Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 7 augustus 2013

‘AppleCare binnenkort met 24/7 livesupport en nieuwe website’

Apple start binnenkort met 24/7 livesupport  voor zijn AppleCare klanten. Die meldt 9to5Mac. Klanten kunnen dan de hele dag en nacht in contact komen met AppleCare via een chatfunctie op een geheel vernieuwde AppleCare-website. De dienst zal naar verluidt op 12 augustus gelanceerd worden.

Waarschijnlijk kunnen zowel klanten van een Mac als klanten met een iDevice 24 uur per dag de hulp van een Apple-medewerker inschakelen. Samen met de livesupport-functie zal de AppleCare-website een grondige verbouwing krijgen, de nieuwe site zal volgens de bronnen van 9to5Mac de designtaal van iOS 7 doorvoeren en moet het navigeren makkelijker maken.

Een screenshot van het nieuwe design van de AppleCare-site.

Verdere aanpassingen in garantiebeleid
Er gaan al langer geruchten over aanpassingen in het garantiebeleid van Apple. Vermoedelijk is de vernieuwde AppleCare-website met 24/7 livesupport slechts het begin. Apple zou AppleCare in de toekomst niet meer per apparaat willen aanbieden, maar per Apple ID. Alle apparaten van één klant vallen dan onder de AppleCare-dekking. Waarschijnlijk wil Apple zich onderscheiden van de (hevige) concurrentie door meer en betere service aan te bieden.

AppleCare
AppleCare wordt vaak gezien als het bijkopen van extra garantie en zekerheden bij defecten aan Apple-hardware. Binnen het AppleCare-pakket valt echter ook gratis telefonische technische ondersteuning, wereldwijde vervanging van defecte producten en naar verluidt binnenkort ook 24/7 livesupport via een chat-functie. Het is nog niet bekend of de livesupport ook meteen in Nederland actief zal zijn, de berichten van 9to5Mac richting zich specifiek op de VS. Er zijn ook geen aanwijzingen in de vorm van vacatures op de Apple-website gevonden.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
‘AppleCare binnenkort met 24/7 livesupport en nieuwe website’
Sluiten