iPad wederom het haasje in nieuwe Microsoft Surface-reclame

91 reacties

De verkopen van de Surface vallen tegen. Uit de meest recente kwartaalcijfers blijkt dat het Microsoft 900 miljoen dollar moest afschrijven op de tablet. Een prijsverlaging moet de verkopen nu een nieuwe boost geven. Geheel in stijl geeft de softwaregigant de iPad wederom een schop in een nieuwe commercial.
https://www.youtube.com/watch?v=wE7AQY5Xk9w

Net als in eerdere commercials worden de specifieke voordelen van de Surface flink benadrukt. Een ingebouwde standaard, USB-poort en toetsenbord. Dat heeft de iPad allemaal niet, of toch wel…

Staan
Ook een iPad kan staan. Niet met een ingebouwde stand die kan afbreken of lam kan raken, maar met een slimme smartcover. Stand stuk = nieuwe cover kopen en niet hele tablet weg kunnen gooien.

USB-poort
Wanneer is de laatste keer dat jij de behoefte hebt gehad om een USB-stick in je tablet te doen? Door clouddiensten zijn opslagmedia als USB-sticks eigenlijk al ouderwets, helemaal met technieken als Airplay en Airdrop.

Toetsenbord
Inmiddels zijn er talloze keyboard stands voor de iPad op de markt. De keyboard cover van Microsoft kost bovendien zo’n €140 terwijl een beetje iPad-toetsenbord voor de helft van die 140 euro over de toonbank gaat.

Prijsverschil
Als laatste wordt het prijsverschil benadrukt. Uit de FAQ van de Surface blijkt: “The 32 GB version has approximately 15 GB free hard disk space.” Dan laat de 32GB Surface zich beter vergelijken met een 16GB iPad. Als we ook de scherpte van het scherm van de Surface (148 ppi) nog meerekenen, komt een iPad 2 16GB op gebied van opslag en schepte (132 ppi) het meest in de buurt. Laat die nu slechts enkele tientjes meer kosten dan een 32GB Surface RT.

Reacties

91 reacties
  • Profielfoto
    Nautdeapplefan

    Kunnen ze niet wat beters verzinnen.

  • Profielfoto
    Barend Mars

    Hahahaha gaat idd niet goed aflopen met de tablet van MS

  • Profielfoto
    I Xyzyx I

    Ach, Microsoft kopieert tenminste niet maar verzint zelf wat. Jammer dat t nog niet zo’n succes is want concurrentie zorgt voor innovatie.

  • Profielfoto
    iSponge

    Haha achja, Apple heeft jaren lang de draak gestoken met Micro$oft, dan kun je een ‘tegenaanval’ verwachten. Alleen jammer voor ze dat het niet echt werkt…

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Het gaat niet werken. De tegenargumenten zijn terecht beschreven in het artikel. De enorme ruimte die het besturingssysteem inneemt is echt een giller:) Het zou soms handig kunnen zijn om een USB stick met films in je iPad te steken, dat misschien nog wel.
    Maar voor Microsoft lijkt het me weggegooid geld. De norm is en blijft iPad en daar kan geen campagne tegenop. Waarom voor zoveel geld namaak kopen als je de echte voor een paar tientjes meer de echte hebt?!:)

  • Profielfoto
    johnkeates

    Jammer dat ze niet iets laten zien waar je wel wat aan hebt..

    Het is heel makkelijk om te kijken wat een ander product niet heeft, maar dat maakt nog niet dat je eigen product opeens beter is. Als ze nou gewoon niet als Apple gewoon een iPad-achtige reclame gemaakt hadden waar je gewoon real-world gebruik ziet, wat je dan ook nog eens zelf op dezelfde manier zou kunnen doen als je het product aanschaft, dan hadden ze een veel betere reclame gehad.

    Dit is een beetje hetzelfde als wat Nokia (en ook andere fabrikanten) doet, het eigen product versus een Apple product, en dan de verschillen proberen te benoemen op een manier dat het eigen product er beter uit komt. Het maakt gewoon niks uit om dat te doen, want het gaat om de real world toepassingen en de UX, en als ze dat niet (goed) kunnen presenteren klopt er gewoon wat niet met het product.

  • Profielfoto
    ikkezelluf

    Dat eeuwige USB-verhaal….. dan koop je toch voor een paar euro een adapter, kun je USB en SD-kaartjes gebruiken op je iPad……

  • Profielfoto
    kasuja

    Wat een onzin zeg. Wat een oogkleppen hebben jullie op.

    Dankzij USB kan je gewoon bestanden uitwisselen middels USB stick en of externe HDD. Dat is nog altijd sneller dan via cloud opslag of AirDrop. En in veel situaties is het wenselijk dat de bestanden niet over het internet gedeeld worden. Je bent niet afhankelijk van internet om bestanden uit te wisselen en je bent niet afhankelijk van ren iOS versie die AirDrop ondersteund.

    Daarnaast kan je gewoon ook andere dingen aansluiten die op de iPad ondenkbaar zijn. Zoals standaard rand apparatuur die je bij j desktop en laptop ook gebruikt. video camera’s gewone oude printers en dergelijke.

    Doe nou niet alsof USB een prehistorische aansluiting is. Jullie kennen allemaal de voordelen van USB op een desktop en laptop. Die zelfde voordelen heb je dan ook op de Surface.

    Die kickstand is alleen maar handig en elegant verborgen. Heb je m nodig klap je m open. Je hoeft geen extra accessoires aan te schaffen om het overeind zetten van je tablet mogelijk te maken. Bij een ipad in een standaard zot je met video chatten met het probleem dat de eyesight camera naar de grond gericht staat. De surface houd daar rekening mee. Die camera kijkt gewoon in de juiste hoek recht naar voren. Handig bij colleges. Je kan het college filmen terwijl je notities maakt. Het argument dat de kickstand kan afbreken is een slap argument. Alles kan stuk. Veel succes. Dat lukt je niet perongeluk.

    De touch en type cover zijn niet verplicht. Je kan dankzij de USB elk oud toetsenbord gebruiken dat je bezit. En als je een bluetooth keyboard hebt werkt dat net zo makkelijk via de interne bluetooth.

    Juist door deze verschillen heb je aan je tablet net zo veel als aan een laptop. Terwijl de iPad je op dat vlak rustig in de steek laat.
    De Surface Pro en RT gaan verder in productiviteit mogelijkheden waar de iPad je in de steek laat. Zelfs als je accessoires bij koopt komt de iPad niet in de buurt.

    Je kan dit allemaal weg wuiven met de standaard apple argumenten en anti windows praat met Blue screen of deaths en zo.
    Maar dat verandert verder niks aan dat de iPad een minder capabel apparaat id

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Ooit op een camping gestaan met zeer slecht GPRS?:)
    Daar sta je dan met je 50 Gb in de cloud…

    MIDI-Keyboard aansluiten via de cloud weleens geprobeerd??

    Maar gelukkig hebben we daar weer een USB-plugje voor toch?

  • Profielfoto
    wouwout

    na de jarenlange grappige mac vs pc reclames, reageren onemorething en de meeste mensen hier wel erg zuur. dat overkomt je als je marktleider bent. En de iPad is een mooi apparaat maar niet erg flexibel qua mogelijkheden.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Wat een onzin zeg. … Maar dat verandert verder niks aan dat de iPad een minder capabel apparaat id

    Inderdaad onzin.

    De iPad is op veel fronten minstens zo capabel als een Surface.

  • Profielfoto
    defores

    Laatst nog even in de winkel getest die surface stond perplex ervan hoe traag en slecht het allemaal reageerde. En dan durven ze dit nog als reclame uit te brengen bij Microsoft met hun jaren stilstaande TTS engine (staat volgens mij ook al 10 jaar stil op ontwikkeling).

  • Profielfoto
    dinck

    Ik ben het helemaal een met knekkie. Het is niet voor niets dat ik, Applegebruiker sinds 1989, geen iPad heb… Niet dat ik de Surface nu ieaal vind, ik ben nog geen Windows-versie tegengekomen waar ik met plezier op zou werken en 16Gb vrije ruimte is inderdaad mager, zeker voor een apparaat dat pretendeert meer – productief – te kunnen.

  • Profielfoto
    iMachia

    De hoogtijdagen van Microsoft zijn nu eenmaal voorbij. Er wordt zelfs al gesproken over het einde van die club.
    En al mag de Surface een aardig apparaat zijn, en dus zoals vanouds goed van Apple afgekeken, van Windows RT en de slechte communicatie met Windows 8 krijg ik spontaan maagkrampen. En wèg zijn al die zogenaamde voordelen.

    Valt me als vanouds op dat er enorm veel woorden nodig zijn om Microsoft te verdedigen…

  • Profielfoto
    MouseMighty

    Kortom een TABLET van Microsoft is gewoon een hele dure dunne LAPTOP. USB als opslag is achterhaald, sterker nog bij veel overheden zelfs verbannen. Overigens kan je al vanaf dag 1 op de iPad 1 een toetsenbord aansluiten en nog veel meer randapparatuur via de camera connection kit.

    Printen vanaf een tablet door een usb printer erin te pluggen… *insert facepalm smiley*

    Maar graag zou ik van jou (knekkie) die productiviteit mogelijkheden horen/zien waarmee de Surface Pro en RT dan zo verder mee zijn. Want ik heb er niet veel kunnen vinden. Afgezien daarvan betaal je voor 32Gb waar je maar 16Gb van over hebt? En college filmen met een 1 megapixel camera….. *right*

  • Profielfoto
    donut

    Windows doet zijn best een volwaardig systeem op de markt te brengen dat voor tablet en PC geschikt is: dat is een zeer mooi streven, echter ze zijn er nog lang niet. Maar het is duidelijk dat dat wel de toekomst is. Ik erger me aan de geslotenheid/beperktheid van het iOS tov OSX. Je moet alles doen zoals Apple het wil of het kan niet. Ik mis een iOS finder.
    Dat de surface niet goed verkoopt wil nog niet zeggen dat het een slecht apparaat is. Een usb poort is best wel handig; Apple is altijd voorloper met nieuwe aansluitingen invoeren en oude te laten verdwijnen- dat heeft zeker ook nadelen. Een Macpro zonder mogelijke interne uitbreiding levert een hoop losse rotzooi op; Thunderbolt heeft weinig en alleen dure uitbreidingsmogelijkheden; een dvd schrijver in een laptop is best handig etc…

  • Profielfoto
    Ton van der Molen

    Er gaan nu eenmaal mensen voor prijs , en andere voor kwaliteit. Maak je niet druk , dat soort filmpjes maakte Apple vroeger al bij bv introductie Macintosh . Haha !

  • Profielfoto
    Applecompot

    Mijn iPad 2 is al mijn tweede ipad, ipad 1 heb ik doorgegeven aan mijn pa. Sinds die tijd kan ik de keren dat ik USB miste op 1 hand tellen, en ik zou zelfs in de houtzagerij kunnen werken. De iPad zie ik dan ook niet als vervanger van een deftig workstation, maar als aanvulling erop. Het is niet slecht dat MS wat concurrentie bied en wat reclame “I ‘m a surface and I ‘m an iPad”

  • Profielfoto
    mowat

    Akkoord met kekkie en karelwillem.
    Geen usb is een Apple-flop.En met i-cloud , waar ik ook geen behoefte aan heb , hang je altijd af van het internet.Ik wil geen vergelijking maken op de andere punten en ik heb nog geen tablet , maar ik zal er in elk geval geen kopen zonder een USB aansluiting.

  • Profielfoto
    Applecompot

    Biedt met dt, excuses

  • Profielfoto
    MouseMighty

    iOS finder? Voor wat? Overigens is dat Windows RT met de Metro winkel net zo gesloten als de iOS versie met AppStore. Kijk eens goed naar OS X en de ontwikkeling van OS X sinds de komst van iOS (dat natuurlijk weer van OS X is afgeleid). Apple is al jaren bezig om het beste van de twee samen te voegen. Windows 8 / RT is dan niet veel nieuws (ook de missers zijn niet nieuw).
    Oh en over die USB? http://www.hypershop.com/HyperDrive/iUSBport/ Het is maar hoe graag je het wil hebben.

  • Profielfoto
    bartvdv

    Ik vind de surface zo goed en interessant, dat ik er eentje ga kopen.

  • Profielfoto
    harianus

    Stand

    “… ingebouwde stand die kan afbreken …”

    De cover zit gewoon met magneetjes vast, dus echt ingebouwd zou ik ‘m niet noemen. En de prijs is € 100 extra als je het toetsenbord tegelijk koopt. Dat is niet duurder dan een gemiddeld toetsenbord voor de iPad.

    USB-poort

    De USB poort gebruiken jullie toch echt niet alleen voor opslag? Beetje slechte argumenten OMT!

  • Profielfoto
    XaRaI_001

    Ik heb es een tijdje die MS Surface kat uit de boom gekeken, en ik moet zeggen dat ie mij steeds meer aanstaat dan de iPad versie zoveel.
    Het is net als Knekkie zegt, heel erg handig als je van allerlei USB dingen kan aansluiten, zonder dat je enige internet connectie nodig hebt.
    Toch wel slim gezien van die Microsoft luitjes.
    Zeker nu blijkt, dat de bestandjes op internet niet zo veilig zijn als als men je wil doen laten geloven.
    De iPhone heb ik al in de hoek gegooid (vervangen voor een WP8 phone en bevalt erg goed), misschien straks ook wel die iPad3.

    OSX is nog altijd mijn favoriete OS, zolang Apple die verder niet verkloot, versie 10.7 blijft bij mij nog wel een langetijd staan.

    Ik hoop dat Apple niet langer blijft stilstaan zoals nu, maar weer eens nieuwe technologieën gaat toepassen in hun apparaten, in plaatst van patent gevechten te voeren (geen win – win voor ons) en Cash-generatoren te bouwen.

    Voorbeeldje technologieën: Laser projectie, Laser p2p data overdracht, Wireless accucharging om maar een paar te noemen.

  • Profielfoto
    1984

    USB-poort
    Wanneer is de laatste keer dat jij de behoefte hebt gehad om een USB-stick in je tablet te doen? Door clouddiensten zijn opslagmedia als USB-sticks eigenlijk al ouderwets, helemaal met technieken als Airplay en Airdrop.

    http://www.youtube.com/watch?v=dH6raQzCV3w handig zou ik zeggen, ofte wel multifunctioneel, een volwaardig os (MBA) , en ook de mogelijkheid om hem als desktop te gebruiken. of als tablet….
    En wat betreft de prijs vergelijk de iPad 128GB/ MBAir 128GB met de 128GB Surface Pro



    De Surface RT dient niet verward te worden met de Surface Pro waarop je wel je gewone Windows-software kunt draaien. Waar de Surface RT een tablet is, is de Surface Pro eigenlijk een tablet met de kracht en mogelijkheden van een laptop
    Surface RT tablet heeft nu dus een vanafprijs van zo’n 336,-.

  • Profielfoto
    appelsenperen

    Ooit op een camping gestaan met zeer slecht GPRS?:)
    Daar sta je dan met je 50 Gb in de cloud…

    MIDI-Keyboard aansluiten via de cloud weleens geprobeerd??

    Maar gelukkig hebben we daar weer een USB-plugje voor toch?

    Hahaha, sorry, maar wat u hier noemt sluit niet echt aan bij het tablet-gebruik van de gemiddelde consument. Misschien heeft u een bijzondere baan, waarbij je 50 GB aan bestanden nodig hebt en met een MIDI-keyboard (wat is dat?) werkt?

    Alsnog denk ik dat de echte pro’s dan een notebook gebruiken, maar niemand houdt u tegen een Surface te kopen hoor!

  • Profielfoto
    dj bazzie wazzie

    Leuke reclame, vooral om de stem van sirinte gebruiken. Het is denk ik tevens een knipoog naar de Mac vs. PC reclame van Apple een paar jaar geleden. Surface ziet er uit als een professioneel apparaat en een iPad niet, ook nooit haar doel geweest overigens. Beetje een home tablet, nooit een pro.

  • Profielfoto
    1984

    Alsnog denk ik dat de echte pro\’s dan een notebook gebruiken, maar niemand houdt u tegen een Surface te kopen hoor!

    My fellow creative-industry Apple users: prepare thyselves. Heresy lies ahead. You may not like what I have to say. You may think I’m batty. That’s fine. For myself, I’m at the end of a months-long quest for a more flexible workflow, and I’m having quite a bit of fun. It was a bumpy road getting here, but for me, moving my digital art production from a giant Cintiq to the Surface Pro was the right move. If you have a similar desire to break your desk-bound chains and put on the shackles of forever having your work with you, read on. We can share the crazy. bron


    http://www.youtube.com/watch?v=SycyP5YdJe0

  • Profielfoto
    THX-1138

    de Surface is al lang dood.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Ooit op een camping gestaan met zeer slecht GPRS?:) ….
    MIDI-Keyboard aansluiten via de cloud weleens geprobeerd?? …

    Hahaha, sorry, maar wat u hier noemt sluit niet echt aan bij het tablet-gebruik van de gemiddelde consument. Misschien heeft u een bijzondere baan, waarbij je 50 GB aan bestanden nodig hebt en met een MIDI-keyboard (wat is dat?) werkt?…

    Je bezoekt niet heel veel concerten e.d. begrijp ik?:)
    De iPad vind je zo’n beetje op elk podium (en in elke studio) ter wereld wel ergens terug.
    Een MIDI-keyboard is een manier om de synthesizers e.d. op je iPad aan te sturen (pianootje met een kabel naar je iPad als je dat beter begrijpt.)

  • Profielfoto
    appelsenperen

    @1984, wat ik zeg, koop een Surface. Die Suskes en Wiskes zien er echt top uit!

  • Profielfoto
    MEEUW

    Tja je kunt zeggen wat je wil van microsoft,maar het toetsenboard in smartcover is wel een top idee.
    Meer ruimte op het scherm.
    En altijd bij je zonder extra iets bij je te hebben (zoals een los toetsenboard)

  • Profielfoto
    appelsenperen

    De iPad vind je zo’n beetje op elk podium (en in elke studio) ter wereld wel ergens terug.

    Wacht, nou snap ik het niet meer. De iPad was toch zo slecht dat je geen Keyboard aan kon sluiten?

    En dan nog leest u niet goed, ik heb het over het tablet-gebruik van de gemiddelde consument.
    Die zit op de camping (die u zelf zo leuk noemt,) lekker aan het zwembad. Hooguit met een e-boekje op z’n scherm.
    Maar zeker niet met een MIDI-fucking-keyboard of 50 fucking-GB aan shit op een USB-schijf.

  • Profielfoto
    maconly

    suffe reclame van een suf bedrijf.

    dat geheugenverhaal en de absurde prijzen die apple daar voor vraagt daar moeten ze wel wat aan doen.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    De iPad vind je zo’n …Wacht, nou snap ik het niet meer. De iPad was toch zo slecht dat je geen Keyboard aan kon sluiten?

    En dan nog leest u niet goed, ik heb het over het tablet-gebruik van de gemiddelde consument….

    Met een simpel adaptertje van 5 dollar hang ik er gewoon een keyboard aan hoor. Riep ik dat de iPad zo slecht was ergens?

    De ‘gemiddelde consument’ bestaat niet. Bovendien heb ik op de camping niet genoeg aan de 16 Gb van mijn iPad als ik alles meeneem wat ik wil (muziek, films, boeken, magazines). Dus dan kan een USB-poort een oplossing zijn. En weer: voor een paar dollar heb ik die.

  • Profielfoto
    appelsenperen

    @KarelWillem, buiten het feit dat er ook iPads van 128 GB zijn, zijn we het stiekem dus min of meer eens?

  • Profielfoto
    wensink

    Volgens mij heeft de Surface RT geen app store met meer dan 650.000 apps?
    Volgens mij kom je bij de Surface Pro in windows, dat na een aantal weken weer ongelooflijk traag is?
    Dat ding heeft een ventilator, komt ook weer het nodige aan stof in te zitten…
    die cover met toetsenbord lijkt me ook niet erg fijn typen, daarbij heb je een Apple toetsenbord + Smart Cover al voor 110 euro, dan heb je nog geen toetsenbord voor die Surface.
    Ook heb ik nog nooit de behoefte gehad om een USB stick in mijn iPad te prikken.

    Ik durf te wedden dat dat ding gaat falen!

  • Profielfoto
    MrGlenneke

    Ik heb een Microsoft Surface RT en ik ben er zeer tevreden over! Een iPad is een toevoeging die voornamelijk voor entertainment dient. Een Surface is dat niet. Ik heb een desktop computer en had nood aan meer mobiliteit. Met de Surface heb ik een zeer draagbaar apparaat dat veel kan. Ik moet geen duizenden apps en games hebben. Enkele zijn genoeg om mij af en toe bezig te houden. Je zit toch niet de hele dag spelletjes te spelen? Ik heb al meerdere presentaties en jaarwerken op mijn Surface gemaakt zonder tussenkomst van een computer. Probeer dat maar eens op een iPad! Een Surface is meer een afgeslankte laptop en een iPad een opgewaardeerde iPod Touch. Ik vind daarom ook dat deze niet steeds moeten vergeleken worden omdat de iPad zogezegd de ‘standaard’ is. Het hangt ervan af voor wat je het toestel wilt gebruiken.

  • Profielfoto
    monstergup

    Laat microsoft en samsung maar concurreren dan gaat apple tenminste weer wat innovatie leveren. Best een leuke reclame trouwens:)

  • Profielfoto
    Ce

    Ik ben het helemaal met Wouwout eens. Bij de Apple vs Microsoft reclames, die in essentie precies hetzelfde deden, sloeg men zich ook hier lachend op de schouders en rolde met gillend over straat. Het is werkelijk humor van de bovenste plank om de commentaren hier te lezen nu Apple in een commercial een koekje van eigen deeg krijgt:wink:

  • Profielfoto
    Benjamin3691

    Hahahahaha wat een zwakkelingen! iPad is veel beter!
    Fanboy

  • Profielfoto
    Swiftly

    Om een realistische prijsvergelijking te doen moeten jullie dan wel een smartcover met toetsenbord mee rekenen (140 euro).
    Dan is het verschil zelfs bij vergelijking met iPad2 16GB niet gunstig voor iPad.
    Ik zou gewoon helemaal geen vergelijk willen maken.

  • Profielfoto
    Max_G

    Een tablet moet extreem portable zijn en groot gebruiksgemak hebben. En is bedoeld voor meer casual gebruik voor zaken waar je laptop wat overkill voor is.

    Veel meer nog dan een computer is het, net als een smartphone, een ‘personal device’, waardoor ook de vormgeving erg belangrijk is; het moet in meerdere opzichten lekker voelen. Hoe dunner, lichter, mooier, krachtiger en gebruiksvriendelijker, hoe beter.

    Ik kan de Microsoft Surface niet anders zien dan als een gehandicapte netbook. Met een non-tablet visie in het ontwerp, zoals toetsenbord, stavoetje etc. Precies zoals het niet moet bij het fenomeen tablet.

  • Profielfoto
    computer space

    Willen jullie het artikel even opkuisen? Surface RT is dood, dat was al obvious bij de lancering. Surface PRO daarentegen is een hit, en in potentie Macbook Air en iPad killer in een. En Windows 8 is dan misschien nog niet helemaal af, het is al 10 x bruikbaarder dan iOS

  • Profielfoto
    ndunsbergen

    Kinderachtig.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    @KarelWillem, buiten het feit dat er ook iPads van 128 GB zijn, zijn we het stiekem dus min of meer eens?

    .
    Nee? De iPad is op de gebieden waar ik hem voor gebruik zeer veel meer capabel dan een Surface (welke dan ook).:)

  • Profielfoto
    bangbangsystems

    Ik ben een echte Apple lie hebber. Buiten mijn Imac, iphone5 heb ik ook een ipad mini. En wil ik dat zowel zakelijk als voor de fun kunnen gebruiken. Ik doe veel productieve taken. Zoals facturen versturen. Video reclames en flyers ontwerpen. Ik moet wel een zijn met Knekkie. Ik mist heel vaak USB ingang. Toen ik laatst een usb naar lichtning adapter had gekocht. Kon ik niet eens bestanden in mijn ipad krijgen. Dus moet ik alles via omwegen in mijn ipad krijgen. Geheel niet handig zoeen gesloten systeem. Dus hoop ik dat samsung, microsoft nu echt marktaandeel gaan krijgen. Want ik wil me niet laten beperken door Apple. Ik weet cker dat door meer concurrentie Apple wel meer opener moet gaan worden. Of dat nu door usb is of door lightning mogelijkheden uit te breiden, maak mij niet uit.

    Ik zie wel al dat Apple echt slaap op het front van touchscreens op hun desktop computers en laptops. Al zullen vele hier zeggen dat dat niet nodig is of niet gaat gebeuren. DAT GAAT HET UITEINDELIJK WEL WORDEN!!! Op dit moment is Apple bang dat het hun pc markt zal kannibaliseren. Maar dat is toch waar het naar toe zal gaan. Kijk naar de nieuwe versie van Logic. Bestuurbaar van een Ipad. Volgende stap wordt computers van Apple met touchscreen.

    Ik ben al helemaal in het Apple eco systeem. En zou niet graag willen over stappen. Ik ben van die generatie die niet alles van andere merken wil hebben. Dus goede concurentie voor IOS en OSX zie ik graag.

  • Profielfoto
    Swiftly

    Ik hou niet zo van de Microsoft Sacrifice… ik vind de iPad mooier.

  • Profielfoto
    Steef Ams

    Over het algemeen zijn prijsvergelijkingen tussen Apple producten en producten van andere fabrikanten sowieso niet echt ter zaken doende volgens mij.

    Dit gezegd hebbende, is het dan niet logischer om de MacBook Air te vergelijken met de Surface Pro en te concluderen dat MS niet een met de iPad te vergelijken product heeft, ook al noemen ze de Surface een tablet. Het is eigenlijk een laptop waar het toetsenbord van verdwenen is, maar er later wel weer aangezet kan worden. De iPad is een fundamenteel ander apparaat.

    Hoe verhouden de MacBook Air en de Surface Pro zich eigenlijk qua gewicht en afmeting? Ik heb het dan vooral over de 11 inch MacBook Air natuurlijk.

    Of is deze vergelijking toch onzinnig? Ik heb in ieder geval dit wel zo een beetje in mijn hoofd zitten. En dat ik dan voor een Apple product twee keer zoveel mag betalen, ach, dat ben ik wel gewend en doe ik graag….

  • Profielfoto
    1984

    Hoe verhouden de MacBook Air en de Surface Pro zich eigenlijk qua gewicht en afmeting? Ik heb het dan vooral over de 11 inch MacBook Air natuurlijk.

    Surface Pro 128GB, Intel Core i5, 4GB RAM, 26.924 cm (10.6 “) 16:9 Full HD 1920x1080pixels, Intel HD Graphics 4000, Bluetooth 4.0, IEEE 802.11 a/b/g/n, Windows 8 Pro, 2x 720p HD LifeCams, USB 3.0, 910g +Type Cover keyboard €1115.99
    27,46 x 17,3 x 1,35 cm 907 g

    Apple: enigszins vergelijkbaar(maar zonder het Cintiq effect/mogelijkheden) :
    MacBook Air 11″ 1,3-GHz dual-core Intel Core i5 Processor Turbo Boost tot 2,6 GHz Intel HD Graphics 500 4 GB geheugen 128 GB flashopslag1 € 1.029,00 +Bamboo Fun Small Pen & Touch +Wireless Kit €1154,72
    Breedte: 30 cm Diepte: 19,2 cm Hoogte: 0,3-1,7 cm Gewicht: 1,08 kg2

  • Profielfoto
    bartvdv

    monstergup

    Laat microsoft en samsung maar concurreren dan gaat apple tenminste weer wat innovatie leveren. Best een leuke reclame trouwens

    En welke innovaties heeft Apple dan recent nog geleverd (neem maar de afgelopen 5 jaar) ?

  • Profielfoto
    MouseMighty

    eeuh de iPad in 2010?:lol:

  • Profielfoto
    bartvdv

    OK, goed, die krijg je. En sindsdien ?

  • Profielfoto
    Steef Ams

    @bartvdv toch niet weer de innovatie-discussie, is die niet in andere topics meer dan uitgebreid gevoerd?

    Verbaasd me trouwens niet veel dat je een MS Surface gaat kopen. Ik wens je erg veel plezier ervan, dat moet jou volgens mij wel lukken…. Wellicht kan je een topic starten waarin je iedereen op de hoogte houdt over je ervaringen, ik ben benieuwd!

  • Profielfoto
    Steef Ams

    @1984 dank je voor de specs. Ik zie de vergelijking tussen een iPad en de Surface Pro niet echt, eerder dus de MacBook Air met de Surface Pro.

    Heb het idee dat het vooral om de persoonlijke voorkeurgaat, wat je ermee wilt gaan doen.

    Ik zelf ben blij met een iPad Mini, en daarnaast tzt een MBA met extern scherm voor thuis. Ik wil geen iPhone aangezien ik ook alles thuis wil kunnen laten om alleen een oude Nokia in mijn zak hebbend de wereld in te kunnen trekken. Maar tijdens werk is de iPad Mini ideaal voor email, agenda, foto’s, aantekeningen, enz. Productie doe ik liever op een laptop-achtig apparaat, niet op een Surface of iPad, maar wel op een MBA, aangezien je de MBA ook op schoot kan gebruiken met toetsenbord, en deze natuurlijk OSX heeft. Wanneer ik werk beweeg ik nog wel eens, en dan zie ik het losse toetsenbord van de SP niet echt zitten. Maar goed, ieder zijn voorkeur uiteindelijk.

  • Profielfoto
    SanderApple

    Vooral erg triest dat de microsofties hun eigen product proberen beter te lijken door de iPad af te kraken.

    Als je echt overtuigd zou zijn van hun eigen product zouden ze zich niet bezig houden met de concurrentie (afkraken).

  • Profielfoto
    1984

    Als je echt overtuigd zou zijn van hun eigen product zouden ze zich niet bezig houden met de concurrentie (afkraken).

    Koekje van eigen deeg….
    https://www.youtube.com/watch?v=0eEG5LVXdKo

  • Profielfoto
    BDM STUDIOS

    Ja, en? Wat dan nog…

  • Profielfoto
    iDavey

    Haha, die reacties over die USB-poort, prachtig. Jullie snappen toch wel dat je dan een dikkere iPad krijgt he. Ik daarentegen hoop dat de 5e generatie weer een stuk dunner wordt. Nog nooit behoefte gehad aan USB op mijn iPads. Een kaartslot zou ik dan weer wel toejuichen, een kaart gevuld met muziek, films of foto’s inpluggen en je kan genieten zonder de gehele interne schijf vol te pleuren.

  • Profielfoto
    Franky Mac

    In het geval van Mac versus PC klopte het.:wink:
    Door vista ben ik van windows afgeraakt en via Linux bij de Mac terecht gekomen. Ondanks een stickertje vista ready draaide vista totaal niet op de laptop die ik toen had, wat een ellende.

    Maar de huidige Surface Pro zou ik niet aanraden als je perse Windows wilt gebruiken. Het lijkt me beter te wachten op de Haswell architectuur. De 2013 Air is veel beter door de batterijduur en de snelle SSD. Zelf ben ik tevreden met mijn 2012 Air.

    De Surface RT legt het volgens mij toch af tegen de iPad. Er is veel betere software voor de iPad. Ik kom wel eens bij één van de grote banken van Nederland en zelfs daar zie ik iPads, blijkbaar hebben die een oplossing voor het niet aanwezig zijn van Offce gevonden.

  • Profielfoto
    kasuja

    @karelwillem.
    Op welke fromten dan? (Behalve batterij tijd kan ik niks verzinnen) je vergelijkt een ipad mat een volledige computer. Dat laatste is tot veel meer in staat.

    Op je surface of welke laptop dan ook kan je af maken wat je gestart bent. Op de ipad is het maar hopen dat er een app voor is en dat die app compatible blijkt met de aanlever specs van de eind gebruiker.

    DTPwerk op de iPad. Onbegonnen werk.
    Office met draaitabellen op dd ipad. Droom lekker verder
    Überhaupt de mogelijkheid om desktop software draaien op je ipad zonder VNC. Onmogelijk.

    De ipad is leuk speelgoed met de vele games. De ipsd is een leuk en handig leermiddel met de vele edu apps. En voor velen is de ipad een leuk hulpstuk om paperless te gaan op kantoor.
    Voor sommigen vervult de ipad alle wensen op computer gebruik.

    Maar nogmaals. Wanneer je je ipad in zet als werkpaard om serieus apparaat om je dagelijks werk te doen valt het je tegen hoe snel het apparaat je in de steek laat.

    De ergernis begint dan al bij 1 app tegelijkertijd op je scherm zichtbaar.

  • Profielfoto
    kasuja

    Ik snap niet waarom jullie de ipad zo blijven verdedigen.

    Tussen de ipad en een macbook air zit een duidelijk verschil (uiterlijk en mogelijkheden).
    Dat zal niemand van jullie ontkennen. Het nut van een wacom pen tablet als input device zal ook geen enkel mac gebruiker inzien als iets slechts.

    Surface combineert het beste van die drie in 1 apparaat en laat daarbij de iPad achter als sukkeltje.

    De rollen zijn nu omgedraaid. Apple had altijd het betere product maar niemand zag dat in en de negatieve pers hielp niet echt mee. Nu geld dit voor microsoft met de windows 8 tablet movement vs de iOS en Android tablets.

    Meer mogelijkheden en betere compromissen.
    Ik teken er voor hoor. Deze commercial laat heel eerlijk zien wat de ipad mist. En wat je daardoor niet kan doen.

  • Profielfoto
    iDuck

    De surface is meer een wannabe laptopje dan een tablet. Leuk voor diegene die in de markt zijn voor een (irritant) Windows 8 laptopje.

    De iPad is een tablet, puur waarvoor deze in de markt zijn gebracht. Als aanvulling op de desktop en en laptops dus.

    De iPad mist niks, een 100% tablet wat nog steeds de referentie is. De Surface heeft teveel overbodige toeters en bellen voor een tablet, geheel in Microsoft stijl.

  • Profielfoto
    computer space

    @1984, Is ie ook al tot hackmac bekeerd?

  • Profielfoto
    KarelWillem

    @karelwillem.
    Op welke fromten dan? ….je vergelijkt een ipad mat een volledige computer….

    .
    Nee, ik vergelijk een tablet met een tablet.
    Een Surface RT met een iPad dus.
    .
    En dan is het nog altijd diezelfde iPad die de toonaangevende software en mogelijkheden in die software biedt.
    .
    Ik start Logic Pro X en mijn iPad haakt daar naadloos op in.
    Ik werk in Photoshop en mijn iPad voegt een wereld aan mogelijkheden toe.
    .
    Ik zet de iPad op een cheap-ass keyboard en ik heb er 23 synthesizers ter waarde van 10.000 euro bij.
    AirPlay met een iPad gaat ALLE kanten op. Van Mac naar iPad, van iPad naar Mac, van iPad naar Apple TV, van iPhone naar iPad en vica versa.
    Koop eens een willekeurig product? DSLR-camera? Verlichting voor thuis? Autoradio? Stereo? Waar hebben die ondersteuning voor? Yep, voor iOS.
    .
    Ik vind de Surface overigens verre van een slecht product. Laat dat duidelijk zijn.
    Vooral de Pro getuigd van durf en bediend zeker een markt.
    Alleen niet die van mij.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    …DTPwerk op de iPad. …
    Überhaupt de mogelijkheid om desktop software draaien op je ipad zonder VNC…

    .
    En dat is precies wat de Surface RT voorlopig nekt. En natuurlijk ook niet kan.
    Er is precies één echte ‘desktop-app’ en dat is i.d.d. MS Office.
    .
    Eerlijke review:
    http://tweakers.net/reviews/2805/microsoft-surface-rt-productieve-tablet.html

  • Profielfoto
    Anon Ymous

    Haha microsuck met hun snert reclame, ios is misschien saai maar windows is echt scheit tot de derde macht ~.~

  • Profielfoto
    MacMartino

    @Karelwillem: ben nieuwsgierig; welke mogelijkheden voegt de iPad aan PS toe?

  • Profielfoto
    sedikit

    “USB-poort
    Wanneer is de laatste keer dat jij de behoefte hebt gehad om een USB-stick in je tablet te doen? Door clouddiensten zijn opslagmedia als USB-sticks eigenlijk al ouderwets, helemaal met technieken als Airplay en Airdrop.”

    Hoezo USB ouderwets? Vandaag nog (geprobeerd) als voorbereiding van een reis, met de foto connector kit waarin een USB-ingang zit. Om mijn fototoestel aan te sluiten, voor het overhevelen van foto’s fototoestel – iPad 3. Dit doe ik doorgaans op vakanties, in de “bush bush”. Het laatst vorig jaar. Nu blijkt dat dit ook al niet meer te kunnen, sinds de update naar iOS 6.1.3. Het toestel wordt plotseling niet meer herkend: “vooruitgang”!! (SDKaart-ingang gebruiken heeft geen zin. Ik heb een xD-kaart).
    Om de afwezigheid van een USB-poort te verdedigen als “vooruitgang” en het noemen van Airdrop , Cloud e.d. als alternatieven, is grote onzin. Wat moet ik in vredesnaam, ergens achteraf, in het buitenland met die “handige” Airdrop, Cloud e.d., als ik alleen maar kan werken met een prepaid micro-simkaartje. Een iPad is toch een mobile-device?! Kortom: de “goegemeente”(aanduiding is geen toeval) schiet weer uiterst voorspelbaar meteen in de verdediging/aanval.

  • Profielfoto
    Steef Ams

    Ach ja, de USB. Het is inderdaad niet iets ouderwets! Ik gebruik het zelf nog dagelijks voor opslag en bestandsuitwisseling. Toch mis ik het niet op de iPad, maar dat is wellicht ook meer gewenning. Dat er een connector bestaat vind ik eigenlijk voldoende. Ik zou er wellicht heel af en toe gebruik van willen maken, en dan is het prima om dat via een connector te doen ipv het voortdurend met je mee te dragen waardoor het apparaat groter en zwaarder wordt of op andere punten prestaties moet inleveren.

    @sedikit dat is wel balen dat hij opeens je camera niet meer herkent! Maar hiervoor ging het wel goed toch!? Kan je niet even tijdelijk voor tijdens je vakantie 6.1.2 terugzetten? Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar wellicht is het een oplossing. Blijf het verder vreemd vinden, zou het niet een foutje kunnen zijn in de software? Want waarom opeens niet meer een bepaalde camera ondersteunen? Ik zie daarvoor niet een reden die Apple zou kunnen hebben. Heb je het als vraag/klacht voorgelegd bij Apple?

    En hoe is het eigenlijk in iOS 7 en deze specifieke camera (als test), wordt deze daar wel ondersteund? Kan iemand met iOS 7 dit zien?

  • Profielfoto
    MacMartino

    Tsja, ben benieuwd of er onder Steve niet al eerder een nieuwe iPad zou zijn verschenen. en dan niet alleen maar schermresolutie ofzo verbeterd (lekker belangrijk pfff)…
    Gewoon een mini USB poort, die moet op elk device zitten. Wat een gelul over cloud etc. zo ver zijn we nog niet, dat je altijd online bent waar dan ook ter wereld (en ook tegen normale kosten).
    Maar ook drukgevoeligdheid of de mogelijkheid tot echt werken op een iPad of van mijn part iPad pro. Dat zou zeg maar een copy/paste van de Microsoft versie mogen zijn, waar een osX light op draait. lijkt me een goed plan, compleet met Wacom stylus.

  • Profielfoto
    sedikit

    @Steef Ams,
    ” Kan je niet even tijdelijk voor tijdens je vakantie 6.1.2 terugzetten? Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar wellicht is het een oplossing.”

    Inderdaad geen schoonheidsprijs! Bovendien vertik ik het (bijna) pricipieel…..Ik zal het proberen voor te leggen aan Apple. alleen heb ik niet veel tijd: ik vertrek morgen. Waarschinlijk zal ik te horen krijgen dat mijn oude Olympus Camedia C-160 niet meer voldoet aan de “vooruitstrevende” eisen van Apple, en ze mij zullen aanraden een andere camera te kopen. Lang leve het ongebreidelde consumeren!

  • Profielfoto
    renato

    Dames en heren,

    even wat afstand:-)

    Het is best interessant wat hier gebeurt. Microsoft doet hier m.i. het enige dat ze in hun positie kunnen doen – hun eigen niche creëren. En dat is interessant, omdat voorheen de situatie precies andersom was: Apple moest haar eigen niche bouwen.

    Met de Macintosh had Apple een eigen niche in de MS/IBM gedomineerde markt. Gericht op grafici, met veel nieuwigheidjes aan boord (zoals USB ;-), all-in-one, etc. En wat doe je als je in een niche moet werken? Je niche benadrukken! Apple deed dat in 1984 en latere jaren: je laat zien waarom jij in je niche zit.

    Ik verdenk Apple er van eigenlijk met de iPad ook een niche te hebben gecreëerd…alleen liep dat uit de hand:-) Nu is iPad de marktstandaard en vechten andere merken om het verkrijgen van een niche, om later misschien de hoofdader aan te kunnen boren.

    MS doet dat nu. Ze vecht voor haar niche. Welke dat is is me niet zo duidelijk – het lijkt alsof ze de ‘productiviteit’ en ‘tools’ hoek zoekt, dus eigenlijk haar oude markt. USB poort, kickstand.

    Grappig dat jaaaren geleden Apple moest verdedigen waarom ze in vredesnaam de nieuwe, vrijwel ongebruikte USB poort op haar computers schroefde… en nu gebruikt MS het als een benadrukking in haar niche….

    Grtz en een fijne zomer,
    R.

  • Profielfoto
    zepkleiker

    Tja, dat je je als blogger überhaupt denkt te moeten verdedigen op zulke reclames is één ding. Maar de argumenten die daarbij gebruikt worden zijn wel erg slap zeg. Gelukkig zien heel veel reageerders dat ook in.:)

  • Profielfoto
    1984

    Niet alleen de Surface Pro laat zien dat je meer kunt doen met een tablet dan de mogelijkheden die de iPad bied, (verkopen uit hun winkels stimuleren)
    Maar ook de Asus EP121 laat zien wat een tablet zou moeten kunnen, ik ben me bewust dat de doelgroep wat kleiner is, erg jammer dat Apple deze doelgroep links laat liggen.
    EP121 vs iPad (Cintiq) 1: http://www.youtube.com/watch?v=HAZg9bEPm1E
    EP121 vs iPad 2: http://www.youtube.com/watch?v=oty4ukjSIjg

  • Profielfoto
    kasuja

    @KarelWillem

    Ik had het over de Surface Pro.

    Ok kort te gaan.

    De iPad en de SurfaceRT zijn companion devices.
    De surfacePRO is een zelfstandig apparaat dat zich met de mogelijkheden en performance van een laptop kan meten.

    Helderder kan het niet. Je weet zelf wel wat je op je laptop meer kan dan op je iPad.

  • Profielfoto
    Steef Ams

    @knekkie juist, en dan zou ik voor hetzelfde geld voor een MBA 11 inch kiezen, aangezien ik die met toetsenbord in iedere positie kan gebruiken en er daadwerkelijk alle voordelen bij krijg die een laptop heeft tov een tablet. Ernaast zou ik dan een iPad Mini of iPhone gebruiken voor het dagelijkse en niet professionele on the go.

    Maar goed dat is mijn voorkeur. Kan me voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld meer tekent liever een SP heeft ivm de schermvoordelen ivm hiermee, maar op dat tekenen op een tablet was ik nogal snel uitgekeken….

    Wat de toekomst zal brengen, ik weet het niet, ben wel benieuwd. Ik denk dat we in het heden rustig naar de verschillende apparaten kunnen kijken, maar al te strikt vergelijken met het oog op een ‘winnaar’ vastte stellen lijkt mij wat kort door de bocht.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    @KarelWillem
    Ik had het over de Surface Pro….

    .
    Prima.
    Dan kun je een iPad ook gaan vergelijken met een MacBook Air.
    Een Asus hatseflats, of een HP hutsefluts.
    .
    Daar gaat het hier dus niet om.
    Een Surface Pro is géén tablet, maar een Windows 8 computer met touchbediening. Totaal geen vergelijk.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    @Karelwillem: ben nieuwsgierig; welke mogelijkheden voegt de iPad aan PS toe?

    .
    Deze serie apps bijvoorbeeld:
    http://macworld.nl/ipad/21353849-photoshop-apps-voor-ipad-nu-in-app-store.html

  • Profielfoto
    1984

    @knekkie juist, en dan zou ik voor hetzelfde geld voor een MBA 11 inch kiezen, aangezien ik die met toetsenbord in iedere positie kan gebruiken en er daadwerkelijk alle voordelen bij krijg die een laptop heeft tov een tablet.

    Er zijn meer mogelijkheden betreft ultraboek /tablet Asus Taichi 21 Vs Microsoft’s Surface pro tablet De Taichi is dichtgeklapt een tablet opengeklapt een ultrabook (MBA)


    http://www.gforgames.com/gadgets/microsoft-surface-pro-asus-taichi-battle-hybrids-29533/

    Taichi vs 11″MBA

    Asus TAICHI 21 Intel Core i5-3317U 1.7-2.6GHz, 11.6″ Full HD (1920×1080) LED, 4096MB, 128GB SSD, Intel HD 4000, WLAN, BT, Windows 8, Webcam, 1.25 Kg, US QWERTY + Tablet: 11.6″ Full HD (1920×1080) LED + Touch, 5M Webcam 2x USB 3.0 Dual-band WiFiHDMI-poort €1119,25
    30.66 x 19.93 x 1.74 cm (WxDxH) 1.25 kg

    Apple: enigszins vergelijkbaar(maar zonder tablet ) :
    MacBook Air 11″ 1,3-GHz dual-core Intel Core i5 Processor Turbo Boost tot 2,6 GHz Intel HD Graphics 500 4 GB geheugen 128 GB flashopslag1 € 1.029,00 +Bamboo Fun Small Pen & Touch +Wireless Kit €1154,72
    Breedte: 30 cm Diepte: 19,2 cm Hoogte: 0,3-1,7 cm Gewicht: 1,08 kg2

    Review Asus Taichi 21 11″ i5
    Review Tachi 31 dit betreft het 13″ i7 model

  • Profielfoto
    Steef Ams

    @1984 Ziet erinteressant uit. Dank je voor het onder de aandacht brengen ervan.

    Ik moet het maar eens uitgebreid gaan proberen in een winkel denk ik, want om de een of andere reden blijft het er vreemd uitzien. Op mijn werk gebruiken we windows, maar prive gebruik ik al een jaar of 15 Apple, en dit blijft mijn voorkeur behouden. Ben ik gehersenspoeld, of is het gegrond? Ik wantrouw het windowsgebeuren gewoon. Ik deed dit al voordat ik überhaupt via internet deze site bezocht….

  • Profielfoto
    Franky Mac

    Ik snap niet waarom jullie steeds die Wacom Bamboo tablet bij de prijs van de Macbook Air optellen. Voor sommige applicaties kan het handig zijn, maar voor doorsnee gebruik niet. Voor mijn gebruik kan ik prima uit de voeten met keyboard en trackpad.

  • Profielfoto
    Davidv

    Ik heb liever een tablet met veel goede Apps dan een USB poort
    Aan Apps heb je meer en dat is nou niet echt Microsofts sterkste punt

  • Profielfoto
    zepkleiker

    Wat jij zei:

    Dames en heren,

    even wat afstand:-)

    Het is best interessant wat hier gebeurt. Microsoft doet hier m.i. het enige dat ze in hun positie kunnen doen – hun eigen niche creëren. En dat is interessant, omdat voorheen de situatie precies andersom was: Apple moest haar eigen niche bouwen.

    Met de Macintosh had Apple een eigen niche in de MS/IBM gedomineerde markt. Gericht op grafici, met veel nieuwigheidjes aan boord (zoals USB ;-), all-in-one, etc. En wat doe je als je in een niche moet werken? Je niche benadrukken! Apple deed dat in 1984 en latere jaren: je laat zien waarom jij in je niche zit.

    Ik verdenk Apple er van eigenlijk met de iPad ook een niche te hebben gecreëerd…alleen liep dat uit de hand:-) Nu is iPad de marktstandaard en vechten andere merken om het verkrijgen van een niche, om later misschien de hoofdader aan te kunnen boren.

    MS doet dat nu. Ze vecht voor haar niche. Welke dat is is me niet zo duidelijk – het lijkt alsof ze de \’productiviteit\’ en \’tools\’ hoek zoekt, dus eigenlijk haar oude markt. USB poort, kickstand.

    Grappig dat jaaaren geleden Apple moest verdedigen waarom ze in vredesnaam de nieuwe, vrijwel ongebruikte USB poort op haar computers schroefde… en nu gebruikt MS het als een benadrukking in haar niche….

    Grtz en een fijne zomer,
    R.

    Wat ik las:

    Dames en heren,
    Niche niche niche niche niche niche niche niche niche niche.

  • Profielfoto
    1984

    Ik snap niet waarom jullie steeds die Wacom Bamboo tablet bij de prijs van de Macbook Air optellen. .

    Dat is inderdaad eigenlijk een foutje, daar zou moeten staan Wacom Cintiq , aangezien de Surface Pro die mogelijkheden van de Cintiq bied, Wil je hetzelfde doen op De Macbook dan moet je een Cintic aan schaffen en aansluiten op de Macbook http://www.youtube.com/watch?v=MlsUGKaEQ4w

  • Profielfoto
    Franky Mac

    Ik kan niet tekenen, dus voor mij zou de prijs EUR 1029 zijn, ware het niet dat ik al een Air heb. Maw. een zuiver vergelijk op specificaties is onzin, het hangt er ook van af waarvoor je de computer wilt gebruiken, welke software je al hebt, of je tijd hebt om een andere interface en/of workflow te leren, etc.

  • Profielfoto
    kasuja

    .
    Prima.
    Dan kun je een iPad ook gaan vergelijken met een MacBook Air.
    Een Asus hatseflats, of een HP hutsefluts.
    .
    Daar gaat het hier dus niet om.
    Een Surface Pro is géén tablet, maar een Windows 8 computer met touchbediening. Totaal geen vergelijk.

    Wat is dan een tablet?
    in mijn ogen is dat een draagbaar scherm met een zelfstandige computer er in.
    Iets dat daar aan voldoet en lijkt op een iPad is gewoon een tablet.

  • Profielfoto
    1984

    How Could You Think That The Surface Pro is Not a Tablet?



    It sounds like there are a lot of people out there who think the Surface Pro is not a tablet. How could you possibly think that? Maybe you don’t know what a tablet is, so let’s look it up on the internet.

    A tablet is a one piece mobile computer that typically offers a touchscreen with finger or stylus gestures acting as the primary means of control.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Wat is dan een tablet?
    in mijn ogen is dat een draagbaar scherm met een zelfstandige computer er in.
    Iets dat daar aan voldoet en lijkt op een iPad is gewoon een tablet.

    .
    Ja, goed hoor.
    .
    Als ik Windows had willen draaien had ik hier ook wel een ‘PC’ staan i.p.v. een iMac natuurlijk.
    .
    Het systeem is en blijft een logge verschijning met veel overbodige bagage, waar zelfs de verstokte Windows-gebruiker zich aan ergert. Kijk alleen eens naar de hoeveelheid geheugen die in beslag wordt genomen door het systeem. Tot zelfs de helft van de totale opslag. Belachelijk voor een mobiel apparaat.
    .
    Een iPad kent deze overhead niet. En is optimaal geschikt voor de vele apps die ik al eerder heb genoemd. de – toch al niet retesnelle – Surface wordt alleen maar nog trager door die troep er omheen.
    .
    Maar nogmaals: de apparaten dienen een totaal ander doel wat mij betreft. Een Surface-gebruiker (lees, Jan met Windows) zal minder bereid zijn tot overstappen naar een iPad. En meer aan een Surface hebben.

  • Profielfoto
    kasuja

    @ Karel willem

    Het systeem is en blijft een logge verschijning met veel overbodige bagage, waar zelfs de verstokte Windows-gebruiker zich aan ergert.

    Dat is en blijft een persoonlijke ervaring. Ik ben na ruim 14 jaar Mac gebruik nooit vies geweest van werken op een windows apparaat. Soms kan je niet anders. En daarom weet ik voormijzelf dat windows lang zo erg niet is als jij schetst. Windows 8 al helemaal niet. & en |* doen niet onder voor MacOSX.
    Blijft een persoonlijke mening. Maar ik ervaar het zo. Apple werkt misschien wat eleganter maar ook dat valt nu in twijfel te trekken met windows 8… als je het OS maar gebruikt op de daarvoor bedoelde hardware. Slechte windows 8 ervaringen die je hebt opgedaan op een apparaat zonder touch screen hebben geen recht van spreken. Dan heb je het OS niet echt goed kunnen ervaren zoals het bedoelt is. Net zo kansloos als MacOSX op je Aldi PC installeren en dan klagen dat er een hoop niet werkt. Als je het hebt geprobeert op een machine met touch en je vind het nogsteeds niks dan ben ik benieuwd of je gewoon dingen niet kon vinden en het daarom niks vond of omdat je een diepe microsoft haat hebt en daarom bij voorbaat niks goeds kan zien in een product van hun.

    Kijk alleen eens naar de hoeveelheid geheugen die in beslag wordt genomen door het systeem. Tot zelfs de helft van de totale opslag. Belachelijk voor een mobiel apparaat. Een iPad kent deze overhead niet.

    iOS is maar iets van 800MB tot max 2GB. iOS is daarmee veel slanker en simpeler dan Windows RT of PRO of zelfs Mac OSX. Zou er MacOSX op een iPad draaien dan was je ook veel meer vrije ruimte kwijt op je 32GB device.

    je moet wel eerlijk vergelijken.;)

    iPad… is optimaal geschikt voor de vele apps die ik al eerder heb genoemd.

    Zo zijn Mac OSX en de desktop apps of Windows en windows store Apps dat ook. wat is je punt? nu ben je gewoon aan het zoeken.

    De – toch al niet retesnelle – Surface wordt alleen maar nog trager door die troep er omheen.

    Zelfde internals als de 11″ MacBook Air van vorige generatie. Toch een RAP apparaatje hoor. Maar dat is weer een persoonlijke mening. En het trager worden van de surface… Waar baseer je dat op. Heb je er een? Of is het weer een aanname.