‘AppleCare binnenkort met 24/7 livesupport en nieuwe website’

Door: Raymon Mens - 8 reacties

Apple start binnenkort met 24/7 livesupport  voor zijn AppleCare klanten. Die meldt 9to5Mac. Klanten kunnen dan de hele dag en nacht in contact komen met AppleCare via een chatfunctie op een geheel vernieuwde AppleCare-website. De dienst zal naar verluidt op 12 augustus gelanceerd worden.

Waarschijnlijk kunnen zowel klanten van een Mac als klanten met een iDevice 24 uur per dag de hulp van een Apple-medewerker inschakelen. Samen met de livesupport-functie zal de AppleCare-website een grondige verbouwing krijgen, de nieuwe site zal volgens de bronnen van 9to5Mac de designtaal van iOS 7 doorvoeren en moet het navigeren makkelijker maken.

Een screenshot van het nieuwe design van de AppleCare-site.
Een screenshot van het nieuwe design van de AppleCare-site.

Verdere aanpassingen in garantiebeleid
Er gaan al langer geruchten over aanpassingen in het garantiebeleid van Apple. Vermoedelijk is de vernieuwde AppleCare-website met 24/7 livesupport slechts het begin. Apple zou AppleCare in de toekomst niet meer per apparaat willen aanbieden, maar per Apple ID. Alle apparaten van één klant vallen dan onder de AppleCare-dekking. Waarschijnlijk wil Apple zich onderscheiden van de (hevige) concurrentie door meer en betere service aan te bieden.

AppleCare
AppleCare wordt vaak gezien als het bijkopen van extra garantie en zekerheden bij defecten aan Apple-hardware. Binnen het AppleCare-pakket valt echter ook gratis telefonische technische ondersteuning, wereldwijde vervanging van defecte producten en naar verluidt binnenkort ook 24/7 livesupport via een chat-functie. Het is nog niet bekend of de livesupport ook meteen in Nederland actief zal zijn, de berichten van 9to5Mac richting zich specifiek op de VS. Er zijn ook geen aanwijzingen in de vorm van vacatures op de Apple-website gevonden.

Reacties

8 reacties
  • Profielfoto
    THX-1138

    Leuk dat ze hun winkel zo leuk aan ’t optuigen zijn met allerlei extra of uitgebreide diensten voor klanten die, als ze niet opschieten, straks in grote getale overgestapt zijn naar fabrikanten die wél met nieuwe spullen komen.

  • Profielfoto
    Dennissimeau

    THX-1138: ik heb nog nooit zulke lulkoek gehoord.
    Ik ben wel benieuwd hoe ver die chat gaat e of die ook Nederlands is.

  • Profielfoto
    michielgiordano

    Wat hebben andere fabrikanten dan wel wat zo baanbrekend vernieuwend is?

  • Profielfoto
    THX-1138

    Niets. Maar mensen willen na verloop van tijd iets nieuws. Vraag me niet waarom.

  • Profielfoto
    GeenMorgenrood

    AppleCare is de technische ondersteuning van Apple die telefonisch aanspreekbaar is, en volgens uw speculatie, binnenkort ook via de chat. De support website (support.apple.com) waarover u speculeert maakt geen onderdeel uit van deze ‘AppleCare’. Het AppleCare Protection Plan is een product dat Apple verkoopt met de eigenschappen die u beschrijft, maar is niet hetzelfde als ‘AppleCare’. Onder dit AppleCare Protection Plan valt ook geen wereldwijde vervanging van alle producten.

    Als u de garantievoorwaarden van Apple naleest kan service beperkt worden per regio op basis van de beschikbaarheid van onderdelen. Bijvoorbeeld:

    BELANGRIJKE BEPERKING VOOR iPHONE- EN iPAD-SERVICE.
    Apple kan de dienst voor de iPad en iPhone beperken tot het gebied van de EER en Zwitserland. Service van iPhone- of iPad-producten mag uitsluitend worden verricht door Apple of een AASP.

    Met uitzondering van uw speculatie op basis van geruchten lijkt de rest wel te stroken met de werkelijkheid.

    mvg,

  • Profielfoto
    NoPlasticPhones

    De designtaal van iOS 7? Gelukkig hebben ze die afschuwelijke gradiënten niet gebruikt! Dat zou (bij wijze van spreken) voor mij al een reden zijn om GEEN AppleCare te nemen.

  • Profielfoto
    mvmaastricht

    Over Apple Care niets dan goeds. In de camera (lens) van mijn in oktober bij BelCompany gekochte iPhone 5 (64 Gb.) waren vlekjes gekomen. Bij BelCompany kreeg ik te horen: “heeft u geen verzekering? Dan krijgt u geen leentelefoon en bent u uw iPhone zes weken kwijt ter reparatie!”
    Die amputatie zou ik niet trekken, dus op naar de Apple Store Amsterdam: “Dat hoort inderdaad niet; dit is garantie”.
    Binnen 10 minuten liep ik met een splinternieuwe iPhone 5 de deur uit.

  • Profielfoto
    Jam Bad

    Heb zelf een mbp met acpp en vind de prijs daarvan echt belachelijk hoog voor het verlengen van garantie, nieteens tegen elke schade door mezelf veroorzaakt. Bij mediamarkt verkopen ze betere verzekeringen voor minder kwam ik later achter. Die zijn ook nog tegen diefstal en schade veroorzaakt door jezelf.