoveel voorkomt. Gebruik jij FaceTime wel eens buitenshuis?

Reacties

18 reacties
  • Profielfoto
    KrijnB

    Ik gebruik FaceTime regelmatig. Werkt erg goed. Toch wel handig als de meeste om je heen ook een iPhone hebben. Als je straks met ios7 ook er gewoon mee kunt bellen is nog beter. Dan gebruik ik nauwelijks nog belminuten meer.

  • Profielfoto
    Buzz

    Echt briljant bedacht, gefilmd, gemonteerd, en van muziek voorzien deze reeks reclames van Apple. Ik vind het de beste tv-reclame campagne van Apple sinds Think Different.
    Bij elke korte scene wordt je fantasie in werking gezet: Waar zijn ze, wie zijn ze, wat is de relatie, en vooral: wat gebeurt er buiten het beeld… En voordat je het weet ben je al weer bij de volgende scene, en begin je weer opnieuw. Echt briljant.

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    “Every day, more people connect face-to-face on the iPhone than on any other phone.”

    Waarom moet Apple toch steeds opscheppen met cijfers? Ze zouden beter de goede functies van FaceTime benadrukken. In het begin lijkt het er nog op dat het een gewone reclamespot is, maar toch MOET het eindigen met een cijfer: met een iPhone wordt het meeste ge-facetimed. Dat vind ik geen overtuigend argument om een iPhone te kopen.

  • Profielfoto
    Supermacfreak

    Waarom zien we nooit reclame van Apple/iPhone op de TV, in tegenstelling tot Samsung… alleen maar?

  • Profielfoto
    Buzz

    NoPlasticPhones: Er worden toch geen cijfers gegeven? Het gaat echt helemaal om het gevoel. “Met je iPhone kan je dichter bij je naasten zijn”, is de boodschap, ook van die tekst aan het einde. Godzijdank hebben ze het niet over de specs. De goede functies van FaceTime hoeven niet benadrukt te worden, het werkt zoals ze het laten zien. Meestal dan…

  • Profielfoto
    bartvdv

    @Buzz_D

    Echt briljant bedacht, gefilmd, gemonteerd, en van muziek voorzien deze reeks reclames van Apple. Ik vind het de beste tv-reclame campagne van Apple sinds Think Different.
    Bij elke korte scene wordt je fantasie in werking gezet: Waar zijn ze, wie zijn ze, wat is de relatie, en vooral: wat gebeurt er buiten het beeld… En voordat je het weet ben je al weer bij de volgende scene, en begin je weer opnieuw. Echt briljant.

    Meen je dat nu echt of ben je aan het zwanzen?

  • Profielfoto
    Bman

    Nee, hij is niet aan het zwanzen: dit is inderdaad een vrij briljante reclame. Gewoon rustgevend, simpel, natuurlijk en overtuigend, zoals het hoort dus.

  • Profielfoto
    Bman

    En trouwens, bij die scène met een Chinese stad (shanghai?) als achtergrond, wordt voor het filmen van de skyline de ‘facetime-camera’ gebruikt: niet zoals het hoort…

  • Profielfoto
    steveb

    @supermacfreak
    dit is hoe ik er over denk

    apple heeft volgens mij niet echt reclame nodig in de lage landen. Het loopt hier enigsinds anders.
    1. product placements: tv series waarin alleen apple producten gebruikt worden als computers
    2. apple is hip. jongeren vallen er voor als vliegen. De hype blijft groeien.
    3a. kwaliteit en vooral gebruiksvriendelijkheid verkopen zichzelf.
    b..mond aan mond reclameis sterker dan gelijk welke vorm van reclame. probeer gewoon eens te tellen hoeveel iphones er in u familie/vridnenkring te vinden zijn. en tel deze eens van een jaar geleden. U zult merken dat vrienden spreken met elkaar en ondervinden hoe iphone voor iedereen een stap vooruit lijkt. Deze laatste zin heeft al veel mensen over de streep getrokken

    c.apps: veel apps komen op iphone en pas een paar weken of maanden later up android

    de beste reclame komt binnenkort: facetime audio maakt u gsm abbonoment veeeeeeeeeel goedkoper. ik denk dat hierdroo heel veel bedrijven zullen overschakelen op iphone.

  • Profielfoto
    Bman

    @steveb; dit geldt ook voor de V.S. hoor!

  • Profielfoto
    Volkie

    Ben ik dan de enige waar facetime bijna nooit bij werkt. Nou doe ik het meestal internationaal maar toch.

    Overigens zijn dit wel bijzondere conclusies:

    “De claim dat de iPhone de meestgebruikte camera is was eenvoudig te verifiëren via Flickr.”

    Want iedereen gebruikt Flickr!;-)

    “Dat FaceTime meer gebruikt wordt dan bijvoorbeeld Skype is moeilijk te checken, maar is aannemelijk gezien FaceTime geïntegreerd is in de dialer van iOS.”

    Ik geloof best dat het daarom soepeler werkt maar dat het daarom meer word gebruikt is niet toe te schrijven aan de integratie en is dus geen enkel bewijs.

    Wel handig om face-to-face te noemen trouwens, Apple kan natuurlijk niets bewijzen dat het inderdaad zo is dat op de iPhone mensen meer gebruik maken van webcam mogelijkheden maar kan wel stellen dat op de iPhone facetime het meest word gebruik van alle mobiele telefoons;-)

  • Profielfoto
    ---

    Wel een faal bij 0.33 seconden. Meisje houdt haar iPhone verkeerd om. Dat Apple dat niet heeft gezien..

  • Profielfoto
    Kyhd

    Hoe zo een faal? Er zitten 2 camera’s in:p

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Facetime is niets anders dan een uitgeklede versie van Skype, alleen niet iedereen heeft Facetime, terwijl nagenoeg iedereen die ik ken Skype heeft. De manier waarop je verbindt is bovendien raar en onduidelijk (nummer of emailadres ofzo). En die reclames zijn typisch Amerikaans (veel meer merken hebben daar dergelijke reclames op TV), maar slaat af en toe helemaal nergens op. Je ziet mensen met hun iPhone Facetimen alsof ze op reis zijn. Lijkt mij redelijke geldverspilling om al die roamingkosten te betalen om even aan iemand anders te laten zien hoe een skyline eruit ziet. En als je thuis zit, ga je toch niet achter je iPhone zitten? Als je een Mac of iPad hebt, lijkt mij dat een stuk handiger en een stuk beter qua kwaliteit.
    Maar ja dat zijn nou eenmaal die reclames daar. Mensen die helemaal blij worden, omdat ze ‘erectile dysfunction’ hebben of gaan vissen omdat ze ‘COPD medication’ slikken kan daar ook allemaal op de reclame, dus ja wat wil je….

    Inderdaad, leuke reclames, maar meer niet;).

  • Profielfoto
    Sandermrt

    Off topic: ios 7 beta 5 is uit!

  • Profielfoto
    bangbangsystems

    Ik vind facetime tav de kwaliteit veel beter dan Skype. Probeer het maar eens. Als iemand anders, zelfs met een andere phone, dan is de beeldkwaliteit over facetime veel duidelijker dan via Skype.

    Wat ik nu een gemiste kans vind, de intergratie van facetime + facetimeaudio + imessenge. Ik zie liever dat het zo werkt als BBM ofzo. Nu is het te los van elkaar. Ik zie liever dat imessenge uit de hoek van een smsje komt. En dat je een mooie eigen profiel kan maken. Waar vanuit je kan kiezen welke manier je gaat communiceren.

  • Profielfoto
    Divimus

    Facetime lijkt prachtig. Maar ik kom haast nooit verder dan mijn eigen hoofd, met “verbinden” erboven. Kortom, het werkt niet bij mij

  • Profielfoto
    arjenh

    Gebruik jij FaceTime wel eens buitenshuis?

    Ik zal wel idioot zijn maar ik gebruik het regelmatig buitenshuis. Op het terras, als ik iets zie buiten wat ik graag wil delen, even met de kids bellen als ik op zakenreis ben (hotel lobby bv.), bij passen van kleding en ff checken wat het thuisfront er van vind, ook lachen.

    Eigenlijk altijd wel met oordopjes trouwens anders trekt het wel heel veel aandacht…