Jan David Hanrath
Jan David Hanrath Nieuws 26 juli 2013
Leestijd: 1 minuut

Apple ‘brand of the year’ in 3 categorieën

Wat gebeurt er als onderzoeksbureau Harris Interactive 38.500 Amerikaanse consumenten ondervraagt over meer dan 1.500 merken verdeeld over 155 categorieën? Dan wint Apple alle productcategorieën die ze tot hun pijlers rekenen: Computers, mobiele telefoons en tablets.

Apple staat namelijk op nummer 1 in de 2013 Computer Brand of the Year-lijst, gevolgd door HP, Dell en Sony. Apple staat met de iPad op nummer 1 in de 2013 Tablet Brand of the Year-lijst, gevolgd door de Kindle Fire, Google Nexus, Samsung Galaxy en HP Slate én Apple’s iPhone staat op nummer 1 in de 2013 Mobile Phone Brand of the Year-lijst, gevolgd door HTC, Samsung en LG.

De merken genoemd hierboven scoren hoger dan gemiddeld in elke categorie. Bij de tablets is het wat dat betreft opvallend dat de Surface van Microsoft en de Playbook van Blackberry klaarblijkelijk onder het gemiddelde scoren en daardoor niet voorkomen in de lijst. Voor de mobiele telefoon-categorie geldt hetzelfde voor Blackberry en Nokia: hun uiterste houdbaarheidsdatum van die merken lijkt verstreken.

Apple wint de computer- en mobiele telefooncategorie voor het tweede jaar op rij. Het publiek wordt in de poll gevraagd om de merken te beoordelen op vertrouwdheid, kwaliteit, aankoopoverwegingen, emotie, passendheid, vertrouwen, prestaties, energie, alomtegenwoordigheid, toekomstbestendigheid, leiderschap en populariteit.

 

 

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Apple ‘brand of the year’ in 3 categorieën
Sluiten