Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 21 juli 2013

iPad wederom het haasje in nieuwe Microsoft Surface-reclame

De verkopen van de Surface vallen tegen. Uit de meest recente kwartaalcijfers blijkt dat het Microsoft 900 miljoen dollar moest afschrijven op de tablet. Een prijsverlaging moet de verkopen nu een nieuwe boost geven. Geheel in stijl geeft de softwaregigant de iPad wederom een schop in een nieuwe commercial.
http://www.youtube.com/watch?v=wE7AQY5Xk9w

Net als in eerdere commercials worden de specifieke voordelen van de Surface flink benadrukt. Een ingebouwde standaard, USB-poort en toetsenbord. Dat heeft de iPad allemaal niet, of toch wel…

Staan
Ook een iPad kan staan. Niet met een ingebouwde stand die kan afbreken of lam kan raken, maar met een slimme smartcover. Stand stuk = nieuwe cover kopen en niet hele tablet weg kunnen gooien.

USB-poort
Wanneer is de laatste keer dat jij de behoefte hebt gehad om een USB-stick in je tablet te doen? Door clouddiensten zijn opslagmedia als USB-sticks eigenlijk al ouderwets, helemaal met technieken als Airplay en Airdrop.

Toetsenbord
Inmiddels zijn er talloze keyboard stands voor de iPad op de markt. De keyboard cover van Microsoft kost bovendien zo’n €140 terwijl een beetje iPad-toetsenbord voor de helft van die 140 euro over de toonbank gaat.

Prijsverschil
Als laatste wordt het prijsverschil benadrukt. Uit de FAQ van de Surface blijkt: “The 32 GB version has approximately 15 GB free hard disk space.” Dan laat de 32GB Surface zich beter vergelijken met een 16GB iPad. Als we ook de scherpte van het scherm van de Surface (148 ppi) nog meerekenen, komt een iPad 2 16GB op gebied van opslag en schepte (132 ppi) het meest in de buurt. Laat die nu slechts enkele tientjes meer kosten dan een 32GB Surface RT.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
iPad wederom het haasje in nieuwe Microsoft Surface-reclame
Sluiten